  • 1. Data: 2005-01-11 09:44:13
    Temat: prawo budowlane
    Od: "Karolina" <f...@w...pl>

    Który artukuł i jakiej ustawy mówi o tym jaka jest wymagana minimalna
    odległość budynków od drogi (ulicy)? Proszę o pomoc, bo nie mogę się tego
    doszukać w ustawach, a słyszałam, że prawo budowlane określa tę kwestię.

    Pozdrawiam

    Karolina

  • 2. Data: 2005-01-11 13:04:30
    Temat: Re: prawo budowlane
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "Karolina" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Który artukuł i jakiej ustawy mówi o tym jaka jest wymagana minimalna
    > odległość budynków od drogi (ulicy)? Proszę o pomoc, bo nie mogę się tego
    > doszukać w ustawach, a słyszałam, że prawo budowlane określa tę kwestię.

    ztcw prawo okresla odleglowsc od granicy dzialki, a linia zabudowy (odleglosc od
    frontu dzialki/drogi -ale nie zawsze) to sprawa
    albo warunkow zabudowy albo miejscowego planu zag. prz.

    nie pamietam dokladnie wartosci odleglosci od granicy ale moze byc albo 0 albo min
    kilka metrow (5 ???) bez otworow okiennych
    albo jak poprzedno + 1m z otworami okiennymi. Ciekawostka nie moze to byc np 40cm
    (czyli wartosc pomiedzy 0 a minimalna bez
    otworów) (chyba ze za zgoda odpowiedniego ministra).

    A.

  • 3. Data: 2005-01-11 14:12:47
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    zalezy od planow miejscowych
    nie wiem czy jest cokolwiek w warukach technicznych (jest odnosnie
    odleglosci od parkingow)
    moze byc nawet do samej linii rozgraniczajacej drogi

  • 4. Data: 2005-01-11 14:15:14
    Od: "Robcio" <r...@i...pl>

    a jesli chodzi Ci o drogi szybkiego ruchu, autostrady itp
    to jesli nawet juz prawo jest to i tak nikt tego nie rezpektuje, bo inwestor
    w tym przypadku moze wszystko..
    jesli nie to zbuduja plotek i powiedza ze to ekran akustyczny co jest
    powszechnie stostowane ..
    Miasto (poznan) planuje budowe obwodnicy przez srodek dzielnic
    mieszkaniowych .. okolo 300-400m od moich okien (na szczescie przez park) .
    Juz mysle gdzie sie przeprowadzic ;))))))
    Z debilami z ich pracowni planowania miasta nie da sie rozmawiac.. epoka
    gierka ( projekt rzeczywiscie z tego okresu)

  • 5. Data: 2005-01-11 14:34:56
    Od: "MIS" <a...@o...pl>

    O odleglościach budynków mówi:
    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
    z dnia 12 kwietnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich
    usytuowanie.
    (Dz. U. z dnia 15 czerwca 2002 r. Nr 75, poz. 690)

    Jednak odległość budynków od drogi regulują plany miejscowe. O tym jak
    blisko drogi może być usytuowany budynek mówią Warunki Zabudowy, które
    wydaje miejscowy urząd.
    MIS

    PS.
    Jak chcesz to przeslę ci na priv teks jednolity w/w rozporządzenia.