  • 1. Data: 2005-01-11 09:38:45
    Temat: Podwyższenie roszczenia w procesie cywilnym
    Od: " danczyk" <d...@g...pl>

    Czy w trakcie procesu cywilnego o odszkodowanie mogę zażądać wyższej kwoty
    niż w pierwotnym pozwie, a jeśli tak do jakiego momentu? Niższe roszczenie
    wynikało stąd, że błędnie zinterpretowałem przepis, na podstawie którego
    domagam się odszkodowania (na prawnika mnie nie stać, więc reprezentuję się
    sam). Będę wdzięczny za podpowiedź.

  • 2. Data: 2005-01-11 10:07:44
    Temat: Re: Podwyższenie roszczenia w procesie cywilnym
    Od: " danczyk" <d...@g...pl>

    Już znalazłem. KPC Art. 193. § 1. Zmiana powództwa jest dopuszczalna, jeżeli
    nie wpływa na właściwość sądu.

  • 3. Data: 2005-01-11 15:45:57
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Już znalazłem. KPC Art. 193. § 1. Zmiana powództwa jest dopuszczalna,
    jeżeli
    > nie wpływa na właściwość sądu.

    mozesz zawsze do czasu zamkniecia rozprawy w I instancji, ale oczywiscie to
    oplacic, tzn. uiscic wpis, chyba ze wczesniej ze sad zwolnil od ponoszenia
    kosztow sadowych. aha jezeli przekroczylbys wlasciwosc sadu rejonowego
    (narazie do 30.000 zl) to idzie do sadu okregowego.

    konrad