  • 1. Data: 2003-09-01 18:28:32
    Temat: [prawo autorskie] wykorzystanie czesci utworu
    Od: "Coach" <c...@p...onet.pl>

    Witam.

    1. Czy wykorzystanie części utworu muzycznego w innym dziele stanowi
    naruszenie prawa autorskiego, plagiat itp?

    Czy istnieją uregulowania prawne dotyczące twórczych przeróbek
    grafiki/zdjęć ?

    Szczegóły:
    Ad.1
    Mam zamiar użyć fragmentu Requiem Verdiego, w wykonaniu Filharmonii
    Narodowej, do wykonania efektownej wstawki (napisy) do nagrania video
    (format cyfrowy) ? Całość będzie publikowana.

    Ad.2
    Jako, iż nie umiem rysować, tworząc jakąś grafikę używam obrazków
    znalezionych w google, po czym łączę je.
    Czy taki montaż nabiera charakteru osobnego dzieła, czy jest plagiatem?

    Dziękuję za odpowiedzi.
    c.

  • 2. Data: 2003-09-03 18:26:38
    Temat: Re: [prawo autorskie] wykorzystanie czesci utworu
    Od: "bubble" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > znalezionych w google, po czym łączę je.
    > Czy taki montaż nabiera charakteru osobnego dzieła, czy jest plagiatem?

    Witam.

    Ja od siebie chcialbym dorzucic (zeby nie zaczynac nowego watku na
    podobny temat) pytanie o prawo do wykonania reprodukcji
    dziela malarskiego.
    Chodzi mi dokladnie o to na jakich zasadach mozna uzysakc zezwolenia
    na reprodukcje i ewentualnie gdzie, u kogo i za ile?

    Takze dziekuje za odpowiedz.

    bubble

  • 3. Data: 2003-09-04 00:44:04
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bj038g$42l$1@news.onet.pl>, Coach wrote:
    > Witam.

    Witam. Zaznaczam że nie jestem prawnikiem.

    > 1. Czy wykorzystanie części utworu muzycznego w innym dziele stanowi
    > naruszenie prawa autorskiego, plagiat itp?

    Może stanowić.

    > Czy istnieją uregulowania prawne dotyczące twórczych przeróbek
    > grafiki/zdjęć ?

    Prawo Autorskie (PA), szczególnie Art. 2.
    1. Opracowanie cudzego utworu, w szczególności tłumaczenie,
    przeróbka, adaptacja, jest przedmiotem prawa autorskiego bez uszczerbku
    dla prawa do utworu pierwotnego.
    2. Rozporządzanie i korzystanie z opracowania zależy od zezwolenia twórcy
    utworu pierwotnego (prawo zależne), chyba że autorskie prawa majątkowe do
    utworu pierwotnego wygasły.
    3. Twórca utworu pierwotnego może cofnąć zezwolenie, jeżeli w ciągu pięciu
    lat od jego udzielenia opracowanie nie zostało rozpowszechnione. Wypłacone
    twórcy wynagrodzenie nie podlega zwrotowi.
    4. Za opracowanie nie uważa się utworu, który powstał w wyniku inspiracji
    cudzym utworem.
    5. Na egzemplarzach opracowania należy wymienić twórcę i tytuł utworu
    pierwotnego.

> [...]
    > Narodowej, do wykonania efektownej wstawki (napisy) do nagrania video
    > (format cyfrowy) ? Całość będzie publikowana.

    PA autora wygasły, ale zapewne istnieją PA wykonawcy - Art.2. u.2 PA

    > Ad.2
    > Jako, iż nie umiem rysować, tworząc jakąś grafikę używam obrazków
    > znalezionych w google, po czym łączę je.
    > Czy taki montaż nabiera charakteru osobnego dzieła, czy jest plagiatem?

    Jest to osobne dzieło co nie zmienia faktu, że powinieneś podać dane o
    autorach wykorzystanych utworów pierwotnych i że publikując całość musisz
    mieć ich zgodę.

    --
    Marcin