  • 1. Data: 2003-09-01 17:30:51
    Temat: Ulga remontowa - czy moge odliczyc ... ???
    Od: "Rafal" <r...@g...com>

    Witam !!!
    Czy moge odliczyc stosujac ulge remontowa zakup dachowki i robocizne
    potwierdzone fatura VAT mieszkajac w mieszkniu ???
    W domu moich dziadkow wymieniamy dach - ale oni nie dostaja zbyt duzo
    pieniazkow z emerytury wiec chcialem skorzystac i sam odliczyc to od swojego
    podatku !!!
    Czy moge wziasc fakture na Siebie i potem odliczyc to od podatku ???
    Czy jest to zgodne z prawem - nie chce przeciez przez dachowke miec klopotow
    !!

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.

    POZDRAWIAM WSZYSTKICH

    - Rafal

  • 2. Data: 2003-09-01 18:26:50
    Temat: Re: Ulga remontowa - czy moge odliczyc ... ???
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "Rafal" <r...@g...com> wrote in message
> [...]
    > Czy moge wziasc fakture na Siebie i potem odliczyc to od podatku ???
    > Czy jest to zgodne z prawem - nie chce przeciez przez dachowke miec

    Odliczyć możesz koszty związane z remontem mieszkania do którego masz tytuł
    prawny.
    Jak ci wpadnie kontrola to się w życiu z takiej faktury nie wytłumaczysz. Ja
    bym nie ryzykował.
    A czemu dziadkom nie dasz zarobić. Niech wezmą fakturę na siebie. Ten zakup
    będą mogli odliczać przez kolejne lata.
    Nie pamiętam kiedy się ten okres trzyletni zaczął, zdaje się że w tym roku
    albo w tamtym, czyli za 2003, 2004 odliczą sobie to od podatku i dostaną go
    do ręki.
    Aż taką dużą sumę wydałeś, że nie wykorzystają tego w odliczeniu?

  • 3. Data: 2003-09-01 18:35:57
    Od: "Rafal" <r...@g...com>

> [...]
    go
    > do ręki.
    > Aż taką dużą sumę wydałeś, że nie wykorzystają tego w odliczeniu?

    Na razie jeszcze nie wydalem - bo sie zastanawiam - ale oni malo dostaja tej
    emeryturki a ta wymiana dachu bedzie kosztowac dosc sporo !!!
    Ogolnie jak mowisz,ze jednak sie nie da to nie !!!
    Bo mi gosciu w PBSie powiedzial zebym bral fature i odliczal bo moge
    przeciez kupic Sobie dachowke i zlozyc w piwnicy bo uwazam,ze cena moze
    wzrosnac w nowym roku albo przeznaczyc ja na Dom Dziecka - ale skoro ja
    kupilem to automatycznie moge odliczyc !!!
    Tez mi sie cos nie podobalo w tym co ten gosc mowil - wiec wolalem sie
    jednak upewnic specjalistow !!!

    DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ I POZDRAWIAM

    - Rafal

  • 4. Data: 2003-09-01 22:24:10
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    > Na razie jeszcze nie wydalem - bo sie zastanawiam - ale oni malo dostaja
    tej
    > emeryturki a ta wymiana dachu bedzie kosztowac dosc sporo !!!
    Ale dom jest na nich we dwójkę (zapewne).
    Więc oboje mogą odliczać.
    Tak strasznie mało tej emerytury mają?
    Trzy lata x 2 osoby x no niech tego podatku będzie 500 zł rocznie = 3000 zł.
    To ma być 19% z tego co wydasz, czyli musiałbyś wydać 15000 na dach.
    Nie wiem, czy dobrze liczę, bo tam są jakieś limity, ale już nie pamiętam
    ile, bo to było z rok temu.
    Rzeczywiście jak wydasz więcj to trochę przepadnie.

> [...]
    > kupilem to automatycznie moge odliczyc !!!
    > Tez mi sie cos nie podobalo w tym co ten gosc mowil - wiec wolalem sie

    Owszem kupic i trzymać w piwnicy możesz. Tylko, że w przypadku kontrli gdyby
    ktoś tą dachówkę chciał zobaczyć to musisz ją mieć.
    Musiałbyś ją trzymać pieć lat, bo tyle lat wstecz mogą ci zrobić kontrolę.
    Na Dom Dziecka to ty niestety je podarować nie możesz, bo nie są to wydatki
    na remont twojego mieszkania.
    Po za tym jak znam urzędników to i tak ci udowodnią, że nie miałeś szans
    przeznaczyć dachówki na własne cele mieszkaniowe i ci się do tyłka dobiorą.
    Wystarczy, żeby znaleźli firmę, która to robiła i zapytali się gdzie ci tą
    dachówkę kładł.
    Myślisz, że fachowiec bojąc się dostać po tyłku powie, że w kuchni, albo w
    łazience na suficie?

    Moim zdaniem legalny sposób to wyciągnąć z dziadkowych podatków tyle ile się
    da maksymalnie.

  • 5. Data: 2003-09-02 08:53:25
    Od: "Rafal" <r...@g...com>

    DZIEKUJE ZA ODPOWIEDZ I SZCZEGOLOWE WYJASNIENIA ;-)))
    Nie ma co ryzykowac i zrobic wszystko zgodnie z prawe - a ja zapomnialem,ze
    przeciez to mozna odliczac przez 3 lata wiec rzeczywiscie moze i calos uda
    sie odzyskac ;-)))

    POZDRAWIAM BARDZO SERDECZNIE

    - Rafal

  • 6. Data: 2003-09-02 21:12:27
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

> [...]
    swojego
    > podatku !!!
    > Czy moge wziasc fakture na Siebie i potem odliczyc to od podatku ???

    Jezeli zawrzesz umowe uzyczenia np pokoju w domu u dziadkow to wydaje sie ze
    mozesz odliczyc. Taka umowa nie kosztuje, swiadczenie jest nieodplatne wiec
    nic nie tracisz. Ale niech potwierdzi ktos od podatkow , nie najlepiej z tym
    u mnie.

    Dan.

  • 7. Data: 2003-09-02 21:26:40
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    "lablador" <l...@p...fm> wrote in message
> [...]
    wiec
    > nic nie tracisz. Ale niech potwierdzi ktos od podatkow , nie najlepiej z

    I owszem, ale w przypadku udowodnienia, że umowa była fikcyjna dopiero można
    sobie kłopotów narobić.
    Tylko nadal jak to ma się do "własnych celów mieszkaniowych".

  • 8. Data: 2003-09-02 21:30:32
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Tylko nadal jak to ma się do "własnych celów mieszkaniowych".

    wydawalo mi sie ze chodzi o to zeby uzyskac zwrot podatku a nie zeby
    koniecznie byly to wydatki na "wlasne cele mieszkaniowe".

    Dan

  • 9. Data: 2003-09-03 06:42:12
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <bj315h$mk1$1@nemesis.news.tpi.pl>, lablador wrote:
> [...]
    > nic nie tracisz. Ale niech potwierdzi ktos od podatkow , nie najlepiej z tym

    Tak, tyle, żeby wszystko było legalnie, to musi w tym pokoju
    mieszkać. To raz, a dwa i tak nie może wyremontować całego dachu, a
    tylko część mniej więcej odpowiadająca części domu, kt. ma w
    użyczeniu. Oczywiście do tego potrzebna jest kontrola, szanse pewnie
    nie wielkie, ale ryzyko jest.
    Właśnie jestem po remoncie domu, którego jestem właścicielką tylko w
    1/4, ale za to mam możliwość szybszego odliczenia od podatku.

    Renata