  • 1. Data: 2002-05-04 08:00:19
    Temat: nieoddana ksiazka
    Od: "JK" <a...@s...pl>

    Kochani,

    Mam taka sprawe.
    Po okolo 12 latach prezes pewnego klubu powiedzial mojemu bratu, ze w
    bibliotece tego klubu jest rewers bedacy potwierdzeniem faktu wypozyczenia
    przez brata jakiejs ksiazki z biblioteki, ktora nie zostala podobno oddana.
    Przez caly ten okres szefowa biblioteki nigdy nie przyslala zadnego
    upomnienia w sprawie tej ksiazki, ani jakiejkolwiek informacji na ten temat.
    Przez 12 lat klub wraz z biblioteka zmienial kilkakrotnie swoja siedzibe i
    nie bylo nawet wiadomo, gdzie ta biblioteka sie znajdowala.
    Czy po tak dlugim okresie moga sie o taka ksiazke upominac?
    Przy balaganie jaki panowal w tej bibliotece mozna nawet przypuszczac, ze
    ksiazka zostala kiedys oddana (raczej brat nie robil nigdy zadnych tego typu
    zaleglosci) a rewers (bez jego podpisu) mogl nie zostac wtedy zniszczony lub
    mu wydany nawet po oddaniu tej ksiazki.

    Co o tym sadzicie i czy sa na to jakies artykuly?

  • 2. Data: 2002-05-05 09:43:11
    Temat: Odp: nieoddana ksiazka
    Od: "alexander" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "JK" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    typu
    > zaleglosci) a rewers (bez jego podpisu) mogl nie zostac wtedy zniszczony

    A dlaczego pracownikow biblioteki o niesumienne wykonywanie swoich
    obowiazkow (balagan), a moze to Twoj brat zagubil ksiazke, zapomnial nawet o
    tym i teraz nie zamierza zrekompensowac finansowo zagubionej pozycji?!
    Kazdy medal ma dwie strony!

    Pozdrawiam!
    A.

  • 3. Data: 2002-05-05 19:30:47
    Temat: Re: nieoddana ksiazka
    Od: "derski" <d...@b...gnet.pl>

    Przychodzi mi do glowy art. 118 Kodeksu Cywilnego - roszczenie biblioteki o
    zwrot ksiazki przedawnilo sie po uplywie 10 lat.
    derski

  • 4. Data: 2002-05-06 08:59:08
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 May 2002, JK wrote:
    [...]
    >+ Po okolo 12 latach prezes pewnego klubu powiedzial mojemu bratu, ze w
    >+ bibliotece tego klubu jest rewers bedacy potwierdzeniem faktu wypozyczenia

    Wieki temu spotkałem się z opinią że rewers (o ile na nim nie
    określono inaczej) jest ważny 1 rok.
    Ale próba poszukania w prawie skończyła się lawiną informacji
    o bankach domicylowych :> :(, o "zwykłym" rewersie potwierdzenia
    nie znalazłem.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-05-06 14:16:08
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 6 May 2002, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:

    > Wieki temu spotkałem się z opinią że rewers (o ile na nim nie
    > określono inaczej) jest ważny 1 rok.

    A to dlatego że roszczenia z umowy użyczenia przedawniają się z upływem
    roku, ale - od _dnia zwrotu rzeczy_.

    > Ale próba poszukania w prawie skończyła się lawiną informacji
    > o bankach domicylowych :> :(, o "zwykłym" rewersie potwierdzenia
    > nie znalazłem.

    Bo też jest to określenie potoczne.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)