    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prawa z tytułu opłacania ZUS
    Date: Fri, 02 Jul 2010 09:40:21 +0200
    <i0hrkv$mrn$1@news.task.gda.pl> <i0hsch$r7e$1@news.onet.pl>
    <i0i5o8$62m$1@news.dialog.net.pl> <i0ib4u$8b4$2@news.onet.pl>
    <i0ibqe$9uq$1@news.dialog.net.pl> <i0ienl$hoa$1@news.onet.pl>
    <i0ifpk$c8j$1@news.dialog.net.pl> <i0ig3c$kgq$1@news.onet.pl>
    <i0igoh$ctq$1@news.dialog.net.pl> <i0iiap$s6r$1@news.onet.pl>
    <i0iiin$dvu$1@news.dialog.net.pl> <i0ildn$46h$1@news.onet.pl>
    <i0im69$g55$1@news.dialog.net.pl> <i0j06r$73d$1@news.onet.pl>
    <i0j0pm$m7j$1@news.dialog.net.pl> <i0j2dn$d88$1@news.onet.pl>
    <4c2d954c$0$2603$65785112@news.neostrada.pl>

    Maddy pisze:

    > To weźmy przykład. Moja nagła choroba, pobyt na OIOMie, operacje i
    > rehabilitacja potem kosztowały NZF około 100tys zł. (to są szacunki,
    > wiem ile kosztuje doba na OIOMie i ile kosztowały, leki które we mnie
    > wpompowano - to nie była aspiryna).

    W tym sęk, że właśnie nie wiemy ile kosztuje taka wizyta na OIOMie.
    Ceny leków to też wielki szwindel - nie mają nic wspólnego z cenami
    rynkowymi i konkurencją. Wiadomo, że państwo kupi, to ceny się winduje.

    > A jak np. zostaniesz ciężko poparzony, na Twoje leczenie będzie się
    > musiało zrzucić 4-5 innych przedsiębiorców przez kilkanaście lat.

    Na tym właśnie polega ubezpieczenie, dlaczego zakładasz że nie można
    by się ubezpieczyć poza NFZ? Kierowcy mają OC na bajońskie sumy i
    składki nie są jakieś specjalnie wysokie.

    > I o ile nie zamierzasz zakończyć życia malowniczym samobójstwem w wieku
    > 50 lat, to odkładając co miesiąc równowartość składki na NFZ może będzie
    > Cię stać na emeryturze na endoprotezę stawu biodrowego. Ale już nie na
    > leczenie raka.

    A kto powiedział, że odkładanie składki jest jedyną alternatywą?

    > Mówisz o operacjach. A co z chorobami przewlekłymi. Cukrzyca typ II,
    > miażdżyca, POCHP (palisz?). One kosztują więcej niż przeszczep serca.
    > Tyle że koszt rozkłada się na wiele lat. Za to choroba taka na ogół
    > powoduje, że już niewiele składki od chorego do systemu wpłynie.

    Wszelkie dyskusje o cenach operacji są bez sensu, ponieważ nie znamy
    cen operacji. Rynkowych cen - ustalonych w sposób mający na uwadze z
    jednej strony konkurencję szpitali ze sobą, i możliwości pacjentów z
    drugiej. Na pewno okazałoby się, że wiele operacji jednak da się zrobić
    taniej. Ponadto byłaby motywacja do tego, aby poszukiwać tańszych
    alternatyw leczenia. Teraz płaci państwo i każdemu zależy, aby było jak
    najdrożej. Nawet pacjentowi (bo chce, aby lekarz zarobił).

    > ps. nie spotkałam jeszcze osoby która wołając oburzona "dlaczego mam
    > płacić za innych?" nie miała oporów, żeby "inni" płacili za nią

    Nic dziwnego, przecież to naturalne, logiczne, słuszne. Dziwię się,
    że się dziwisz. Jak dają, to się bierze.

    --
    Liwiusz