  • 1. Data: 2007-04-20 10:51:10
    Temat: prace z matury - wystapienia
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Czy handel takimi pracami jest legalny ?
    http://wiadomosci.onet.pl/1522462,11,item.html

  • 2. Data: 2007-04-22 14:50:38
    Temat: Re: prace z matury - wystapienia
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    smerf pisze:

    > Czy handel takimi pracami jest legalny ?

    Nie jest.
    Ja zakwalifikowałbym to jako art. 18 §3 kk w związku z art. 272 kk.
    Ale jakoś policji i prokuraturze się nie chce ...

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 3. Data: 2007-04-22 19:31:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 22 Apr 2007 16:50:38 +0200, Johnson napisał(a):

    > Nie jest.
    > Ja zakwalifikowałbym to jako art. 18 §3 kk w związku z art. 272 kk.
    > Ale jakoś policji i prokuraturze się nie chce ...

    A jaka byłaby podstawa do zastosowania art. 272? Bo wg mnie z tego art.
    możnaby pociągnąć do odpowiedzialności osobę, która taką prace prezentuje
    jako własną. Ale przecież każdy może - odpłatnie - napisać innej osobie
    taką pracę jako "wzór". Podobnie z pracami magisterskimi - biznes kwitnie,
    a jak do tej pory nikt z piszących je nie poszedł siedzieć.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2007-04-23 06:19:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream pisze:

    > A jaka byłaby podstawa do zastosowania art. 272? Bo wg mnie z tego art.
    > możnaby pociągnąć do odpowiedzialności osobę, która taką prace prezentuje
    > jako własną.

    No właśnie, a dostarczenie takie pracy to pomocnictwo w popełnieniu
    takiego przestępstwa.

    > Ale przecież każdy może - odpłatnie - napisać innej osobie taką pracę jako "wzór".
    Podobnie z pracami magisterskimi - biznes kwitnie,
    > a jak do tej pory nikt z piszących je nie poszedł siedzieć.

    A to już tylko kwestia dowodów i ich odpowiedniej oceny.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com