  • 1. Data: 2007-04-20 07:53:09
    Temat: kolicja motocykl- samochód, a odszkodwanie
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    Witam
    Wczoraj uczestniczyłem jako świadek kolizji drogowej ( jechałem motocyklem
    za poszkodowanym.)
    Na łuku drogi, auto z przeciwnego kierunku próbujące skrecić w boczną
    droge - poczatkowo zatrzymało sie przy środku jezdni- a w ostatniej
    chwili( gdzy motocyklista zbliżył sie juz bardzo- - pojazd ruszył.
    mały schemat http://www.komputery.clubnet.pl/akcja.JPG

    Samochód wymusił pierwszeństwo. W czasie awaryjnego hamowania motocyklista
    wyhamował praktycznie do zera lecz jescze siła bezwładnosci przewróciła
    motor, Tak ze motocykl znalazł sie na prawym boku, 1 m przed prawym
    przednim nadkolu samochodu, a kierowca uderzył kaskiem w maske.
    Straty tylko blacharskie w motocyklu, samochód nawet "nie dotkniety".
    Kierowca samochodu sie nie przyznaje, twierdzi ze motor sam w nią wjechał :)
    Policja jednak dała mu mandat ktorego nie przyjał. Sprawa trafiła do sądu.
    Jest raczej jasna - sąd pewnie potwierdzi wine samochodu. Jednak problem z
    motocyklem. Policja twierdzi ze kierowca motocykla nie utrzymał go,
    przewrócił a do tego nie dotknął auta wiec odszkodowanie OC mu sie nie
    należy. I wtej sprawie pisze tego długiego posta. Wiec jak to jest- chcąc
    uniknąc wypadku kładę motocykl, lub wjade do rowu, nie należy mi sie
    odszkodowanie OC ? Nawet jeżeli policja twierdziła sprawce, ? Jak moge sie
    bronić przed sądem ?
    Czy sąd moze zasądzić mi odszkodowanie - ( nie z OC sprawcy) ?
    A moze bede musiał dochodzić tego w sprawie cywilnej ?

  • 2. Data: 2007-04-20 07:57:45
    Temat: Re: kolicja motocykl- samochód, a odszkodwanie
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "BETON" <b...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Czy sąd moze zasądzić mi odszkodowanie - ( nie z OC sprawcy) ?
    > A moze bede musiał dochodzić tego w sprawie cywilnej ?

    Byc moze bedziesz musial dochodzic w sprawie cywilnej, by sad zasadzil z OC
    sprawcy :)

    Pozdrawiam
    SDD