  • 1. Data: 2002-05-06 17:40:50
    Temat: pozew w postepowaniu uproszczonym
    Od: "mefka" <m...@p...gazeta.pl>

    Szanowni grupowicze,
    Moj pracodaca poprosil mnie o wypelnienie formularza PU (pozew w
    postepowaniu uproszczonym) w zwiazku z czym mam kilka pytan:
    1) ile kopi pozwu nalezy zlozyc do sądu,
    2) pozwany juz nie prowadzi dzialanosci gospodarczej wiec czy w rubryce
    pozwany podac adres jego zamieszkania zamiast adresu siedziby i czy
    zaznaczyc ze juz juz nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej,
    3)czesc 3 - ządanie pozwu - jak powinno bys sformulowane, czy np wnosze o
    orzeczenie nakazem zaplaty by pozwany itd.
    4) czesc 6 - inne wnioski - czym rozni sie wydanie nakazu zaplaty w
    postepowaniu upominawczym a w postepowaniu nakazowym i co radzicie
    zakreslic,
    Jesli nasuwaja sie wam na mysl jeszcze jakie zlote rady to byloby cudownie.
    To jest dosc pilne wiec bede wdzieczna za kazda podpowiedz i z gory dziekuje
    pozdr. mefka

  • 2. Data: 2002-05-07 18:55:52
    Temat: Re: pozew w postepowaniu uproszczonym
    Od: "LegiM" <m...@o...pl>

    > 1) ile kopi pozwu nalezy zlozyc do sądu,

    To zależy od ilości pozwanych. Zakładam że jest jeden , w takiej sytuacji
    składasz :
    a) egzemplarz dla sądu - oryginał pozwu + kopie załączników
    b) odpis dla przeciwnika - kopie pozwu + kopie załączników.
    Oczywiście trzeci egzemplarz zachowujesz dla siebie - kopia pozwu +
    oryginalne załączniki.

    > 2) pozwany juz nie prowadzi dzialanosci gospodarczej wiec czy w rubryce
    > pozwany podac adres jego zamieszkania zamiast adresu siedziby i czy
    > zaznaczyc ze juz juz nie prowadzi dzialalnosci gospodarczej,

    Wpisujesz adres zamieszkania przeciwnika.
    Fakt nieprowadzenia działalności wpływa na właściwoość sądu - w takim razie
    nie będzie to sąd gospodarczy a sąd grodzki(lub cywilno-karny)

    > 3)czesc 3 - ządanie pozwu - jak powinno bys sformulowane, czy np wnosze o
    > orzeczenie nakazem zaplaty by pozwany itd.

    Możesz napisać taką formułką, ale równie dobrze można wpisac samą kwotę
    należności wraz z odsetkami od.. do..
    > 4) czesc 6 - inne wnioski - czym rozni sie wydanie nakazu zaplaty w
    > postepowaniu upominawczym a w postepowaniu nakazowym i co radzicie
    > zakreslic,

    To zależy jakimi dysponujesz dowodami, jeżeli masz pisemne uznanie długu lub
    potwerdzenia salda przez przeciwnika - wnosisz o nakaz w nakazowym. Jeśli
    np. tylko samą fakturę - upominawcze.

    > Jesli nasuwaja sie wam na mysl jeszcze jakie zlote rady to byloby
    cudownie.

    Długo by o tym mówic. Najlepiej spróbuj zacząć pisać a pytania same się
    pojawią.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2002-05-07 19:27:59
    Od: "mefka" <m...@p...gazeta.pl>

    wielkie dzieki na poczatek baaaardzo mi pomogles licze na pomoc rowniez w
    przyszlosci
    pozrdawiam,
    mefka