  • 21. Data: 2004-09-02 09:09:11
    Temat: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Chodzi mi o to Johnson, że każdy komu by nie odpowiadała cena mógłby się
    powołać na wadę oświadczenia woli.

  • 22. Data: 2004-09-02 09:15:22
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Ważne jest aby cena była na opakowaniu - tak mogą powiedzieć, że przełożyłeś
    cenę lub gumę. Poza tym ważne żeby to była pierwsza cena, a nie następna
    doklejona, gdyż wtedy powiedzą, że to ty przekleiłeś, ale jeśli pierwsza cena
    będzie niższa od obecnej i odkleisz obecną to możesz żądać towaru za pierwszą
    cenę.
    Kiedyś miałem na prawie profesora, który tak zarabiał (chodził od sklepu do
    sklepu i wyszukiwał takie towary).

  • 23. Data: 2004-09-02 10:11:45
    Od: "Soltys" <n...@...seta>

    Piotr Macura wrote:
    > Tu Johnson ma rację ;)
    Troszkę odwrotnie proszę cytować ;) najlepiej pod
    postem...

    A może nie ma?
    Jak się orientuję w aukcjach na allegro
    najważniejsza jest wylicytowana kwota i ona jest
    święta i najważniejsza.
    http://moto.allegro.pl/country_pages/1/0/user_agreem
    ent.php#1.9

    Opis dotyczy cech sprzedawanego przedmiotu i
    sformuowanie "Cena 12.900zł" moge sobie
    (oczywiście złośliwe) interpretowac na kilka
    dowolnych sposobów.
    np.
    1.Sprzedający kupił sobie ten motor kiedyś za
    12.900zł
    2.Motor ma naklejkę z nazwą "Cena 12.900zł"
    3.Cena tego motoru w komisie wynosi 12.900zł
    itp.itd.

    ponieważ na Allegro zdażają sie różne okazje do
    kupienia w miarę tanio różnych rzeczy taka oferta
    mnie by niezbyt ździwiła, ale skontaktowałbym się
    ze sprzedającym telefonicznie lub przez "zadaj
    pytanie sprzedającemu" żeby potwierdzić tą
    "niebywałą" okazję
    Jak rozumiem sprzedający wystawił tą akucję w
    opcji 'KUP TERAZ" bo inaczej za tym pierwszym
    licytującym posypało by się więcej chętnych i
    bardzo możliwe, że aukcja osiągnęłaby cenę z opisu
    i było by po sprawie.
    Jak dla mnie to ewidentny błąd sprzedającego (choć
    mu współczuję) - powinien spróbować polubownie
    załatwić sprawę z kupującym.

    ps. Aukcja skończyła się 01.09.2004 a sprzdający
    już dostał wezwanie do sądu??? Chyba że coś
    pomyliłem

    --
    Soltys
    ___________________________________

  • 24. Data: 2004-09-02 10:37:14
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Soltys" <n...@...seta> napisał w wiadomości

    > A może nie ma?
    > Jak się orientuję w aukcjach na allegro
    > najważniejsza jest wylicytowana kwota i ona jest
    > święta i najważniejsza.

    Swietsza od przepisow KC dot. bledu?

> [...]
    > 12.900zł
    > 2.Motor ma naklejkę z nazwą "Cena 12.900zł"
    > 3.Cena tego motoru w komisie wynosi 12.900zł

    Wyrazenie "Cena 12.900 zl" IMHO jest wystarczajaco jednoznaczne.

    > ponieważ na Allegro zdażają sie różne okazje do
    > kupienia w miarę tanio

    TO nazywasz "W miare tanio"? Chyba rozumiem, czemu interpretujesz zwrot
    "Cena 12,900" na rozne sposoby. :>

    > Jak dla mnie to ewidentny błąd sprzedającego (choć
    > mu współczuję) -

    Tak.

    powinien spróbować polubownie
    > załatwić sprawę z kupującym.

    IMHO nie. Art. 84 KC. Nie ma potrzeby zalatwiania polubownie.

  • 25. Data: 2004-09-02 11:07:53
    Od: "Soltys" <n...@...seta>

    Jaroslaw Soja wrote:
    > Swietsza od przepisow KC dot. bledu?

    ehh prawnicy... :)
    jak zapewne wiesz (gdzieś przecież przemykasz po
    a.p.a i Allego) to trochę specyficzny rodzaj
    kupowania i większość spraw załatwia regulamin, a
    co nie załatwia to regulują prawa nie
    pisane,grzecznościowe-cechujące ludzi raczej
    dobrze wychowanych, a jak idzie już na noże to
    dopiero Policja,sąd i KC
    Jeżeli doszliśmy do rozważań sprawy sądowej to z
    mojej stony EOT (jestem paragraf-lamer), bo
    chciałem naświetlić sprawę z punktu widzenia usera
    Allegro

    > Wyrazenie "Cena 12.900 zl" IMHO jest
    wystarczajaco
    > jednoznaczne.

    Jest, jest.:)
    Jednak w świetle prowadzenia aukcji ważniejsza
    jest kwota wylicytowana IMVHO

    > TO nazywasz "W miare tanio"? Chyba rozumiem,
    czemu
    > interpretujesz zwrot "Cena 12,900" na rozne
    sposoby. :>
    Tak ;),
    sam sprzedałem ze 2 rzeczy za jakieś 20% wartości,
    bo mi się nie chciało czekać na chętnego ze
    100%ceną, a były mi totalnie niepotrzebne, nie
    prowadzę biznesu internetowego.

    --
    Soltys
    ___________________________________

  • 26. Data: 2004-09-02 11:10:39
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Jaroslaw Soja <j...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Soltys" <n...@...seta> napisał w wiadomości

    > Swietsza od przepisow KC dot. bledu?

    Ale są też OSN i Konstytucja

    > Wyrazenie "Cena 12.900 zl" IMHO jest wystarczajaco jednoznaczne.

    Nie jest jednoznaczne, Może to być sugerowana wartość, lub w aukcjach z
    licytacją cena Kup Teraz.

    > Tak.

    Być może - może wystawił ze względu na niższą prowizję, lub aby wzbudzić
    większe zainteresowanie swoją ofertą.

    > powinien spróbować polubownie
    > >

    > IMHO nie. Art. 84 KC. Nie ma potrzeby zalatwiania polubownie.

    W tym przypadk jest duży zbieg okoliczności między 12 900 zł a 12,90 zł
    dlatego się zgadzam

  • 27. Data: 2004-09-02 11:10:48
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

  • 28. Data: 2004-09-02 11:52:58
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    > co nie załatwia to regulują prawa nie
    > pisane,grzecznościowe-cechujące ludzi raczej
    > dobrze wychowanych, a jak idzie już na noże to

    Ech nie-prawnicy.
    Umowa zawarta na Allegro podlega ocenie z punktu widzenia przepisow
    obowiazujacego prawa jak kazda inna. Fakt, ze ma swoja specyfike i ze
    niektorych przepisow nie sposob tam stosowac nie znaczy, ze podany art. 84
    nie obowiazuje.
    Poza tym zasady grzecznosciowe, dobre wychowanie etc. etc. nakazywalyby
    zwrocenie uwagi sprzedawcy na blad, a nie kupowanie towaru, czyz nie?

    > Jeżeli doszliśmy do rozważań sprawy sądowej to z
    > mojej stony EOT (jestem paragraf-lamer), bo
    > chciałem naświetlić sprawę z punktu widzenia usera
    > Allegro

    Prawo obowiazuje zawsze, nie tylko na sali sadowej :>

    > wystarczajaco
    >
    > Jest, jest.:)
    > Jednak w świetle prowadzenia aukcji ważniejsza
    > jest kwota wylicytowana IMVHO

    Tak, ale podana cena to dosc jasny dowod na blad sprzedajacego.
    Nie oceniamy tu tego z punktu widzenia Allegro ( sio z tym na a.p.a. :> )

    > Tak ;),
    > sam sprzedałem ze 2 rzeczy za jakieś 20% wartości,
    > bo mi się nie chciało czekać na chętnego ze
    > 100%ceną,

    Tez mi sie zdarzylo sprzedac rozne rzeczy za jakas czesc dziesietna wartosci
    ( 2/10 4/10 i t.d. ), ale tu mowimy o kupnie towaru za 1 promil wartosci.

  • 29. Data: 2004-09-02 12:02:05
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Macura" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jest jednoznaczne, Może to być sugerowana wartość, lub w aukcjach z
    > licytacją cena Kup Teraz.

    Cena to cena. Wartosc to co innego. Sformuowanie jest jasne. IMHO
    oczywiscie.

    > W tym przypadk jest duży zbieg okoliczności między 12 900 zł a 12,90 zł
    > dlatego się zgadzam

    :>
    W tym wypadku mielismy do czynienia z ewidentnym bledem. Ktos zle wystawil
    aukcje ( za malo zer ), a kupujacy jako strona "...wiedziala ona o bledzie
    lub mogla z latwoscia blad zauwazyc."

    Sprzedajacy powinien wyjasnic sytuacji z kupujacym, polubownie oczywiscie
    nalepiej.

    Swoja droga pojawia sie tutaj zupelnie inna kwestia :>
    Co z prawem sprzedajacego do zadania sfinalizowania transakcji? Wyraznie
    napisal "Cena 12,900 zl " ? :) Przeciez to rownie dobrze moze dzialac w
    druga strone :>
    Oczywiscie opieram sie na zalozeniu, ze zwrot "Cena..." nie wzbudza
    watpliwosci znaczeniowych.

  • 30. Data: 2004-09-02 12:38:04
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Kiedyś na forum na był też taki temat:

    http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=28651874

    Jak tu interpretować Twoje zagadnienie

> [...]
    > aukcje ( za malo zer ), a kupujacy jako strona "...wiedziala ona o bledzie

    Nie ma żadnej przesłanki, że ta cena jest mylna, przecież wystawiający musiał
    ją dwukrotnie zaakceptować. Dlatego też kupujący mógł domniemywać że ta cena
    jest ceną jaką świadomie wystawił sprzedający i że ta cena dotyczy
    licytowanego samochodu bo tak dokładnie z opisu wynika.
    Czy mylę się?

    Co do poprzedniego przypadku tj. motocykla za 12,90 z ceną w opisie 12 900 zł
    każdy sąd uzna że cena 12,90 zł to cena pierwokupu.