  • 1. Data: 2004-09-01 08:10:57
    Temat: Neo a miary
    Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>

    Witam!

    Ponawiam moje zapytanie, ponieważ jak dotąd nikt nie potrafi mi wyjaśnić
    pewnej kwestii... Może ktoś z BiSwK na tej grupie zna się choćby trochę
    na prawie dot. miar w handlu itp.
    Otóż TPSA chce limitować transfery za usługę pt. "Neostrada" (zużywasz/
    przesyłasz np. 5GB w miesiącu = po przekroczeniu limitu transfer spada
    np. z 640kB do 32kB). Aby to uczynić w jakiś sposób musi liczyć/
    _mierzyć_ przesyłane dane. Zgodnie zaś z art. 8. ustawy z dnia 11 maja
    2001 r. Prawo o miarach ((Dz. U. z 2001 r. Nr 63, poz. 636 i Nr 154,
    poz. 1800, z 2002 r. Nr 155, poz. 1286 i Nr 166, poz. 1360, z 2003 r. Nr
    170 poz. 1652 oraz z 2004 r. Nr 49, poz. 465 i Nr 93, poz. 896.):
    "Prawnej kontroli metrologicznej podlegają przyrządy pomiarowe,
    stosowane:
    (...) 6) w obrocie handlowym."
    Skoro więc przyrządy pomiarowe _muszą_ (zgodnie z w.wym. ustawą)
    podlegać normalizacji metrologicznej, zapytuję (mam nadzieję, że nie
    tylko retorycznie), czy urządzenia służące TPSA do _pomiarów_
    przesyłanych przez użytkowników ilości danych są normalizowane? Czy
    podlegają kontroli/ sprawdzeniu/ normalizacji przez urząd do tego
    powołany (tu: Główny Urząd Miar)? A jeżeli nie, to na jakiej zatem
    podstawie odbywać się ma wyliczenie limitu tranferu (służące wyliczeniu
    ograniczeń i pobieraniu _opłat_)? Przecież urządzenia te nie spełniają
    norm urzędowych służących normalizacji, więc jak na ich podstawie można
    pobierać jakąkolwiek opłatę?

    Z poważaniem
    PWZ

  • 2. Data: 2004-09-01 09:05:47
    Temat: Re: Neo a miary
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Piotr Zawadzki napisał(a) w wiadomości
    [...]

    Napisz to jeszcze z 10 razy może ktoś zauważy ...

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-09-01 11:03:19
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

> [...]
    > tylko retorycznie), czy urządzenia służące TPSA do _pomiarów_
    > przesyłanych przez użytkowników ilości danych są normalizowane? Czy

    Pomyliles mierzenie (pomiar etc, stosujac przyzad obarczony dajacy wynik obarczony
    bledem) z liczeniem (zwykle sumowanie, gdzie
    tu miejsce na blad !? ).

    TPSA nie mierzy ile masz transferu tylko zlicza przeslane bajty

    ;)

  • 4. Data: 2004-09-01 16:24:14
    Od: "Radecki" <radkor1983@NIE_SPAMUJtlen.pl>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" napisał
    > np. z 640kB do 32kB). Aby to uczynić w jakiś sposób musi liczyć/

    Nie kB (kilobjtow) a 640 kbps (kilobitów) do 32 kbps (kilobitów).
    Ale to "szczegol" ;-)

    Pozdrawiam
    Radecki

  • 5. Data: 2004-09-01 17:11:42
    Od: He(R)Sk <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 01 Sep 2004 10:10:57 +0200, Piotr Zawadzki

    > Otóż TPSA chce limitować transfery za usługę pt. "Neostrada" (zużywasz/
    > przesyłasz np. 5GB w miesiącu = po przekroczeniu limitu transfer spada
    > np. z 640kB do 32kB).

    nie "chce" a limituje zgodnie z zawarta umowa.
    transfer liczy sie jako suma = w gore i dol sieci.

    > Aby to uczynić w jakiś sposób musi liczyć/
    > _mierzyć_ przesyłane dane.

    sadzisz ze postawili ci jakis miernik na drutach ? ;0)

    HeSk

    * Przedstawione tu opinie maja charakter prywatny i nie maja zadnego
    zwiazku (jak by chcieli niektorzy) z jakakolwiek instytucja publiczna.
    * My personal opinions are just mine.

  • 6. Data: 2004-09-01 17:41:12
    Od: Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl>

    Dnia 01.09.2004, w wiadomości
    <news:cd0cj0hkvqonursi0kvom4b334tb3p60bt@4ax.com> He(R)Sk napisał(a):

    > transfer liczy sie jako suma = w gore i dol sieci.

    Tylko w dół.

    --
    Pozdrawiam,
    Kwas