  • 41. Data: 2004-09-02 16:30:37
    Temat: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Catbert wrote:

    > Inicjator wątku napisał o pomyłce o rzad wielkości - jak rozumiem, w

    _Ponad_ rząd wielkości :)

  • 42. Data: 2004-09-02 16:31:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Johnson wrote:

    > W opisie jest właściwa cena.

    Masz na myśli 12.900 czyli 12 złotych i 900/1000 złotego?

  • 43. Data: 2004-09-02 16:33:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Soltys wrote:
    > Opis dotyczy cech sprzedawanego przedmiotu i
    > sformuowanie "Cena 12.900zł" moge sobie
    > (oczywiście złośliwe) interpretowac na kilka
    > dowolnych sposobów.
    > np.
    > 1.Sprzedający kupił sobie ten motor kiedyś za
    > 12.900zł
    > 2.Motor ma naklejkę z nazwą "Cena 12.900zł"
    > 3.Cena tego motoru w komisie wynosi 12.900zł

    4. Cena wynosi 19 złotych (kropka dziesiętna) i 900/1000 złotego

    ;->

  • 44. Data: 2004-09-02 16:34:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Macura wrote:

    > Nie jest jednoznaczne, Może to być sugerowana wartość, lub w aukcjach z
    > licytacją cena Kup Teraz.

    Albo np. (pomijając zapis z kropką dziesiętną i nadmiarowym zerem)
    informacją, ile ten towar kosztuje normalnie - a tutaj patrzcie, jaka
    super promocja ;)

  • 45. Data: 2004-09-02 17:07:48
    Od: "Marecky" <u...@n...tlen.pl>

    > Albo np. (pomijając zapis z kropką dziesiętną i nadmiarowym zerem)
    > informacją, ile ten towar kosztuje normalnie - a tutaj patrzcie, jaka
    > super promocja ;)

    Hah.. z tego co mi wiadomo to kropka dziesietna obowiazuje w Stanach.. w
    Polsce w zapisie uzywa sie przecinka.. ciekawe co o tym mowi prawo.. ;)

  • 46. Data: 2004-09-02 19:47:17
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    wiadomości news:ch7hsv$28or$2@news2.ipartners.pl...

    > Masz na myśli 12.900 czyli 12 złotych i 900/1000 złotego?

    a z innej beczki
    nie prościej sprawę przeciąć w ten sposób
    wysłać info do kupującego że towar uległ uszkodzeniu lub zaginął albo inne
    zdarzenie losowe.
    i co wtedy? chyba po temacie.
    albo wpierw przyjąć te 12 zł po czym poinformować że towar zginął
    i pieniążki odesłać. czysto i zgrabnie. chyba że się mylę?
    to prosze mnie naprostować bo sam jestem ciekaw.

  • 47. Data: 2004-09-03 10:15:40
    Od: "Pazdro" <r...@p...onet.pl>

    > Andrzej Lawa wrote:
    > Teraz zmodyfikujmy nieco historę i przenieśmy to wszystko na Allegro
    > (głupkowaty sprzedający maniacko używa separatorów dziesiętnych do
    > oddzielania tysięcy i zamiast 12'900 zł wychodzi 12,90 zł)
    >
    > Teraz ktoś to wylicytował za te 12.90 zł. Teoretycznie umowa jest
    > wiążąca. Ale teraz pytanie, czy to kupujący może żądać od sprzedającego
    > wywiązania się z faktycznie istniejącej umowy-oferty, czy też
    > sprzedający może domagać się zapłacenia ceny 'jaka powinna być'. Pomyłka
    > jest dość oczywista, niemniej zapis jest zapis.

    Witam,

    w zwiazku z tym, ze historia dotyczy mnie dodam jeszcze dwa istotne szczegoly:
    1. sprzedajacy wpisal w opis aukcji, ze jest ona aukcja grzecznosciowa i
    sprzedaje motocykl znajomego. Czy bez odpowiedniego pelnomocnictwa moze
    dysponowac czyims mieniem? Czy zmienia to obraz calej sytuacji?
    2. wlasnie sie okazalo, ze sprzedajacy wystawil "moj" motocykl ponownie na
    aukcji, juz z prawidlowa cena? Czy moze to zrobic?

    Pozdrawiam,

    Pazdro