  • 1. Data: 2004-09-01 07:49:32
    Temat: Rachunek bez podpisu
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam,
    Sprzedaję wysyłkowo towar, jestem zwolniony podmiotowo z VAT.
    wiem, że od 1.05 faktury nie muszą posiadać podpisu, ale czy tak samo jest z
    rachunkami? Wystarczy, że będę miał kopię u siebie, a oryginał wyślę razem z
    towarem, nawet bez podpisu?

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-09-01 12:07:20
    Temat: Re: Rachunek bez podpisu
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Julek" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rachunkami? Wystarczy, że będę miał kopię u siebie, a oryginał wyślę razem

    hmmm, to otwiera oszustom drogę do kwestionowania wysokości wystawionych
    faktur bez podpisu.
    Z tego co wiem, faktutry bez podpisu można wystawiać tylko wtedy, gdy nie ma
    odroczenia terminu płatności (jest zapłacono gotówką/kartą itp) ale pewności
    nie mam.
    co do rachunków - wiele druków nie ma nawet miejsca na podpis odbierającego,
    więc nie było wymogu podpisu na rachunkach nawet przed 1 maja. Warto jednak
    miec wtedy inne dokumenty, np. podpisane zamówienie.

  • 3. Data: 2004-09-01 12:22:25
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Użytkownik "remeeq" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ma
    > odroczenia terminu płatności (jest zapłacono gotówką/kartą itp) ale

    Z tym nie mam problemu, wystawię rachunek prawie zawsze po wpłacie.

> [...]
    jednak
    > miec wtedy inne dokumenty, np. podpisane zamówienie.

    Sprzedaję przez Allegro, to chyba wyniki aukcji + korespondencja mailowa są
    wystarczającym zamówieniem :)

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski