  • 31. Data: 2004-09-02 13:09:33
    Temat: Re: pomylka sprzedajacego w cenie
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Piotr Macura napisał(a) w wiadomości

    > Kiedyś miałem na prawie profesora, który tak zarabiał (chodził od sklepu do
    > sklepu i wyszukiwał takie towary).

    Ale zmyślasz :)
    Pewnie jak nie chcieli mu sprzedać po tej cenie to wytaczał o to proces i
    wygrywał.

    --
    JOHNSON :)

  • 32. Data: 2004-09-02 13:10:22
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    > Chodzi mi o to Johnson, że każdy komu by nie odpowiadała cena mógłby się
    > powołać na wadę oświadczenia woli.

    Każdy kto byłby w błędzie co do ceny za którą sprzedał mógłby się na to powołać.

    --
    JOHNSON :)

  • 33. Data: 2004-09-02 13:10:44
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Piotr Macura" <f...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Nie ma żadnej przesłanki, że ta cena jest mylna, przecież wystawiający
    musiał
    > ją dwukrotnie zaakceptować. Dlatego też kupujący mógł domniemywać że ta
    cena
    > jest ceną jaką świadomie wystawił sprzedający i że ta cena dotyczy
    > licytowanego samochodu bo tak dokładnie z opisu wynika.
    > Czy mylę się?

    Nie wiem skad bierzesz owe dwukrotne potwierdzanie ceny?
    Zrealizowalem na Allegro jako sprzedajacy ponad 100 transakcji i nie
    przypominam sobie jakiegokolwiek potwierdzania ceny przy wystawianiu aukcji.
    Wpisuje ja i juz.
    Poza tym kupujacy bedzie mial swiadomosc niezwyklosci ceny, do tego owo
    podobienstwo 12,900 zl i 12,90 zl, takze "...mogla z latwoscia blad
    zauwazyc."

    > Co do poprzedniego przypadku tj. motocykla za 12,90 z ceną w opisie 12 900

    > każdy sąd uzna że cena 12,90 zł to cena pierwokupu.

    A skad tu pierwokup? Rozwin mysl, bo w ogole tego nie widze.

  • 34. Data: 2004-09-02 13:49:49
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Dokładnie, z tym, że to dotyczyło droższych rzeczy np. zestawy mebli itp.

  • 35. Data: 2004-09-02 13:51:52
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Chyba rozumiem o co ci chodzi. To jest kwestia tego przypadku, ale gdyby nie
    było w opisie ceny to jak udowodnisz błąd co do ceny?

  • 36. Data: 2004-09-02 13:59:58
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Piotr Macura napisał(a) w wiadomości

    > Chyba rozumiem o co ci chodzi. To jest kwestia tego przypadku, ale gdyby nie
    > było w opisie ceny to jak udowodnisz błąd co do ceny?

    To przecież zależy od stanu faktycznego sprawy. To kazuistyka.

    --
    JOHNSON :)

  • 37. Data: 2004-09-02 14:01:21
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Spróbuj wystawić coś:

    1 Krok - wybór kategorii
    2 Dane przedmiotu
    3 Podgląd i potwierdzenie

    2 - Wpisujesz cene
    3 - Potwierdzasz ja (jesli zatwierdziles zla to nie popełniłeś błędu, tylko
    nie zachowales nalezytej starannosci. Chyba się nie mylę.

    W tym przypadku zgadzam się z niezwykłością ceny. W tym przypadku cena jest w
    opisie i jest ok, ale co w przypadku który załączyłem z BMW. Nie wiem jak tam
    sie potoczyła sprawa, ale wydaje mi się, ża jakby Kupujący poszedł do sądu to
    sprawę by wygrał.

> [...]
    > Poza tym kupujacy bedzie mial swiadomosc niezwyklosci ceny, do tego owo
    > podobienstwo 12,900 zl i 12,90 zl, takze "...mogla z latwoscia blad

    Jeśli chodzi o pierwokup to przy takiej różnicy cen sąd może uznać tę umowę za
    ważną, ale potraktować jako prawo pierwokupu (mimo iż nie ma tego zaznaczonego
    w tekscie) konkretnego samochodu i tym samym nakazać Kupującemu zapłacić
    wylicytowaną kwotę.

  • 38. Data: 2004-09-02 14:33:35
    Od: "Jaroslaw Soja" <j...@i...pl>

> [...]
    tylko
    > nie zachowales nalezytej starannosci. Chyba się nie mylę.

    Sprobuj wystawic cos za pomoca Allegro Uploadera. Taki darmowy program do
    sciagniecia ze stron Allegro. Zero potwierdzania, wpisujesz cene, opis i
    jazda na serwer. Chyba sie nie myle?

  • 39. Data: 2004-09-02 15:02:58
    Od: "Piotr Macura" <f...@g...pl>

    Już mnie prawie zagiąłęś ;)

    Ściągnąłem ten program i już wiem o co chodzi.
    W tym przypadku wcześniej opisywany krok 3 to wybór aukcji do wysłania.
    Oprócz tego, że Sprzedający wypisuje aukcje i umieszcza ją w magazynie to musi
    potem wejść do magazynu i ją zaznaczyć. W magazynie widać wszystkie detale
    każdej aukcji. Jeśli Sprzedający nie sprawdził tych detali przed wysłaniem to
    jest problem Sprzedającego, czyż nie?

    Pozdrawiam ;)

  • 40. Data: 2004-09-02 15:24:28
    Od: Rodrig Falkenstein <f...@g...pl>

    Dnia Thu, 2 Sep 2004 08:02:38 +0200, Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    napisał:

    > Dnia Thu, 2 Sep 2004 06:52:40 +0200, Johnson naskrobał(a):

    > Zwykła niechlujność - nic nie wycofasz - umowa ważna. Szczególnie w
    > dużych
    > sklepach gdzie tą cene oglądają dziesiątki pracowników sklepu przez
    > 24h/dobe . Na allegro w nagrodę musisz potwierdzić cene sprzedaży.

    Chyba, ze kupujacy wiedział o błędzie lub mógł z łatwością bład zauwazyć.

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwości nie było, nie ma i nie będzie!