  • 1. Data: 2008-11-01 13:03:51
    Temat: pomówienie
    Od: "Czytający Usenet" <n...@c...of.spam>

    Będąc pomówionym (nazwano mnie publicznie oszustem) jak mam dochodzić swoich
    racji? Prokuratura / sąd? Jeśli sąd to czy wchodzi tu w grę postępowanie
    uproszczone? Istnieje możliwość wygrania nawiązki?

  • 2. Data: 2008-11-01 13:07:17
    Temat: Re: pomówienie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Czytający Usenet napisał:
    > Będąc pomówionym (nazwano mnie publicznie oszustem) jak mam dochodzić swoich
    > racji? Prokuratura / sąd? Jeśli sąd to czy wchodzi tu w grę postępowanie
    > uproszczone? Istnieje możliwość wygrania nawiązki?

    Prywatny akt oskarżenia do sądu rejonowego.
    300 zł opłaty

    Po wyroku karnym pozew do sądu cywilnego - 600 zł opłaty,
    możesz żądać dowolnego zadośćuczynienia.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-11-01 14:12:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Prywatny akt oskarżenia do sądu rejonowego.
    > 300 zł opłaty
    > Po wyroku karnym pozew do sądu cywilnego - 600 zł opłaty,
    > możesz żądać dowolnego zadośćuczynienia.

    Co do zasady może tego zadośćuczynienia chyba od razu w sądzie karnym
    dochodzić.

  • 4. Data: 2008-11-01 22:09:07
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Sat, 1 Nov 2008 14:03:51 +0100, Czytający Usenet napisał(a):

    > Będąc pomówionym (nazwano mnie publicznie oszustem) jak mam dochodzić swoich
    > racji? Prokuratura / sąd? Jeśli sąd to czy wchodzi tu w grę postępowanie
    > uproszczone? Istnieje możliwość wygrania nawiązki?

    Pomówienie ważna rzecz, warto być postrzeganym jako uczciwy człowiek,
    jednak, jeśli nie jesteś osobą publiczną to odradzam składanie wniosku do
    sądu.
    Osobiście na Twoim miejscu przeanalizowałbym, ile tracisz z tego że
    zostałeś pomówiony ? Czy da się to przełożyć na brak dochodu ? Czy da się
    toprzełożyć na brak zaufania publicznego ?

    Czy pomawiający ot tak sobie chlapnął językiem, że jesteś oszust, czy
    jednak jest w tym trochę prawdy ?
    Generalnie jestem przeciwnikiem zasypywania sądów takimi sprawami. Politycy
    tak robią, bo media podchwytują tego typu sytuacje i politycy dzięki temu
    mają darmową reklamę, a w Twoim przypadku ? Pomówiono Ciebie publicznie i
    również publicznie ci co słyszeli, żeś oszust usłyszą, że jednak oszustem
    nie jesteś ?

    Moim zdaniem sprawa wyschnie bez udziału sądu.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    http://foto.3mam.net/1-listopada-2008/ 1 listopada w Warszawie