  • 1. Data: 2008-10-31 15:37:07
    Temat: czy to kradziez internetu??
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

    Witam,
    posiadam w mieszkaniu internet , ktory poprzez router wifi rozdziela lacze
    radiowo na 2 laptopy (moj i mojej zony).
    Zorietowalem sie,ze lacze spowolnilo swoje dzialanie, okazalo sie ,ze sasiad
    ,ktory posiada karte bezprzewodowa podpina sie pod moje lacze i korzysta z
    sieci do woli (czyli: sciaga dane,uzywa gg itp.)
    Oczywiscie widac to bylo w panelu administracyjnym routera (nazwa
    komputera,adres mac karty sieciowej)
    Czy takie podpinanie pod czyjac siec jest dozwolone,jesli tak, jakie
    konsekfencje groza temu co sie podpina ? Dodam ,iz sasiad jest pracownikiem
    sadu (informatyk).
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-10-31 15:39:13
    Temat: Re: czy to kradziez internetu??
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Roman napisał:
    [..]
    > Czy takie podpinanie pod czyjac siec jest dozwolone,jesli tak, jakie
    > konsekfencje groza temu co sie podpina ? Dodam ,iz sasiad jest pracownikiem
    > sadu (informatyk).

    Nie jest dozwolone.

    Możesz go ścigać.

    --

    pozdrawiam
    Arek

    http://www.reputacja.net

  • 3. Data: 2008-10-31 15:47:45
    Od: "Jacek Placek" <j...@g...com>

    Napisz mu listem poleconym wezwanie do zapłaty za korzystanie z usługi :)
    jeśli nie zapłaci - policja + logi z routera (nie wyłączaj go i najlepiej
    jak jest możliwość zapisz je na swoim hdd). Ja bym przykładnie ukarał
    kolesia kwotą 100 zł / miesiąc.

  • 4. Data: 2008-10-31 15:57:54
    Temat: Re: czy to kradziez internetu?? Czy to udostępnianie netu bez zezwolenia i podatków?
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Roman" <r...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Czy takie podpinanie pod czyjac siec jest dozwolone,jesli tak, jakie
    > konsekfencje groza temu co sie podpina ? Dodam ,iz sasiad jest pracownikiem

    A może się tak spytasz "kontrolnie" jakie paragrafy karne i skarbowe
    łamie nieodpłatne udostępnianie internetu osobom trzecim przez
    zaniedbanie włączenie kontroli dostępu ? :-)

    Czy umowa z twoim operatorem pozwalała ci na udostępnianie dostępu do
    internetu osobom trzecim poza terenem twojego lokalu?
    [ tym jest dokładnie postawienie WiFi bez kontroli dostępu (IMHO) ]

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Nauka jest górą trudną do zdobycia, a łatwą do zejścia.

  • 5. Data: 2008-10-31 15:59:11
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

> [...]
    > jeśli nie zapłaci - policja + logi z routera (nie wyłączaj go i najlepiej
    > jak jest możliwość zapisz je na swoim hdd). Ja bym przykładnie ukarał

    przed chwila dzwonilem do informatyka , ktory twierdzi, ze jesli mam
    internet bezprzewodowy na ktorym nie mam hasla to udostepniam internet i
    jest ryzyko ,ze ktos sie podepnie i ,ze jest to moja wina.
    Udostepniam to z wlasnej woli.
    Zadalem pytanie, skoro zapomne zamknac drzwi na klucz to kazdy moze wejsc do
    mnie do mieszkania i korzystac z niego na wlasnosc?
    Czy tu moze byc duzo mojej winy (brak hasla,zabezpieczen sieci itp.?)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2008-10-31 16:04:46
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Roman napisal:
    > Czy tu moze byc duzo mojej winy (brak hasla,zabezpieczen sieci itp.?)

    Tak. Analogiem jest niezamkkniecie samochodu.
    Jezeli masz watpliwosci, to poczekaj, az do routera
    podepnie sie nie sasiad-informatyk, ale pedofil
    z zaparkowanego samochodu i rozesle dzieciece
    porno za posrednictwem twojego routera.

    Lepiej od razu zamow sobie pomoc prawna i nowe drzwi.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 7. Data: 2008-10-31 16:12:34
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 31 październik 2008 16:59
    (autor Roman
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <490b2c2d$1@news.home.net.pl>):

> [...]
    > Zadalem pytanie, skoro zapomne zamknac drzwi na klucz to kazdy moze wejsc
    > do mnie do mieszkania i korzystac z niego na wlasnosc?

    A czemu nie? A jak rozpoznasz czy lamer se nie zabezpieczył sieci, czy może
    jakaś firma zrobiła HotSpota? Jakby było hasło, nawet prymitywne, to można
    mówić, że się włamał. A tak może nawet nie wiedzieć... Miałem taki
    przypadek... Lamerka mi się żaliła, że jej sieć słabo działa... Okazało
    się, że się podpinała do sąsiada, a nie do swojego WiFi :D

    > Czy tu moze byc duzo mojej winy (brak hasla,zabezpieczen sieci itp.?)

    No na zdrowy rozum tak. Choć proste hasło wep załóż.
    A że różni lobbyści chcący zniszczyć rozwój sieci wprowadzają do prawa
    zakazy i Twój przypadek się łapie niestety pod prawo, to nie propaguj tego
    szaleństwa choć. Jeszcze ktoś usłyszy i zaostrzy prawo i w ogóle zostaniemy
    przestępcami w każdej dziedzinie.

    --
    Tristan

  • 8. Data: 2008-10-31 16:13:13
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Roman wrote:

> [...]
    > Czy takie podpinanie pod czyjac siec jest dozwolone,jesli tak, jakie
    > konsekfencje groza temu co sie podpina ? Dodam ,iz sasiad jest
    Nie zabezpieczyłeś sieci. De facto udostępniasz internet obcej osobie,
    zachodzi podejrzenie, że powinieneś zacząć płacić podatek. A może z racji
    zatrudnienia sąsiada w sądzie, usiłujesz go skorumpować? To już grubsza
    sprawa. Sąsiad zapewne nie wie, że przez pomyłkę połączył się nie ze swoją
    siecią. :P

    --
    Maciek

  • 9. Data: 2008-10-31 16:25:58
    Od: "Roman" <r...@w...pl>

> [...]
    > sprawa. Sąsiad zapewne nie wie, że przez pomyłkę połączył się nie ze swoją

    zablokowalem jego karte sieciowa i widze,ze podlaczyl laptopa (rece opadaja)
    Jego nazwa komputera imie_PC nazwa laptopa imie_LAPTOP to napewno ta sama
    osoba.
    Co do rozdzielania lacza, na osiedlu jestem zarzadca w spoldzielni, z
    operatorem (prywatnym) mamy dobre stosunki,kontakty - nie chce tego
    wykorzystywac ,chcialbym jedynie aby sasiad zaprzestal swoje zachowanie -
    (bardzo nieprzyjmne patrzyc co wyrabia pracownik sadu)

  • 10. Data: 2008-10-31 16:26:10
    Od: NoName <n...@n...pl>

    To jest tylko i wylacznie twoja wina, jesli nie wlaczyles zabezpieczen
    to jest to punkt dostepowy ogolnodostepny tzw HOTSPOT i kazdy windows
    sie do niego podlaczy jesli bedzie mial dobry sygnal.

    Jesli jednak twoj sasiad zlamal by twoje zabezpieczenia to juz jest
    sprawa dla policji.

    Jesli AP jest niezabezpieczony to jest domyslnie ogolnodostepny.