  • 1. Data: 2008-11-01 11:51:11
    Temat: Inwestycje Celu Publicznego - Stacje GSM w Polsce.
    Od: "Baluu" <b...@o...pl>

    Witam.
    Moje pytanie dotyczy podstawy prawnej wspierania budowy inwestycji celu
    publicznego. Konkretnie pytanie dotyczy stacji nadawczych operatorów
    komórkowych. Rząd chcąc ułatwić rozbudowę sieci GSM w Polsce miał w planach
    tak zmodyfikować ustawy w tym ustawę prawo budowlane oraz ustawę o ochronie
    środowiska aby protesty mieszkańców i inne problemy administracyjne nie
    mogły zablokować rozbudowy sieci - tym samym inwestycji w nowoczesne
    technologie.
    Znane są mi plany iż stacje GSM mają być wpisane do listy inwestycji celu
    publicznego, co ułatwi ich budowę i rozbudowę. Natomiast z tego co wiem
    obecnie trwają pracę nad owymi ustawami.
    A tu ostatnio spotykam się na stronach BIPu UML [Urzad Miasta Lodzi] iż:

    "Zgodnie z art. 53 ust 1 ustawy z 27.03.2003 o planowaniu i zagospodarowaniu
    przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717) obwieszcza się, że zostało wszczęte
    postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla
    przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji bazowej sieci XXX "Łódź-XXXX",
    zlokalizowanej na dachu..

    Czy owa zmiana ustawy już miała miejsce??? Tzn stacje GSM są już
    klasyfikowane jako inwestycje celu publicznego czy nie??? Jeśli tak to
    proszę podajcie podstawę prawną lub link do strony gdzie takie informacje
    znajdę.
    Dziekuje.

  • 2. Data: 2008-11-01 12:37:04
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > zlokalizowanej na dachu..

    To w tym wypadku najwięcej do powiedzenia i tak ma właściciel owego budynku.

    *piotr'ek*