  • 1. Data: 2008-11-01 10:58:53
    Temat: nuty
    Od: "rafal" <r...@o...pl>

    Witam grupowiczów!!!

    Mam następujące pytanie. Jako student akademi muzycznej chciałbym się zająć
    sprzedażą nut. Jeśli sprzedaż to wiadomo musze mieć działąlność gospodarczą.
    Problem jednak jest w czymś innym. Chciałbym pisać aranżacje na fortepian
    znanych polskich artystów/kompozytorów po prostu muzykę rozrywkową. Co musze
    oprócz działalności zarejestrować aby było to w pełni legalne (ZAIKS? - jaki
    jest koszt jak to wygląda)? Czy mogę pisać nuty zmarłych kompozytorów bez
    ryzyka i je sprzedawać mając tylko samą działalność zarejestrowaną?

    Rafał

  • 2. Data: 2008-11-02 20:20:58
    Temat: Re: nuty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rafal" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pełni legalne (ZAIKS? - jaki jest koszt jak to wygląda)? Czy mogę pisać
    > nuty zmarłych kompozytorów bez ryzyka i je sprzedawać mając tylko samą

    Zainteresuj się bliżej organizacją ZAiKS. Działaności gospodarczej nie
    musisz zgłaszać, o ile nie zamierzasz osobiście tego wydawać albo osobiście
    stać na straganie i sprzedawać wydane pozycje.

  • 3. Data: 2008-11-03 08:08:14
    Od: "rafal" <r...@o...pl>

    > Zainteresuj się bliżej organizacją ZAiKS. Działaności gospodarczej nie
    > musisz zgłaszać, o ile nie zamierzasz osobiście tego wydawać albo
    > osobiście stać na straganie i sprzedawać wydane pozycje.

    no właśnie chce to sprzedawać zakładając sklep internetowy, w takim
    przypadku chyba jedak musze miec działalność?
    a czy każdy sprzedawany egzemplarz musi być wydany przez jakieś wydawnictwo
    hm ?? o co chodzi z tym wydawnictwem ? a moze nie jest to konieczne

    Rafał

  • 4. Data: 2008-11-03 19:01:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no właśnie chce to sprzedawać zakładając sklep internetowy, w takim
    > przypadku chyba jedak musze miec działalność?

    Moim zdaniem nie musisz. Są to dochody z włąsnej działaności artystycznej.
    Warunek, że bedziesz sprzedawał tylko swoje utwory.

    > a czy każdy sprzedawany egzemplarz musi być wydany przez jakieś
    > wydawnictwo hm ?? o co chodzi z tym wydawnictwem ? a moze nie jest to
    > konieczne

    Myślałem, że chcesz to wydawać w formie papierowej. Wówczas wydawnictwo
    jest dobrym rozwiążaniem, bo załatwia tę działaność gospodarczą, a Ty
    dostajesz tylko prowizję od ilości sprzedanych egzemplaży.