  • 871. Data: 2006-08-05 13:40:04
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wystarczy, ze nie ma informatyka z odpowiednimi uprawnieniami do
    > systemu. teraz monitoring coraz częściej zapisują obraz cyfrowo. Poza
    > tym w szanującej się firmie dostęp do nagrania ma tylko wyznaczona część
    > osób, a czasem tylko właściciel. Czemu? Bo jakby mieli wszyscy, to
    > pracownik sobie pójdzie i przeciągnie magnesikiem po tasiemce albo zrobi
    > reset komputera.

    Jeśli to są systemy komputerowe, to takie uzasadnienie jest tym bardziej
    bezsensowne - reset można odłączyć a dane udostępnić każdemu tylko do
    odczytu, bez możliwości kasowania.

    > Bez komórki? Oceniam, że pewnei gdzieś 10%. Ale ilu z nich mammożliwość
    > odbierania MMS-ów? No i pomijam, że te komórki są prywatne. Raczej
    > danych służbowych bym na nei nie wysyłał.

    Dziwne podejście - jeśli mam nawe jakiś prywatny sprzęt, a może mi się
    on przydać w pracy i nic mu to nie zaszkodzi- to czemu nie?

    > I to, i to jest badzo niezdrowym odruchem.

    Pierwsze to odruch. Drugie to celowe działanie. Nie widzisz tej
    "subtelnej" różnicy?

    > I co to zmienia? Bo nie wiem, do czego zmierzasz.

    Że póki jechał, nie móg strzelać.

    > Tu już kłania się definicja broni długiej. Zwyczajowo jest to broń palna
    > inna niż pistolet lub rewolwer(broń krótka). Znasz inną definicję?

    Wiesz, pistolety automatyczne nie są pistoletami maszynowymi tylko
    dlatego, że mają taką małą blokadę w mechanizmie. Drobna zmiana
    konstrukcji zamka i masz pistolet maszynowy.

    Nie wiem, czy komukolwiek przysło by do głowy nazwać MAC10 czy APS
    "bronią długą".

    PS: Bogu dzięki ktoś taki jak tamten policyjny rambo nie miał dyżuru w
    sowieckiej bazie antyrakietowej 26 września 1983... Stanisław Pietrow
    miał wszelkie podstawy przypuszczać, że amerykanie rozpoczęli atak
    nuklearny, a jednak olał procedurę, zastosował rozum i dzięki temu
    uniknęliśmy nuklearnego holokaustu. A było blisko. Oby więcej takich
    ludzi, jak Pietrow, a mniej takich, jak tamten lubiący sobie postrzelać
    polucjant.

  • 872. Data: 2006-08-05 20:26:17
    Od: "ElComandante" <z...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > mowa byla o rzucaniu a nie rzucaniu w kogos, nadal oczekuje podstawy
    > prawnej. T onie ma byc abtsrakcyjen zagrozenie a realne bezposrednie.

    J.w. Sądzisz że z "odstrzelona dupą" miałbyś jakieś szanse wyjaśnić
    "nieporozumienie". Wystarczy, że policjant byłby w pobliżu i miał
    "uzasadnione" obawy, że chcesz rzucić w niego, czy kogokolwiek.
    Samotnie w dzikiej głuszy możesz sobie rzucać ile chcesz.

  • 873. Data: 2006-08-05 20:40:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:lmjeq3-6g2.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Jeśli to są systemy komputerowe, to takie uzasadnienie jest tym bardziej
    > bezsensowne - reset można odłączyć a dane udostępnić każdemu tylko do odczytu,
    > bez możliwości kasowania.

    Pewnie, że można. Ale często tak nie jest. Często urządzenie rejestrujące po
    prostu znajduje się w innym niż firma miejscu.

    > Dziwne podejście - jeśli mam nawe jakiś prywatny sprzęt, a może mi się on
    > przydać w pracy i nic mu to nie zaszkodzi- to czemu nie?

    Po pierwsze z tego powodu, że co będzie, jak fotkę bandyty przez pomyłkę wyślesz
    do syna policjanta, a nie do policjanta. prywatną komórkę może synowi pożyczyć.
    Po drugie z tego powodu, że ktoś za te MMS-y musiał by zapłacić. Po trzecie z
    tego powodu, że technicznie to wcale nie jest proste, bo dyżurny musiał by
    dysponować bieżącym wykazem telefonów komórkowych policjantów w służbie. Po
    czwarte ... te trzy wystarczą. Oczywiście, ze policjanci używają prywatnego
    sprzętu na służbie. Bywa, że nawet ryzykując za to naganę. Ale nie możesz tego
    kalkulować jako standard.

    > Pierwsze to odruch. Drugie to celowe działanie. Nie widzisz tej "subtelnej"
    > różnicy?

    Utartym zwyczajem u Romów jest porwanie panny młodej i w razie konieczności jej
    zgwałcenie. Do dziś to między sobą od czasu do czasu kultywują. Granda się robi,
    jak polkę porwą. Mamy to sankcjonować tylko z tego powodu, że oni tak już od
    stuleci?

    > Że póki jechał, nie móg strzelać.

    No i co z tego? Znajdź przepis, który wymaga, by strzelał.

    > Wiesz, pistolety automatyczne nie są pistoletami maszynowymi tylko dlatego, że
    > mają taką małą blokadę w mechanizmie. Drobna zmiana konstrukcji zamka i masz
    > pistolet maszynowy.

    A próbowałeś z tak przerobionego pistoletów cokolwiek konkretnego mniejszego od
    stodoły trafić? Po takiej przeróbce, to najbezpieczniej jest stać tam, gdzie
    strzelec mierzy. nie wiadomo gdzie trafi, ale szansa na to, ze tam gdzie mierzy
    jest znikoma.

  • 874. Data: 2006-08-06 00:37:09
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie, że można. Ale często tak nie jest. Często urządzenie
    > rejestrujące po prostu znajduje się w innym niż firma miejscu.

    Bez żartów.

    [ciach]

    > Oczywiście, ze policjanci używają prywatnego sprzętu na służbie. Bywa,
    > że nawet ryzykując za to naganę. Ale nie możesz tego kalkulować jako
    > standard.

    Oczywiście można też wymyslać dodatkowe przeszkody, "obiektywne
    trudności" itepe. I w ogóle po co ta technika, jak jeden magazynek
    amunicji tylko parę złotych kosztuje - nie to co właściwe szkolenie,
    organizacja i inne wyposażenie...

    Ale mając takie podejście to może od razu zlikwidować policję i postawić
    na lokalnych, prywatnych "szeryfów"? Wyjdzie na to samo, a jaka
    oszczędność dla budżetu...

    > Utartym zwyczajem u Romów jest porwanie panny młodej i w razie
    > konieczności jej zgwałcenie. Do dziś to między sobą od czasu do czasu

    Czego nie rozumiesz w słowie "odruch"?

    Ja wiem, że "obyczaj" i "odruch" zaczynają się na "o", ale to są jednak
    dość różne rzeczy.

    > No i co z tego? Znajdź przepis, który wymaga, by strzelał.

    No, wtedy to mógłby legalnie kropnąć policjanta ;->

    A ty mi znajdź analogiczny przepis dotyczący owego policjanta.

> [...]
    > jest stać tam, gdzie strzelec mierzy. nie wiadomo gdzie trafi, ale
    > szansa na to, ze tam gdzie mierzy jest znikoma.

    OK, dobra - niech ci będze, że MAC10 to broń długa - hehehe.

  • 875. Data: 2006-08-06 20:10:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:g6qfq3-1c4.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Bez żartów.

    Bez żartów. Nawet powinno dokładnie tak być. Wówczas pracownicy, jak coś
    napsocą, to nie mają możliwości zepsucia nagrania. W wielu szanujących sie
    firmach ochroniarskich chroniących rózne obiekty, to jest taki standard, że
    ochrona obiektu ma podgląd on-line, a nagranie jest w siedzibie firmy.

    > Oczywiście można też wymyslać dodatkowe przeszkody, "obiektywne trudności"
    > itepe.

    To nie są dodatkowe trudności, tylko życie. Załóżmy, że wyślesz to na prywatną
    komórkę. Pomylisz numer i w7yślesz to do jakiegoś dziennikarza. Można bardzo
    mądre rzeczy wymyślać, jak sie siedzi przy klawiaturze. Wsiądź na ejden wieczór
    w radiowóz i załatw kilka interwencji. Wówczas będziesz mógł ocenić, kiedy ktoś
    piętrzy problemy, a kiedy po prostu się nie da.

    > No, wtedy to mógłby legalnie kropnąć policjanta ;->
    > A ty mi znajdź analogiczny przepis dotyczący owego policjanta.

    Wiesz - nie chce mi się. Wymieniłem go tu już w tym wątku kilka razy.

  • 876. Data: 2006-08-06 22:05:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nie da.

    > Wiesz - nie chce mi się. Wymieniłem go tu już w tym wątku kilka razy.

    wymieniles przepis zezwalajacy na uzycie broni w pewnym przypadku a nie
    nakazujacy jej uzycie jezlei skutek jest w oczywosty sposob do
    przewidzenia, nie mąć.

    P.

    --
    TO BANDYTA MA SIĘ BAĆ A NIE JEGO OFIARA!!!
    Podpisz projekt obywatelski poszerzający absurdalne warunki obrony

  • 877. Data: 2006-08-07 22:13:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > sie firmach ochroniarskich chroniących rózne obiekty, to jest taki
    > standard, że ochrona obiektu ma podgląd on-line, a nagranie jest w

    Znowu jakieś partactwo - logiczne jest zdublowanie nagrywania (lokalnie
    i jednocześnie zdalnie w centrali).

    Rozdzielanie kamery i mechanizmu nagrywającego większym dystansem to
    dopraszanie się luk w zapisie z "przyczyn technicznych".

    > To nie są dodatkowe trudności, tylko życie. Załóżmy, że wyślesz to na
    > prywatną komórkę. Pomylisz numer i w7yślesz to do jakiegoś dziennikarza.

    To tylko kwestia organziacyjna - wystarczy nie wstukwiać numerów
    ręcznie, tylko mieć "książkę telefoniczną" wyłącznie z numerami "z firmy".

> [...]
    > Wsiądź na ejden wieczór w radiowóz i załatw kilka interwencji. Wówczas
    > będziesz mógł ocenić, kiedy ktoś piętrzy problemy, a kiedy po prostu się

    Wiesz, jeśli faktycznie cała policja robi tylko dwie rzeczy: jeździ na
    patrole (i czasami kogoś łapie) albo pisze stosy raportów, to nic
    dziwnego, że jest tak źle. W innych krajach jakoś udaje się tego typu
    problemy rozwiązywać, a u nas tylko się narzeka i wynajduje "trudności
    obiektywne".

    > Wiesz - nie chce mi się. Wymieniłem go tu już w tym wątku kilka razy.

    W wątku wymieniłeś przepis nie nakazujący a dopuszczający (w
    ostateczności) użycie broni. I to w sytuacji pościgu za podejrzanym o
    np. jakiś rozbój. Tutaj był tylko - no, niech będzie, że pościg - za
    osobą podejrzaną o próbę uniknięcia kontroli drogowej.

    Czyli przepis dopuszczający nie ma zastosowania.

  • 878. Data: 2006-08-08 17:13:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:2iqkq3-qjc.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Znowu jakieś partactwo - logiczne jest zdublowanie nagrywania (lokalnie i
    > jednocześnie zdalnie w centrali).

    To musisz mieć dwa urządzenia zapisujące. A to koszty. Ochroni wystarczy podgląd
    on-line. I tak nie mają czasu oglądać do tyłu.

    > Rozdzielanie kamery i mechanizmu nagrywającego większym dystansem to
    > dopraszanie się luk w zapisie z "przyczyn technicznych".

    Kilka ... set pewnie takich systemów widziałem. Nie przypominam sobie, by
    gdziekolwiek to działało na zasadzie kamery z nagrywaniem, za wyjątkiem sklepów
    RTV, gdzie używają kamer VIDEO do celów pokazowych i przy okazji się to nagrywa.
    A jak już wchodzi kabel, to jego długość ma średnie znaczenie dla skuteczności
    działania systemu. Poza tym to niekoniecznie musi być wyprowadzenie na drugi
    koniec miasta. Wystarczy, że magnetowid znajduje się w pomieszczeniu albo nawet
    szafce, do którego pracownicy nie maja klucza. Będziesz burzył ściany?

    > To tylko kwestia organziacyjna - wystarczy nie wstukwiać numerów ręcznie,
    > tylko mieć "książkę telefoniczną" wyłącznie z numerami "z firmy".

    No to była by bardzo uboga. telefony służbowe ma jakiś tam ułamek procenta. No
    może kilka procent. Reszta ma prywatne. A prywatny telefon, to ja mogę dać
    dziecku albo żonie i trudno, bym za każdym razem biegał i meldował o tym komu
    trzeba.

> [...]
    > uniknięcia kontroli drogowej.
    > Czyli przepis dopuszczający nie ma zastosowania.

    Po raz ostatni zwrocie Ci uwagę, że winę rozpatruje się w odniesieniu do
    informacji, które miał sprawca albo w odniesieniu do informacji, które powinien
    mieć, gdyby zachował należytą staranność. A nie w odniesieniu do prawdy
    obiektywnej. Sztandarowy przykład, to wyciągnięcie pistoletu-zabawki przez
    zatrzymywanego.

  • 879. Data: 2006-08-08 19:19:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:

    > To musisz mieć dwa urządzenia zapisujące. A to koszty. Ochroni wystarczy

    Bez przesady. Skoro i tak - jak twierdzisz - to jest cyfrowe, to jest
    tylko kwestia jednego prostego komputera i jednego dysku ekstra. Przy
    cenach dobrych kamer kwota pomijalna.

    [ciach]

    > Kilka ... set pewnie takich systemów widziałem. Nie przypominam sobie,
    > by gdziekolwiek to działało na zasadzie kamery z nagrywaniem, za

    Nie miałem na myśli integracji nagrywania w kamerze przemysłowej.

> [...]
    > średnie znaczenie dla skuteczności działania systemu. Poza tym to
    > niekoniecznie musi być wyprowadzenie na drugi koniec miasta. Wystarczy,

    Przepraszam bardzo, ale to ty pisałeś o nagrywaniu w centrali firmy
    ochroniarskiej.

    [ciach]
> [...]
    > procenta. No może kilka procent. Reszta ma prywatne. A prywatny telefon,
    > to ja mogę dać dziecku albo żonie i trudno, bym za każdym razem biegał i

    Interesujące. Pożyczasz swój telefon komukolwiek? Tzn. nie w sensie
    "masz - zadzwoń z mojego: mam jeszcze darmowe minuty" tylko zostawiasz
    komuś swój telefon bezpośredni, którzy wszyscy znają?

    Osobliwe podejście.

    [ciach]

    > Po raz ostatni zwrocie Ci uwagę, że winę rozpatruje się w odniesieniu do
    > informacji, które miał sprawca albo w odniesieniu do informacji, które
    > powinien mieć, gdyby zachował należytą staranność. A nie w odniesieniu

    Informacje, jakie miał: człowiek na motocyklu próbował - jak się
    wydawało do czasu zawrócenia - uniknąć kontroli (jak się niestety dość
    często zdarza, o czym policjant powinien wiedzieć, chyba że od paru lat
    nie oglądał ani nie czytał niczego poza swoimi własnymi raportami).

    Broń mu nigdzie nie wystawała.

    Potem motocyklista zawrócił i nadział się na strzelającego już "rambo".

    Jak dla mnie policjant się "nakręcił", wyleciał mu przed koła z bronią w
    ręku ("nareszcie coś się dzieje!") i zaczął bez sensu strzelać. A teraz
    widać próby tuszowania np. kompletnie niewiarygodnymi teoriami o próbie
    przejechania.

    > do prawdy obiektywnej. Sztandarowy przykład, to wyciągnięcie
    > pistoletu-zabawki przez zatrzymywanego.

    Ten nie miał nawet zabawki.

  • 880. Data: 2006-09-17 03:24:24
    Od: MiL<m...@...pl>