  • Date: Sat, 05 Aug 2006 15:40:04 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo
    <eadonk$ifc$1@inews.gazeta.pl> <eadtjj$p76$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <eaf5mj$mb1$1@inews.gazeta.pl> <eagnmh$faf$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <eai22v$56i$1@inews.gazeta.pl> <eai8d7$atn$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <eaia7n$rug$1@inews.gazeta.pl> <eaim8s$p8i$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <eakeb6$1m8$2@inews.gazeta.pl> <ealht3$5cu$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <ean5qj$pao$1@inews.gazeta.pl> <eaokon$4vv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <g...@n...lechistan.com> <eaqef1$juc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <m...@n...lechistan.com>
    <easpd7$stm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@n...lechistan.com> <eau06f$5mo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <7...@n...lechistan.com> <eb0914$h8m$1@nemesis.news.tpi.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wystarczy, ze nie ma informatyka z odpowiednimi uprawnieniami do
    > systemu. teraz monitoring coraz częściej zapisują obraz cyfrowo. Poza
    > tym w szanującej się firmie dostęp do nagrania ma tylko wyznaczona część
    > osób, a czasem tylko właściciel. Czemu? Bo jakby mieli wszyscy, to
    > pracownik sobie pójdzie i przeciągnie magnesikiem po tasiemce albo zrobi
    > reset komputera.

    Jeśli to są systemy komputerowe, to takie uzasadnienie jest tym bardziej
    bezsensowne - reset można odłączyć a dane udostępnić każdemu tylko do
    odczytu, bez możliwości kasowania.

    > Bez komórki? Oceniam, że pewnei gdzieś 10%. Ale ilu z nich mammożliwość
    > odbierania MMS-ów? No i pomijam, że te komórki są prywatne. Raczej
    > danych służbowych bym na nei nie wysyłał.

    Dziwne podejście - jeśli mam nawe jakiś prywatny sprzęt, a może mi się
    on przydać w pracy i nic mu to nie zaszkodzi- to czemu nie?

    > I to, i to jest badzo niezdrowym odruchem.

    Pierwsze to odruch. Drugie to celowe działanie. Nie widzisz tej
    "subtelnej" różnicy?

    > I co to zmienia? Bo nie wiem, do czego zmierzasz.

    Że póki jechał, nie móg strzelać.

    > Tu już kłania się definicja broni długiej. Zwyczajowo jest to broń palna
    > inna niż pistolet lub rewolwer(broń krótka). Znasz inną definicję?

    Wiesz, pistolety automatyczne nie są pistoletami maszynowymi tylko
    dlatego, że mają taką małą blokadę w mechanizmie. Drobna zmiana
    konstrukcji zamka i masz pistolet maszynowy.

    Nie wiem, czy komukolwiek przysło by do głowy nazwać MAC10 czy APS
    "bronią długą".

    PS: Bogu dzięki ktoś taki jak tamten policyjny rambo nie miał dyżuru w
    sowieckiej bazie antyrakietowej 26 września 1983... Stanisław Pietrow
    miał wszelkie podstawy przypuszczać, że amerykanie rozpoczęli atak
    nuklearny, a jednak olał procedurę, zastosował rozum i dzięki temu
    uniknęliśmy nuklearnego holokaustu. A było blisko. Oby więcej takich
    ludzi, jak Pietrow, a mniej takich, jak tamten lubiący sobie postrzelać
    polucjant.