  • Date: Tue, 08 Aug 2006 21:19:07 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policyjne morderstwo
    <eadtjj$p76$1@atlantis.news.tpi.pl> <eaf5mj$mb1$1@inews.gazeta.pl>
    <eagnmh$faf$1@atlantis.news.tpi.pl> <eai22v$56i$1@inews.gazeta.pl>
    <eai8d7$atn$1@nemesis.news.tpi.pl> <eaia7n$rug$1@inews.gazeta.pl>
    <eaim8s$p8i$1@atlantis.news.tpi.pl> <eakeb6$1m8$2@inews.gazeta.pl>
    <ealht3$5cu$1@atlantis.news.tpi.pl> <ean5qj$pao$1@inews.gazeta.pl>
    <eaokon$4vv$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <g...@n...lechistan.com> <eaqef1$juc$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <m...@n...lechistan.com>
    <easpd7$stm$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <o...@n...lechistan.com> <eau06f$5mo$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <7...@n...lechistan.com> <eb0914$h8m$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <l...@n...lechistan.com>
    <eb2vpd$iui$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <g...@n...lechistan.com>
    <eb5ic7$bkd$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <2...@n...lechistan.com>
    <ebagpa$1qp$1@atlantis.news.tpi.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > To musisz mieć dwa urządzenia zapisujące. A to koszty. Ochroni wystarczy

    Bez przesady. Skoro i tak - jak twierdzisz - to jest cyfrowe, to jest
    tylko kwestia jednego prostego komputera i jednego dysku ekstra. Przy
    cenach dobrych kamer kwota pomijalna.

    [ciach]

    > Kilka ... set pewnie takich systemów widziałem. Nie przypominam sobie,
    > by gdziekolwiek to działało na zasadzie kamery z nagrywaniem, za

    Nie miałem na myśli integracji nagrywania w kamerze przemysłowej.

    > wyjątkiem sklepów RTV, gdzie używają kamer VIDEO do celów pokazowych i
    > przy okazji się to nagrywa. A jak już wchodzi kabel, to jego długość ma
    > średnie znaczenie dla skuteczności działania systemu. Poza tym to
    > niekoniecznie musi być wyprowadzenie na drugi koniec miasta. Wystarczy,

    Przepraszam bardzo, ale to ty pisałeś o nagrywaniu w centrali firmy
    ochroniarskiej.

    [ciach]
    > No to była by bardzo uboga. telefony służbowe ma jakiś tam ułamek
    > procenta. No może kilka procent. Reszta ma prywatne. A prywatny telefon,
    > to ja mogę dać dziecku albo żonie i trudno, bym za każdym razem biegał i
    > meldował o tym komu trzeba.

    Interesujące. Pożyczasz swój telefon komukolwiek? Tzn. nie w sensie
    "masz - zadzwoń z mojego: mam jeszcze darmowe minuty" tylko zostawiasz
    komuś swój telefon bezpośredni, którzy wszyscy znają?

    Osobliwe podejście.

    [ciach]

    > Po raz ostatni zwrocie Ci uwagę, że winę rozpatruje się w odniesieniu do
    > informacji, które miał sprawca albo w odniesieniu do informacji, które
    > powinien mieć, gdyby zachował należytą staranność. A nie w odniesieniu

    Informacje, jakie miał: człowiek na motocyklu próbował - jak się
    wydawało do czasu zawrócenia - uniknąć kontroli (jak się niestety dość
    często zdarza, o czym policjant powinien wiedzieć, chyba że od paru lat
    nie oglądał ani nie czytał niczego poza swoimi własnymi raportami).

    Broń mu nigdzie nie wystawała.

    Potem motocyklista zawrócił i nadział się na strzelającego już "rambo".

    Jak dla mnie policjant się "nakręcił", wyleciał mu przed koła z bronią w
    ręku ("nareszcie coś się dzieje!") i zaczął bez sensu strzelać. A teraz
    widać próby tuszowania np. kompletnie niewiarygodnymi teoriami o próbie
    przejechania.

    > do prawdy obiektywnej. Sztandarowy przykład, to wyciągnięcie
    > pistoletu-zabawki przez zatrzymywanego.

    Ten nie miał nawet zabawki.