  • 751. Data: 2006-08-02 09:09:32
    Temat: Re: policyjne morderstwo
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > [...] przeczytales artykul ktory jest na www.zbigniewziobro.ORG
    Przeczytałem i sądzę, że jest ciekawym zaczątkiem do dyskusji. :-)
    Ale też nie wiem skąd przekonanie u niektórych, że jestem zwolennikiem
    zasad panujących w westernach (bo tak zdaje się niektórzy odczytują to
    co napisałem). Chodzi mi o to, że prawo nie może zapewniać komfortu
    pracy przestępcom, a niestety do tego często się sprowadzało jego
    działanie. Ktoś kto decyduje się na popełnianie przestępstwa, musi czuć
    się zagrożony. Również tym, że poniesie najwyższą konsekwencję swego
    czynu (celowo nie nazywam tego karą). I pretensje rodziny, że on nie
    chciał nikogo na odludziu odłączyć od prądu i napaść tylko po prostu
    kradł drut, a ktoś bojąc się o własne życie go postrzelił są po prostu
    nieuzasadnione.
    Podobnie ma się sprawa z niemądrym (choć dorosłym) człowiekiem, który
    wymyślił sobie, że pobawi się z policją i będzie udawał bandytę. I nad
    tym dyskusje wydają się naprawdę zbędne.
    Policja również musi mieć prawem zagwarantowaną przewagę nad bandytami
    włącznie z (kwestionowaną przez wielu po ostatnim wydarzeniu w Chodlu)
    możliwością "odstrzelenia" go jeśli np. próbuje ucieczki.
    Natomiast co do tego, czy obecny stan prawny jest wystarczający i
    skuteczny mam jednak wątpliwości na podstawie choćby własnych przeżyć.
    Zarzuty wobec policji co do jej nieudolności są nader częste, a
    tymczasem miałem do czynienia z sytuacją, gdy usiłujący obrobić (z
    pomocą dwóch kolegów, którzy robili zasłonę udając klientów) sklep w
    firmie, w której pracowałem w biały dzień złodziejaszek został po
    ucieczce złapany jeszcze tego samego dnia. Jego kolegom nie można było
    nic zarzucić, bo sobie po prostu poszli. Natomiast schwytany złodziej
    okazał orzeczenie lekarskie świadczące o chorobie psychicznej i pani
    prokurator zwolniła go motywując decyzję niezdolnością sprawcy do
    rozpoznania znaczenia czynu w czasie jego popełniania (jakoś tak to było
    sformułowane). A żeby było ciekawiej, to jego koledzy w nocy dokończyli
    dzieła włamując się do tego sklepu. :-|
    Podkreślam jeszcze raz: nie jestem zwolennikiem idei strzelania do
    każdego podejrzanego bez pytania. Ale też nie może być tak, że życie
    osoby wyjmującej się spod prawa ma być chronione na równi z życiem
    uczciwych obywateli.

    > czy
    > opierasz swa wiedze na konferencjach ministra?

    Żartujesz, prawda? :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 752. Data: 2006-08-02 09:13:05
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):
    > nie powinna zadzwonic na policje. strzelanie w obronie mienia takiej
    > wartosci zawsze bedzie razaca dysproporcja.

    Ostatnie stwierdzenie jest pełne humanitaryzmu. Ale tylko w teorii.
    Przecież złodzieje kradli druty energetyczne a zatem mogli
    unieszkodliwiać (może nawet to również zrobili) również telefon, to jak
    miała zadzwonić?
    Z tego co pamiętam, to po wielu rozprawach i odwołaniach kobieta nie
    trafiła w końcu za kratki, ale...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 753. Data: 2006-08-02 09:22:52
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > zgadza sie, ale co to ma do rzeczy?

    Ano choćby to, że kradnąc ów "kawałek" drutu spowodował u kogoś poczucie
    zagrożenia mienia/zdrowia/życia. Przypominam: rzecz się działa w nocy na
    odludziu, kobieta sama (albo z dziećmi jedynie) w domu i facet, który
    odłącza jej prąd na słupie...

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 754. Data: 2006-08-02 09:25:36
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > sedzia a wzbudzać respekt

    :-]

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 755. Data: 2006-08-02 09:37:06
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Przemek R. napisał(a):

    > wlasnie sie dopusciles pomowienia.
    Jasne, to przeczytaj początek swojej wypowiedzi. Jak zakwalifikujesz to
    co Ty zrobiłeś? Bo ja tylko napisałem, że nie odwiedzam bandytów i nie
    utrzymuję z nimi kontaktów. Nigdzie nie napisałem, że nim jesteś Ty. :->

    > To popierwsze a po drugie nawet Ci sie w pale nie miesci ilu pojeb.
    > ludzi jest w polsce. Byly przpadki ze koles przychodzil na policje
    > starac sie o pozwolenie na bron a jako argument za podawal fakt iz
    > sasiad go wkurza.
    Dostał to pozwolenie? Tak z ciekawości pytam.
    A osoby psychicznie chore i do tego niebezpieczne powinny być przymusowo
    leczone, a nie wypuszczane przez prokuratorów na wolność. Ale takie
    prawo też może być pole do nadużyć, więc na pewno zaraz podniosły by się
    krzyki o ciągotkach do totalitaryzmu.

    > [...] o zabojstwach pod pretekstem obrony organizowanych przez grupy
    > przstepcze.
    No to szanowni prawnicy do roboty trzebaby się wziąć i skonstruować
    prawo tak, aby takie możliwości wyeliminować, ale nie opowiadajcie, że
    jest dobrze tak jak jest.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 756. Data: 2006-08-02 10:38:58
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > 1) po uprzednim okrzyku ,,POLICJA" wezwać osobę do zachowania się zgodnego z
    > prawem, a w szczególności do natychmiastowego porzucenia broni lub
    > niebezpiecznego narzędzia, zaniechania ucieczki, odstąpienia od bezprawnych
    > działań lub użycia przemocy;
    >
    > 2) w razie niepodporządkowania się wezwaniom określonym w pkt 1 zagrozić
    > użyciem broni palnej, wzywając: ,,STÓJ - BO STRZELAM";
    >
    > 3) oddać strzał OSTRZEGAWCZY(podkr. moje) w bezpiecznym kierunku, jeżeli
    > wezwania określone w pkt 1 i 2 okażą się bezskuteczne.
    >
    > Rozporzadzenie mowi wylacznie o bezpiecznym strzale ostrzegawczym przed

    to jeszzce powiedz w jakim celu jest uzyty srodek przymusu.
    1. w celu zatrzymania zywego lub martwego (nie zwazajac na to czy w
    danym momencie zagraza)
    2. w celu wymuszenia podporzadkowania sie wydanym poleceniom (co
    wyklucza zwloki, bo gdy wiadomo ze koles nie przezyje wowczas przestaje
    to spelniac swoja role)

    ?

    --
    prawie jak rzetelna informacja
    www.ZbigniewZiobro.pl

  • 757. Data: 2006-08-02 11:01:48
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    R2r napisał(a):
> [...]
    > chciał nikogo na odludziu odłączyć od prądu i napaść tylko po prostu
    > kradł drut, a ktoś bojąc się o własne życie go postrzelił są po prostu

    a widzisz gdybys ze zrouzmieniem przeczytal to bys dowiedzial sie ze
    istnieje cos takiego jak blad co do kontratypu czy blad co do faktu,
    skoro zostal oskarzony to widocznie sprawa wygladala ciut inaczej niz
    tak jak w mediach podano. Widocznie z okolicznosci wynikalo ze nie mogla
    sie poczuc zagrozona o swe zycie. Zreszta z tego co pamietam (jak mowila
    w tv) to nawet czegos takiego nie twierdzila. Strzelala bo ktos cos tam
    kradl.

    > Podobnie ma się sprawa z niemądrym (choć dorosłym) człowiekiem, który
    > wymyślił sobie, że pobawi się z policją i będzie udawał bandytę. I nad
    > tym dyskusje wydają się naprawdę zbędne.

    bandyta to czlonek bandy, a on sie nie bawil tylko staral uciec, gdyby
    wzial atrape pistoletu i udawal z robi napad to wtedy uwaga byla by
    sluszna.

  • 758. Data: 2006-08-02 11:03:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    R2r napisał(a):

    > Ano choćby to, że kradnąc ów "kawałek" drutu spowodował u kogoś poczucie
    > zagrożenia mienia/zdrowia/życia.

    jezlei decyduje sie na taki srodek to musi to byc zagrozenie zycia,
    zdrowia, a nie samego mienia. Gdyby ktos probowal jej sie do mieszkania
    wedrzec uzycie pistoletu/strzelby bylo by w pelni uzasadnione.

    Przypominam: rzecz się działa w nocy na
    > odludziu, kobieta sama (albo z dziećmi jedynie) w domu i facet, który
    > odłącza jej prąd na słupie...

    a ona jak taka typowa gloupia amerykanska baba z filmow musi wyjsc i
    dokladnie zobaczyc co sie tam dzieje, nie rozbrajaj mnie

  • 759. Data: 2006-08-02 11:05:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    R2r napisał(a):

> [...]
    > Przecież złodzieje kradli druty energetyczne a zatem mogli
    > unieszkodliwiać (może nawet to również zrobili) również telefon, to jak

    telefony nie zasze wymagaja pradu. Zreszta niczego takiego nie mowila,
    teraz niepotzrebnie gdybasz i wymyslasz. To i tak nei uprawnai do
    strzelania jezeli tego zagrozenia zycia czy zdrowia nie ma.

    > Z tego co pamiętam, to po wielu rozprawach i odwołaniach kobieta nie
    > trafiła w końcu za kratki, ale...

    ale? Czytales wyroki SN i wiesz ze prawidlowo rozumuje, wiec slucham,
    jakie ale?

  • 760. Data: 2006-08-02 11:10:37
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jasne, to przeczytaj początek swojej wypowiedzi. Jak zakwalifikujesz to
    > co Ty zrobiłeś? Bo ja tylko napisałem, że nie odwiedzam bandytów i nie
    > utrzymuję z nimi kontaktów. Nigdzie nie napisałem, że nim jesteś Ty. :->

    "zaprosze Ciebie "

    "ale ja nie odwiedzam bandytów i nie utrzymuję z nimi kontaktów
    towarzyskich"

    > Dostał to pozwolenie? Tak z ciekawości pytam.

    no co ty.

    > A osoby psychicznie chore i do tego niebezpieczne powinny być przymusowo
    > leczone, a nie wypuszczane przez prokuratorów na wolność.

    kazdy przpadek musi byc oceniany indywidulanie.

    Ale takie
    > prawo też może być pole do nadużyć, więc na pewno zaraz podniosły by się
    > krzyki o ciągotkach do totalitaryzmu.

    tak

    > No to szanowni prawnicy do roboty trzebaby się wziąć i skonstruować
    > prawo tak, aby takie możliwości wyeliminować, ale nie opowiadajcie, że
    > jest dobrze tak jak jest.

    ale rozwiazanie o ktorym mowa do tego by doprowadzilo, procz zabojstw
    napastnika gdzie wiemy ze nam nei zagraza, uciekajacego czy
    obezwladnietego tak naprawde nic nowego nie wprowadzi
    nie trzeba konstruowac nowego prawa tylko nauczyc sie tego co istnieje

    P.