  • 1. Data: 2006-06-16 16:45:56
    Temat: polecenie ustne
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    Witam serdecznie

    Mam pytanie. Czy prezes firmy (spó?dzielnia) moze bez problemu wydac ustna dyspozycje

    wyplacenia nagrody pracownikowi? Czy musi to byc w formie pisemnej.
    Jesli polecenie ustne nie wystarcza, to jakie rodzi to konsekwencje, jesli prezes
    wydawal
    tylko dyspocycje wyplacenia nagrody w foremie ustnej.

    --
    pozdrawiam
    Yamaha Xv750 Virafo`94 (PERELKA;-))

  • 2. Data: 2006-06-16 16:55:23
    Temat: Re: polecenie ustne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Krzyk [###krzyk66[cut]@wp.pl.###] napisał:

> [...]
    rodzi to
    > konsekwencje, jesli prezes wydawal tylko dyspocycje wyplacenia

    Dyspozycje ustnie, to mógł wydawać. Tylko co dalej. Ktoś je musiał
    technicznie wykonać. Przecież nie poszedł do banku i ustnie nie kazał
    przelać na konto pracownika premii. Tak więc ustne polecenie ustnym
    poleceniem, ale ktoś na którymś etapie musiał mu nadać formę pisemną.
    Najczęściej robi to księgowa.

    Gdyby prezes musiał sam osobiście sporządzać wszystkie dokumenty w
    spółdzielni, to by zwolnił personel, bo po ch.... im płacić. Teraz
    trzeba zbadać, czy te dokumenty są zgodne z prawem. Bo w
    spółdzielniach są różne regulaminy. W końcu prezes nie płaci tego z
    własnej, tylko ze spółdzielczej kasy. Toteż najpierw należało by
    zbadać, czy w ogóle miał prawo wydać takie polecenie.

    No i najwięcej tutaj ryzykuje osoba, która takie ustne polecenie
    wykonuje. Bo jak prezes się wyprze, ze polecił, to wyjdzie na to, że
    księgowa wypłaciła bezpodstawnie pieniądze i ma zwrócić.

  • 3. Data: 2006-06-16 17:39:35
    Od: z <b...@j...com>

    Chyba jest procedura że księgowa opracowuje dokumenty wypłaty ale
    dyrektor zawsze musi je podpisać. Jeśli nie chce podpisać to można
    podejrzewać że pieniądze mają być przeznaczone na cele nielegalne a i
    tak księgową, w razie wątpliwości, w końcu obciążą odpowiedzialnością.

  • 4. Data: 2006-06-16 17:58:43
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    z wrote:
> [...]
    > podejrzewać że pieniądze mają być przeznaczone na cele nielegalne a i
    > tak księgową, w razie wątpliwości, w końcu obciążą odpowiedzialnością.

    Kto ma podpisać zależy od tego co mają w papierach.
    Niekoniecznie musi to być dyrektor.

  • 5. Data: 2006-06-16 18:39:46
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > przelać na konto pracownika premii. Tak więc ustne polecenie ustnym
    > poleceniem, ale ktoś na którymś etapie musiał mu nadać formę pisemną.

    jasne, zwlaszcza, ze polecenie przelewu np. ktos musi podpisac...

  • 6. Data: 2006-06-16 19:54:58
    Od: Krzyk <krzyk66[cut]@wp.pl>

    z <b...@j...com> wrote in news:e6uq71$7gn$1@srv.cyf-kr.edu.pl:

    > Chyba jest procedura ?e ksi?gowa opracowuje dokumenty wyp?aty ale
    > dyrektor zawsze musi je podpisa?. Jeśli nie chce podpisa? to mo?na
    > podejrzewa? ?e pieniądze mają by? przeznaczone na cele nielegalne a i
    > tak ksi?gową, w razie wątpliwości, w ko?cu obcią?ą odpowiedzialnością.

    Wygladalo to tak, ze ksiegowa opracowywala listy plac, natomiast prezes wydawal
    polecenia ustne przelewu nagrody dla osob ktore sobie na to zasluzyly. Problem polega

    na tym ze nie ma na to potwierdzenia w papierach pracownikow ktore otrzymywaly te
    nagrody.
    Prezes odszedl na emeryture i teraz nowy szef uwaza ze pieniadze byly nielegalnie
    wyprowadzane z firmy.
    Tak mysle ze to osoba ktora otrzymala polecenia przygotowania listy plac powinna
    zadbac o podkladke w formie pisemnej jesli chodzi o nagrody.

  • 7. Data: 2006-06-16 20:21:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    plac
    > powinna zadbac o podkladke w formie pisemnej jesli chodzi o

    Teraz kluczowe znaczenie bedzie miało zeznanie byłego prezesa. Jeśli
    się wyprze poleceń, to strzał na pierś przyjmuje księgowa. Prezes co
    najwyżej za niedopilnowanie. Ale musiała by to być olbrzymia kwota, by
    odpowiadał karnie (art. 296 kk).