  • 1. Data: 2006-06-16 12:57:40
    Temat: wymeldowanie - jak sie to robi?:)
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Witam

    Jak w temacie. Zastanawiam sie nad stalym/czasowym zameldowaniem sie w innym
    miescie. Poniewaz to mój debiut więc mam pytanka:)
    1. Przy zameldowaniu czasowym tez sie wymeldowywuje ze stałego miejsca
    zamieszkania?
    2. Jak rozumiem, musze isc do urzędu. Gdzies jeszcze? Co potrzebuje ze soba?
    Idzie zalatwic te wszystkie formalnosci w jeden dzien?
    3. Nowe zameldowanie, mozna odrazu po wymeldowaniu?
    4. Jakies skarbówki, banki etc tez trzeba o tym informowac ?[ opcja
    stale/czasowe]
    5. Przy tymczasowym wymiana dowodu?

    Pewnie o czyms jeszcze zapomnialam, ale ual dzis straszny. Niestety w moim
    urzędzie juz nikt nie odbiera więc cala nadzieja w was:)

    HaNkA

  • 2. Data: 2006-06-16 13:12:08
    Temat: Re: wymeldowanie - jak sie to robi?:)
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:
> [...]
    > miescie. Poniewaz to mój debiut więc mam pytanka:)
    > 1. Przy zameldowaniu czasowym tez sie wymeldowywuje ze stałego miejsca
    Nie. Po prostu zameldowujesz się w nowym. Masz dwa meldunki, stały i
    tymczasowy.
    Nie mam pojęcia jak oni to teraz zrobili przy nowych dowodach i czy
    wymieniają, czy nie.

    > 2. Jak rozumiem, musze isc do urzędu. Gdzies jeszcze? Co potrzebuje ze soba?
    Urząd meldunkowy w nowum miejscu, jakiś papierek potwierdzający prawo do
    mieszkania w nowym miejscu. I tyle.
    > Idzie zalatwic te wszystkie formalnosci w jeden dzien?
    tak.
    > 3. Nowe zameldowanie, mozna odrazu po wymeldowaniu?
    Jeśli w nowym chcesz się zamledować na stałe, to wówczas musisz iść do
    starego się wymeldować.
    Jak tymczasowe, to do starego nie idziesz (chyba :) )

    > 4. Jakies skarbówki, banki etc tez trzeba o tym informowac ?[ opcja
    > stale/czasowe]
    Acha.
    NIP-3 do nowego US się wysyłą, zaznaczając go jako NIP aktualizacyjny.
    Durne pytanie "Czy zmienia się właściwość urzędu skarbowwego" znaczy,
    czy jest to inny US niż stary , czy ten sam.
    Masz 30 dni na to.
    Jeśli okaże, się, że dowód zmieniają, to poczekaj z NIP-3 na noawy
    dowód, bo potem jeszcze raz będziesz musiała wysyłać, bo w NIP-3 jest
    numer dowodu do podania.

    Z rzeczy praktycznych, które musisz zrobić, bo potem cię szlag trafi, to
    iść do starej przychodni i zrezygnować z lekarza i wziąć na to drucek,
    bo inaczej w nowej g... załatwisz jak będziesz chciała isć do lekarza
    jak będziesz chora.
    Prawo jazdy przy adresie tymczasowym nie musisz wymieniac, przy stałym
    tak, i na dodatek przerejstrowanie samochodu.
    Reszta instytucji to już wg, twojego uznania, nie ma obowiązku, bylebyś
    tylko korespondencję odbierałą.

    > 5. Przy tymczasowym wymiana dowodu?

    tego włąsnie nie wiem.

  • 3. Data: 2006-06-16 13:16:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    witek wrote:

    > tego włąsnie nie wiem.

    Tymczasowe nie jest wpisywane w dowód. Więc: nie.

  • 4. Data: 2006-06-16 14:38:07
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h...@i...pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e6uanb$16i$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > iść do starej przychodni i zrezygnować z lekarza i wziąć na to drucek, bo
    > inaczej w nowej g... załatwisz jak będziesz chciała isć do lekarza jak

    To juz mam przerobione:) Od 3 lat mieszkam 100km od miejsca stalego
    zameldowania:)) Adres zameldowania tam, korespondencyjny tu. Lekarz wybrany
    tu - na marginesie nie musialam nic robic w starej przychodni, wystarczylo
    wypisanie wniosku w nowej.

    Jeszcze jedna rzecz mi sie nasunela, tak na zapas bo nigdy nic nie
    wiadomo:-) Przy tymczasowym podlegam pod urząd pracy w tymczasowym czy w
    stalym?:)) Na chłopski rozum w tymczasowym, ale wiadomo to jak w tym dziwnym
    panstwie?:)) Sie okaze, ze jak stanę sie bezrobotna to będę dyniac 100km
    żeby podpisac, ze jestem bezrobotna?:)))

    HaNkA

  • 5. Data: 2006-06-16 20:12:40
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek napisał:
> [...]
    > iść do starej przychodni i zrezygnować z lekarza i wziąć na to drucek,
    > bo inaczej w nowej g... załatwisz jak będziesz chciała isć do lekarza

    E tam, to tak działa:

    - dopóki jesteś zdrowy, nie przejmujesz się lekarzami
    - potrzebujesz kontaktu z lekarzem
    - idziesz do najbliższej przychodni
    - wypisujesz druczek wyboru lekarza 1. kontaktu (z pouczeniem o
    płatności od trzeciej i każdej następnej zmiany w danym roku)
    - zaraz potem mówisz swojemu nowomianowanemu lekarzowi pierwszego
    kontaktu co Ci dolega
    - dwa lata później dostejesz ze starej przychodni prośbę o wypełnienie
    analogicznego druczku, bo NFZ twierdzi, że już nie jesteś ich pacjentem
    i nie chce tamtej przychodni za Ciebie płacić.