  • 11. Data: 2006-08-28 19:21:18
    Temat: Re: połączenia telefoniczne a rodzaj umowy
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciek napisał(a):

    > Czy dziełem nie może być przeprowadzenie rozmów z klientami?
    > Wynagrodzenie będzie stanowić czas spędzony podczas rozmowy.
    >
    > Dodam iż praca ma charakter pracy zdalnej, konsultant łączy się z klientem
    > będąc u siebie w lokalu poprzez połączenie voip.

    A co sie stanie, jak konsultant nie podejmie rozmowy?

    M.

  • 12. Data: 2006-08-28 19:34:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > nastawiam się bardziej na połączenia przychodzące, konsultant będzie
    > przedstawiał ofertę klientom , rozliczenie będzie za konkretny czas połączeń.

    Bez sensu. W życiu bym się z Tobą w ten sposób nie umówił na wynagrodzenie.
    Czyli mam siedzieć cały dzień w pracy i czekać, że być może ktoś zadzwoni? A jak
    nie zadzwoni?

    > Pozostaje nadal pytanie: Czy w przypadku rozliczania za czas połączeń jest
    > możliwa umowa o dzieło czy musi być umowa zlecenie?

    Przy takim układzie, o jakim piszesz, czyli że owa osoba pracująca ma być po
    prostu obecna pod telefonem w z góry określonych godzinach, to mamy do czynienia
    z umową o pracę, a nie cywilnoprawną. Tu ani umowa o dzieło ani zlecenie nie
    wchodzi w rachubę. Początkowo myślałem, że ta osoba ma do kogoś tam dzwonić i za
    to chcesz płacić. To można spokojnie zakwalifikować jako zlecenie. Moim zdaniem
    umowa o dzieło w ogóle w tym wypadku w rachubę nie wchodzi.

  • 13. Data: 2006-08-28 20:40:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maciek wrote:

    > Po przeczytaniu kilkudziesięciu wątków na grupach dyskusyjnych wynika że jak
    > wypłata wynagrodzenia jest za wykonanie konkretnego dzieła ( nawiązanie
    > połączenia telefonicznego i przekazanie informacji) to umowa może być umową o
    > dzieło.

    Jeśli umowa była by na "wykonanie połączenia i przekazanie informacji" i
    w dodatku na każde takie zdarzenie byłaby osobna umowa - ostatecznie
    można by spróbować podciągnac to pod umowe o dzieło.

    Ale jeśli ktoś przychodzi do firmy i w określonych czeka przy telefonie
    aż ktoś zadzwoni, to jest to ewidentnie umowa o pracę. Każda inna nie
    będzie ani legalna, ani uczciwa.

  • 14. Data: 2006-08-29 05:54:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Ale jeśli ktoś przychodzi do firmy i w określonych czeka przy telefonie
    > aż ktoś zadzwoni, to jest to ewidentnie umowa o pracę. Każda inna nie
    > będzie ani legalna, ani uczciwa.

    Chyba że tamta strona będzie na samozatrudnieniu i wystawi po prostu fakturę
    za ilosć wykonanych konsultacji.

  • 15. Data: 2006-08-30 13:45:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William wrote:

    > Chyba że tamta strona będzie na samozatrudnieniu i wystawi po prostu fakturę
    > za ilosć wykonanych konsultacji.

    No, ale wtedy nie było by też mowy o zleceniu/dziele :)