  • 1. Data: 2006-08-28 12:32:41
    Temat: połączenia telefoniczne a rodzaj umowy
    Od: " Maciek" <s...@g...pl>

    Witam

    Mam następujące pytanie.
    Chcę zatrudnić osobę która będzie odbierać telefony w firmie i przedstawiać
    ofertę oraz dzwonić do potencjalnych klientów.
    Rozliczanie z tą osobą będzie na podstawie czasu połączenia.

    Jaką formę umowy powinienem wybrać : umowę o dzieło czy umowę zlecenie

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2006-08-28 13:23:09
    Temat: Re: połączenia telefoniczne a rodzaj umowy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Maciek" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    >
    > Mam następujące pytanie.
    > Chcę zatrudnić osobę która będzie odbierać telefony w firmie i przedstawiać
    > ofertę oraz dzwonić do potencjalnych klientów.

    Jak zatrudnić, to umowa o pracę.

    > Rozliczanie z tą osobą będzie na podstawie czasu połączenia.
    > Jaką formę umowy powinienem wybrać : umowę o dzieło czy umowę zlecenie

    A jak nie zatrudnić, to umowa-zlecenie.

  • 3. Data: 2006-08-28 16:18:19
    Od: " Maciek" <s...@g...pl>

    > A jak nie zatrudnić, to umowa-zlecenie.

    Czy w przypadku kiedy osoba jest rozliczana
    z czasu rozmowy przez telefon to musi to być umowa zlecenia?
    np. Podczas dnia osoba rozmawiała 23 minuty,
    za każdą minutę połączenia wypłacona jest stawka np. 0,5zł

    Po przeczytaniu kilkudziesięciu wątków na grupach dyskusyjnych wynika że jak
    wypłata wynagrodzenia jest za wykonanie konkretnego dzieła ( nawiązanie
    połączenia telefonicznego i przekazanie informacji) to umowa może być umową o
    dzieło.

    Jak to jest??

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 4. Data: 2006-08-28 16:34:08
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maciek napisał(a):

> [...]
    > połączenia telefonicznego i przekazanie informacji) to umowa może być umową o

    Oczywiście, że może, pod warunkiem, że w podanym wyżej przypadku
    podpiszesz 23 umowy :-) Oczywiście PRZED wykonaniem dzieła :-P

    Weź nie kombinuj i zacznij zachowywać się normalnie.

    M.

  • 5. Data: 2006-08-28 16:59:26
    Od: " Maciek" <s...@g...pl>

    > Oczywiście, że może, pod warunkiem, że w podanym wyżej przypadku
    > podpiszesz 23 umowy :-) Oczywiście PRZED wykonaniem dzieła :-P
    >
    > Weź nie kombinuj i zacznij zachowywać się normalnie.
    >
    > M.

    Umowa zlecenie nie określa konkretnego dzieła tylko mówi że np. wykonywanie
    połączeń wychodzących i kontakt z klientami pomiędzy godziną 9-17.

    W moim przypadku chodzi konkretnie o czas połączeń (rozmowy z klientem) który
    jest mierzalny i za to chcę płacić a nie za "widełki" czasowe (9-17).

    Dlatego właśnie mam wątpliwość.

  • 6. Data: 2006-08-28 17:39:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jest mierzalny i za to chcę płacić a nie za "widełki" czasowe (9-17).

    Tak przy okazji, może nie całkiem odpowiadając na Twój post, ale przy okazji.
    Zdajesz sobie sprawę, ze system przez Ciebie proponowany naraża Cię na straty w
    przypadku nieuczciwości pracownika? Może zadzwonić do koleżanki i gadać, albo
    zgoła zadzwonić na swoją komórkę. Masz jakiś pomysł, by się zabezpieczać przed
    takim oszustem?

  • 7. Data: 2006-08-28 18:00:29
    Od: " " <s...@g...pl>

> [...]
    albo
    > zgoła zadzwonić na swoją komórkę. Masz jakiś pomysł, by się zabezpieczać

    nastawiam się bardziej na połączenia przychodzące, konsultant będzie
    przedstawiał ofertę klientom , rozliczenie będzie za konkretny czas połączeń.

    Pozostaje nadal pytanie: Czy w przypadku rozliczania za czas połączeń jest
    możliwa umowa o dzieło czy musi być umowa zlecenie?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 8. Data: 2006-08-28 18:15:30
    Od: m...@g...com

    wrote:

> [...]
    >
    > Pozostaje nadal pytanie: Czy w przypadku rozliczania za czas połączeń jest
    > możliwa umowa o dzieło czy musi być umowa zlecenie?

    Jak dla mnie nie jest to dzieło żadną miarą. Oczywiście możesz podpisać
    umowę o dzieło, ale narażasz się tym samym na to że jeżeli taki twój
    pracownik uda się do sądu pracy, i wykaże że rzeczywiście łączył was
    stosunek pracy, a nie umowa zlecenie/dzieło to:
    - będziesz musiał zapłacić zus wraz z odsetkami (+ jakaś grzywna pewnie),
    jeżeli to umowa o dzieło
    - będziesz musiał wypłacić ekwiwalent za urlop, z odsetkami oczywiście
    - być może będziesz musiał dopłacić brakujący podatek (ze względu na 20%
    koszty uzyskania przychodu, oczywiście z odsetkami.

    itd,itp.

    p. m.

  • 9. Data: 2006-08-28 18:38:53
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    s...@g...pl napisał(a):

> [...]
    >
    > Pozostaje nadal pytanie: Czy w przypadku rozliczania za czas połączeń jest
    > możliwa umowa o dzieło czy musi być umowa zlecenie?

    Dziełem może być pomalowanie mieszkania, ale już nie malowanie od 8 do
    16. Dziełem może być umycie samochodu, ale już nie czekanie w myjni, bo
    może przyjedzie jakiś klient.

    To, co piszesz, ma wszystkie cechy umowy o pracę. Dodatkowo nie płacisz
    za czas spędzony w pracy, bez prowadzenia rozmów czyli przerzucasz
    ryzyko wynikające z prowadzenia Twojej działalności gospodarczej na
    pracownika. I jak ktoś już tu napisał, w przypadku konfliktu masz bardzo
    niewielkie szanse przez sądem pracy.

    M.

  • 10. Data: 2006-08-28 18:54:36
    Od: " Maciek" <s...@g...pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):
> [...]
    > ryzyko wynikające z prowadzenia Twojej działalności gospodarczej na
    > pracownika. I jak ktoś już tu napisał, w przypadku konfliktu masz bardzo

    Czy dziełem nie może być przeprowadzenie rozmów z klientami?
    Wynagrodzenie będzie stanowić czas spędzony podczas rozmowy.

    Dodam iż praca ma charakter pracy zdalnej, konsultant łączy się z klientem
    będąc u siebie w lokalu poprzez połączenie voip.

    Pozdrawiam
    Maciek