  • 1. Data: 2003-05-12 09:29:24
    Temat: WKU i list gończy
    Od: "Dzika Mrowka" <d...@o...pl>

    Witam,

    Jest pewien problem: kilka lat temu nadano mi na wojskowej komisji
    lekarskiej kat. A, dostałem odroczenie od służby ze względu na
    rozpoczęte studia.

    Odroczenie "naukowe" mogło stracić ważność, ponieważ w międzyczasie
    zacząłem studia na innym kierunku i skończę je w wieku 28/29 lat.

    "Przezornie" nie informowałem o powyższym WKU, oni jednak o mnie nie
    zapomnieli - w ciągu ok. 2-3 lat od okazania ostatniego zaświadczenia
    o studiach wysłali na mój adres domowy parę listów, ostatnio nastąpiła
    nawet eskalacja kontaktów, w domu pojawiali się dwukrotnie panowie
    z policji, zaś w ostatni sobotni poranek przyszedł list gończy
    z prokuratury. Uznałem, że czas sprawę załatwić.

    Przyznaję, że temat zaniedbałem nie tylko z czystego lenistwa,
    ale także dlatego, że do wojska "technicznie" się nie nadaję:
    rok temu miałem poważny wypadek samochodowy połączony ze złamaniem
    kręgosłupa, mam obecnie w środku gustowne tytanowo-polimerowe wkładki,
    nie wolno mi się zanadto schylać, biegać ani podnościć ciężarów -
    kwalifikuję się najwyżej na kat. D jeśli nie na E.

    Pozostaje pytanie: co powinienem zrobić? Czy w ogóle ryzykować
    stawianie się do WKU z kompletem dokumentów, wynikami tomografii itp,
    czy też lepiej wysłać podanie o ponowne zwołanie komisji lekarskiej
    w celu "renegocjacli" kategorii zdrowia...? Czy może coś jeszcze innego?
    Głupio by wyszło, gdybym pojechał do WKU i został od razu bez zbędnych
    ceregieli aresztowany i/lub obuty w kamasze.

    Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie (zadzwonię oczywiście do WKU,
    ale wolałbym nie opierać się wyłącznie na sugestiach mundurowych)

    Pozdrawiam,

    PiotrP

  • 2. Data: 2003-05-12 09:45:27
    Temat: Re: WKU i list gończy
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > z policji, zaś w ostatni sobotni poranek przyszedł list gończy
    > z prokuratury. Uznałem, że czas sprawę załatwić.

    Po prostu ROTFL ;-)

> [...]
    > nie wolno mi się zanadto schylać, biegać ani podnościć ciężarów -
    > kwalifikuję się najwyżej na kat. D jeśli nie na E.

    Teraz kwalifikujesz sie tylko do aresztu. Niestety, skoro wyszedl juz
    list gonczy, to bez wzgledu na to co zrobisz to przy najblizszej okazji
    pojdziesz w kajdanki i bedzie sprawa karna. Zglos sie lepiej dobrowolnie
    do jakiegos komisariatu ... moze sad potraktuje to jako czynnik
    lagodzacy.

  • 3. Data: 2003-05-12 12:45:42
    Od: "Dzika Mrowka" <d...@o...pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > okazji pojdziesz w kajdanki i bedzie sprawa karna. Zglos sie lepiej
    > dobrowolnie do jakiegos komisariatu ... moze sad potraktuje to jako

    Eeetam, kasandryczne przepowienie. Wystarczylo pare telefonow
    po znajomych, okazalo sie ze narzeczona jednego z nich jest
    prokuratorem, sprawe da sie w miare elegancko zalatwic.

    Jak sie to wszystko skonczy wrzuce maly opis (moze kogos
    zainteresuje), na razie moral z tego taki, ze nie warto
    zwlekac az tak dlugo - pod rozwage tym ktorzy licza, ze
    WKU zgubi papiery/zapomni/zaniedba etc.

    Pozdrawiam,

    PiotrP

  • 4. Data: 2003-05-12 14:12:37
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Dzika Mrowka wrote:
    [..]
    > zwlekac az tak dlugo - pod rozwage tym ktorzy licza, ze
    > WKU zgubi papiery/zapomni/zaniedba etc.

    Dałeś dupy bo ktoś u Ciebie w domu odbierał listy to raz.
    Dwa wystarczyło napisać do WKU, że wyjeżdżasz na stałe za granicę
    i daliby Ci spokój.

    pozdrawiam
    Arek

    --