  • 31. Data: 2016-02-23 11:04:57
    Temat: Re: podawanie fikcyjnych danych do kont
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-22 23:27, Robert Tomasik pisze:

    > Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL jest
    > jeden.

    Tyle, że przy kartach miejskich imiennych zazwyczaj jest zdjęcie...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2016-02-23 11:07:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-23 o 11:04, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Tyle, że przy kartach miejskich imiennych zazwyczaj jest zdjęcie...

    Może brak bliźniak albo po prostu ktoś podobny :)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2016-02-23 11:19:56
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 23 Feb 2016 11:07:19 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Może brak bliźniak albo po prostu ktoś podobny :)

    No i? ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 34. Data: 2016-02-23 11:21:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-23 o 11:19, szerszen pisze:

    > No i? ;)

    No i że zdjęcie nie zabezpiecza przed korzystaniem z biletu przez
    nieuprawnioną osobę.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2016-02-23 12:14:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-02-23 11:07, Liwiusz pisze:

    > Może brak bliźniak albo po prostu ktoś podobny :)

    Ale wtedy ma inne imię? Zdjęcie + imię i nazwisko jest podawane przy
    takich biletach, więc powinno wystarczyć, pesel jest zbędny, tym
    bardziej, że jak pokazuje życie jest wykorzystywane w sposób nieuprawniony.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 36. Data: 2016-02-23 12:49:29
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 23 Feb 2016 11:21:57 +0100
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > No i że zdjęcie nie zabezpiecza przed korzystaniem z biletu przez
    > nieuprawnioną osobę.

    Nic nie zabezpiecza. Pesel też.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 37. Data: 2016-02-23 20:35:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-02-16 o 12:14, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Ale wtedy ma inne imię? Zdjęcie + imię i nazwisko jest podawane przy
    > takich biletach, więc powinno wystarczyć, pesel jest zbędny, tym
    > bardziej, że jak pokazuje życie jest wykorzystywane w sposób nieuprawniony.

    Osobiście uważam - jeszcze raz to podkreśl - że PESEL jest zbędny, ale
    jeśli go podamy, to jest informacja określającą osobę uprawniona do
    przejazdu. Podanie błędnego powoduje,że bilet jest po prostu nieważny.

  • 38. Data: 2016-02-24 02:03:24
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 22 Feb 2016 23:27:16 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Nonie jest. Robertów TOMASIK może być kilku, a taki o danym PESEL
    jest
    > jeden.

    To nie jest reguła, kilka wdrożeń dużych systemów bankowych (puszczam
    oko do accenture) już się na tym założeniu przejechało. Okazało się,
    że w skali kraju całkiem sporo jest obywateli z tym samym peselem.

    --
    Marek

  • 39. Data: 2016-02-24 03:45:32
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/23/2016 7:03 PM, Marek wrote:

    > To nie jest reguła, kilka wdrożeń dużych systemów bankowych (puszczam
    > oko do accenture) już się na tym założeniu przejechało. Okazało się, że
    > w skali kraju całkiem sporo jest obywateli z tym samym peselem.

    Dodatkowo z błednym oznaczeniem płci i/lub niezgadzającą się cyfrą
    kontrolną.

  • 40. Data: 2016-02-24 07:07:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24-02-16 o 03:45, witek pisze:

    > Dodatkowo z błednym oznaczeniem płci i/lub niezgadzającą się cyfrą
    > kontrolną.

    Obywatele PESEL mają dobry, tylko w ręcznych dokumentach źle wpisany.