  • 1. Data: 2016-02-18 13:33:32
    Temat: podawanie fikcyjnych danych do kont
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

    Mam takie pytanie, może nietypowe: bardzo nie lubię sprzedawać nikomu
    swoich danych osobowych, więc przy wszelkich kontach do gier, e-mail,
    karty zniżkowe w sklepach itp
    nie robię tego w celu oszukania kogoś i wykorzystania, tylko nie mam
    zamiaru wszystkim naokoło podawać swoich prawdziwych danych, gdyż domyślam
    się ich dalszego przetwarzania.
    Tak samo nie wiem dlaczego do wyrobienia sieciówki komunikacji miejskiej
    mam im wszystko podawać łącznie z PESELem, czy popełniam w ten sposób
    jakieś wykroczenia/przestępstwo? :)
    W kontaktach i przy załatwianiu spraw urzędowych i oficjalnych posługuje
    się oczywiście prawdziwymi danymi.

  • 2. Data: 2016-02-18 13:51:36
    Temat: Re: podawanie fikcyjnych danych do kont
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "raczek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Tak samo nie wiem dlaczego do wyrobienia sieciówki komunikacji
    >miejskiej mam im wszystko podawać łącznie z PESELem, czy popełniam w
    >ten sposób jakieś wykroczenia/przestępstwo? :)

    Bilet pewnie na konkretna osobe (na dowolna sa drozsze), wiec moze
    grozic podejrzenie o bezprawne uzycie ... biletu.
    A peselu 0000000000 pewnie podac sie nie da :-)

    Zreszta w miare ubywania danych z dowodu coraz mniej tam jednoznacznej
    identyfikacji bez PESEL.

    J.

  • 3. Data: 2016-02-18 15:07:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 18 lutego 2016 13:33:58 UTC+1 użytkownik raczek napisał:
    > W kontaktach i przy załatwianiu spraw urzędowych i oficjalnych posługuje
    > się oczywiście prawdziwymi danymi.
    Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałeś się prawdziwymi
    danymi;)

  • 4. Data: 2016-02-18 15:10:44
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-18 o 15:07, Kris pisze:

    > Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałeś się prawdziwymi
    danymi;)

    A od kiedy jest taki obowiązek i dlaczego ty się do niego nie stosujesz ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2016-02-18 15:14:19
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Thu, 18 Feb 2016 13:51:36 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Zreszta w miare ubywania danych z dowodu coraz mniej tam jednoznacznej
    > identyfikacji bez PESEL.

    Imię i nazwisko spokojnie starczy do identyfikacji.
    Podawanie PESELu przy wyrabianiu kart komunikacyjnych nie ma uzasadnienia, zresztą
    była o to cała afera przecież, aczkolwiek nie pamiętma jak sie skończyła.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 6. Data: 2016-02-18 16:31:13
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

> [...]
    > A peselu 0000000000 pewnie podac sie nie da :-)
    >
    > Zreszta w miare ubywania danych z dowodu coraz mniej tam jednoznacznej

    Wypełniając formularz papierowy należy pamiętać, aby:
    - w przypadku obywateli polskich podać numer PESEL,
    - w przypadku obcokrajowców podać datę urodzenia,
    - podać adres zameldowania,
    - załączyć czytelne zdjęcie (portret na jednolitym tle, z zachowaniem
    równomiernego oświetlenia twarzy, bez nakrycia głowy i okularów
    przeciwsłonecznych; twarz powinna zajmować ok. 2/3 powierzchni zdjęcia),

    Jak dla mnie jest to zwykłe wyłudzanie danych osobowych, PESEL znając
    algorytm można sobie zmyślić i z reguły systemy to sprawdzają czy jest
    dobry, gorzej jak trafie w istniejący, wtedy się pod kogoś podszywam?
    Konta e-mailowe chcą daty urodzenia, różne serwisy typu Steam, Origin,
    konta do gier w konsolach chcą różnych danych.

  • 7. Data: 2016-02-18 16:34:18
    Od: "raczek" <r...@p...pocztowa.pl>

    ps.com...
> [...]
    > się oczywiście prawdziwymi danymi.
    >Zadajesz oficjalne pytanie na oficjalnej grupie a nie podpisałeś się

    Do wysłania posta na grupy nie trzeba się rejestrować i nigdzie logować,
    ale do założenia jakiegokolwiek konta np @ już chcą dość sporo informacji
    o Tobie.

  • 8. Data: 2016-02-18 18:00:24
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 18.02.2016 o 15:14, szerszen pisze:

    > Imię i nazwisko spokojnie starczy do identyfikacji.
    > Podawanie PESELu przy wyrabianiu kart komunikacyjnych nie ma uzasadnienia, zresztą
    była o to cała afera przecież, aczkolwiek nie pamiętma jak sie skończyła.

    Ależ PESEL jest obecnie ważniejszy od nazwiska i imienia.
    Widać to po wielkości czcionki na DO.
    Myślę, że w następnym wzorze dowodu (może czipa) nazwisko i imię nie
    będą zamieszczane.

  • 9. Data: 2016-02-18 18:22:13
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    t-1 napisał(a) :

> [...]
    > Widać to po wielkości czcionki na DO.
    > Myślę, że w następnym wzorze dowodu (może czipa) nazwisko i imię nie

    Kolejna modyfikacja identyfikacji osoby to będzie wytatuowany na
    przedramieniu PESEL i wszczepiony chip. Dodatkowo kod kreskowy na karku.

    Zbyszek
    PGP key: 0xE09DDDC1

  • 10. Data: 2016-02-18 18:46:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18-02-16 o 15:14, szerszen pisze:

> [...]
    > przy wyrabianiu kart komunikacyjnych nie ma uzasadnienia, zresztą
    > była o to cała afera przecież, aczkolwiek nie pamiętma jak sie

    Tyle, że imienny bilet - jeśli to o taki chodzi - jest dla osoby o
    podanym w nim PESEL. Możemy podać dowolny, ale nie zapomnijmy, że ten
    bilet jest dla tamtej osoby.