  • 41. Data: 2003-12-17 20:30:02
    Temat: Re: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    to ja napisze ... niestety coraz wiecej rzeczy jest pod linuxa :)

    > ale pokazuje ze jak sie chce to mozna sie od windows/linux uniezaleznic)

    Ale wiekszosc producentow nie bedzie sie w to bawic ... albo robia
    samodzielnie swoj system ... albo uzywaja wlasnie windowsa ... bo windowsa
    mimo wszystko latwiej/szybciej/spokojniej dostac ...

  • 42. Data: 2003-12-17 20:34:20
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    flashi@_usun_to_pf.pl news:brqeca$4te$1@korweta.task.gda.pl

    > to ja napisze ... niestety coraz wiecej rzeczy jest pod linuxa :)

    To ja nas podsumuje - szkoda ze tak malo rzeczy jest pod oba systemy.
    Chociaz ostatio napotkalem porzadny soft dostepny rownoczenise pod
    windows,linux i macintosh (jak w/w povray, openoffice, gimp).

    > Ale wiekszosc producentow nie bedzie sie w to bawic ... albo robia
    > samodzielnie swoj system ... albo uzywaja wlasnie windowsa ... bo

    Czy trudniej... oba programy roznia sie *jedna* linia, w wersjie windows ma
    byc GFX_DIRECTX_ACCEL a w linux np GFX_AUTODETECT

    > windowsa mimo wszystko latwiej/szybciej/spokojniej dostac ...

    a tu sie nie zgodze, pobieram z sieci 1 plik cd i gotowe, a na potrzeby
    samego sterownika - pobieram z sieci jakas obcieta mini-instalacje ok 10mb,
    nagrywam na cd i juz (wszystko legalnie i w cenie ~2 pln )

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 43. Data: 2003-12-17 21:14:19
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    Ja juz moze podsumuje cala ta rozmowe bardzo oftopiczna :D

    Linux w firmach nie bedzie jeszcze dosc dlugo popularny a to za sprawa
    polskiego prawa ... Gdzie darmowe oprogramowanie jest traktowane na rowni z
    oszustwem podatkowym (bo jak mozna nie zaplacic podatku ???)

    Takze przez to ze jak posiadasz linuxa sciagnietego z sieci czy kupionego
    razem z jakas gazeta to i tak przez czesc kontrolerow z BSA bedzie to uznane
    za piractwo bo Ci biedni panowie pracuja na zlecenie prywatnych
    zagranicznych firm informatycznych i maja na celu nie propagowanie prawa
    tylko wymuszenie przez straszenie zakupu wlasnie tych programow ktore sa
    "lepsze" ...

    To tez tak moje prywatne zdanie :D

  • 44. Data: 2003-12-17 21:20:02
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    flashi@_usun_to_pf.pl news:brqgva$l81$1@korweta.task.gda.pl

> [...]
    > prywatnych zagranicznych firm informatycznych i maja na celu nie
    > propagowanie prawa tylko wymuszenie przez straszenie zakupu wlasnie

    Mam nadzieje ze to co w/w piszesz to bzdura, poniewaz bylo by to straszne
    lamanie konstytucji, jak mozna mnie zmuszac ustawowo abym kupil jakis
    produkt?

    Tak samo dobrze mozna kazac ludziom chodzic do domow publicznych a nie
    korzystac bezplatnie z bycia z zona ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 45. Data: 2003-12-17 21:22:40
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" napisał:

    > A obejrzyj na grupach progrmistycznych, developerski, webmasterskich (o
    > grupach *.linux.* nie mowiac) - wszystko zalezy od srodowiska :)

    Niezupelnie. Obracasz sie w srodowiskach linuksowych, wiec w Twoim
    srodowisku moze i nawet wszyscy uzywaja linuksa. Ale wez na przyklad
    WSZYSTKICH Polakow posiadajacych komputery i policz. Pewnie sie okaze, ze
    linuksa uzywa z 5% ogolu i koniec.
    A co do przydatnowci linuksa. U mnie w pracy uzywamy specjalistycznego
    oprogramowania do programowania sterownikow automatyki przemyslowej.
    Oprogramowanie jest produkowane wylacznie przez producentow poszczegolnych
    sterownikow (Promos, SAIA itp). Oprogramowanie chodzi pod Windowsem. Jak
    myslisz - czy Linuks mi sie do czegokolwiek przyda? A sterownikow nie
    zmienimy, bo mamy ich mnostwo a jeden kosztuje tyle, co nowy samochod.
    Powiedzmy klasy sredniej nizszej :)

    > To tak jakbys powiedzial ze prawie kazdy Polak to dres - faktycznie
    > przechdzac przez niektore blokowiska mozna tak pomyslec, ale faktycznie
    > jest na szczescie inaczej (analogia do windy zamierzona ;)

    Oczywiscie ze analogiczna. Mysle, ze odsetek dresiarzy wsrod Polakow jest
    podobny, co odsetek linuksowcow wsrod komputerowcow:) Okolo 5% (dane
    oczywiscie calkowicie z ksiezyca wziete - ale prawdziwych chyba nikt nie
    ma).

  • 46. Data: 2003-12-17 21:25:13
    Temat: piractwo i sens posiadania komputera
    Od: Artur <a...@r...net>

    Mylisz sie. Otoz czasami sie tez pisze, a powiem wiecej - z reguly sie
    je pisze.

    A.

  • 47. Data: 2003-12-17 21:32:13
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <brqgva$l81$1@korweta.task.gda.pl>, Flashi wrote:
> [...]
    > zagranicznych firm informatycznych i maja na celu nie propagowanie prawa
    > tylko wymuszenie przez straszenie zakupu wlasnie tych programow ktore sa

    To miło, ale nie pisz już takich bredni, jak wyżej, bo ma się ochotę włożyć
    sobie palec do oka i podłubać w mózgu, kiedy to się czyta.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 48. Data: 2003-12-17 21:54:08
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

> [...]

    > Mam nadzieje ze to co w/w piszesz to bzdura, poniewaz bylo by to straszne
    > lamanie konstytucji, jak mozna mnie zmuszac ustawowo abym kupil jakis

    Ehhh zle chyba napisalem :)
    Jak myslisz ile osob przestraszonych "nalotami" policji kupilo "jedyny
    prawdziwy potrzebny system" ?
    A ile z tych osob przeszlo na linuxa ?
    Oczywiscie jesli byli to wyedukowani informatycznie uzytkownicy komputera to
    przeskoczyli na linuxa powiedzmy na troche, a pozniej na dluzej jak juz sie
    moze przyzwyczaja ...
    Ale cala masa ludzi poleciala do sklepu zeby kupic produkt MS ...
    W hurtowniach oprogramowania trudno ostatnio o WinXP czy ME ... o czyms to
    swiadczy :)
    O o takie straszenie i wmuszanie mi chodzilo :)

    > Tak samo dobrze mozna kazac ludziom chodzic do domow publicznych a nie
    > korzystac bezplatnie z bycia z zona ;)

    :PP

  • 49. Data: 2003-12-17 21:56:58
    Od: "Flashi" <flashi@_usun_to_pf.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    > flashi@_usun_to_pf.pl news:brqgva$l81$1@korweta.task.gda.pl

    Jeszcze dopisze :)
    Myslisz ze panowie z BSA dzialaja w imieniu programow LINUX ktore z zasady
    sa darmowe i ich prawa autorskie nie maja wymiernego przeliczenia na kase ?
    A moze dzialaja w imieniu freewarowych programow pod windowsa ?
    Oni dzialaja tylko i wylacznie w imieniu autorow ktorzy biora kase za
    programy :) a za jakie programy glownie sie placi ? glownie za programy pod
    windowsa maca czy inne platne systemy... pod linuxa nie ma az tak wiele
    programow platnych ...

  • 50. Data: 2003-12-17 22:12:28
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" napisał w wiadomości

    > Tak? To ciekawe, bo czesto widuje na stronach www rozne linki "download
    > driver" lub "driver development kit", jak tozumiem to pierwsze teleportuje
    > na moj hdd ta uzadzenie plastikowe, a drugi link wysyla mi do domu zestaw
    > majsterkowicza (mlotek, pile tarczowa) ;) ?
    >
    > Ale dzieki ze mnie oswieciles, juz przedze zerwac umowe o prace, bo ja
    > glupi od 2 miesiecy pisze i pisze w C++, a ci frajerzy mi placa jeszcze ;)

    Boshee... Ja nie mowie o STEROWNIKACH programowych do urzadzen, tylko o
    PROCESOROWYCH STEROWNIKACH PROCESOW PRZEMYSLOWYCH!!!!
    Wiesz co to jest sterownik automatyki przemyslowej? Takie urzadzenie
    zawierajace procesory, epromy z oprogramowaniem itd... zajmujace sie na
    przyklad sterowaniem tasmociagow w kopalniach?