  • 1. Data: 2023-10-02 19:07:41
    Temat: pijane dziecko
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Taki problem prawny sie nasunął
    - załóżmy, ze nastolatek się upił, i dał się złapac.

    I co dalej się będzie działo?

    -bycie pijanym nie jest u nas zakazane,
    -picie alkoholu przez nieletnich ... chyba tez nie jest,
    -kupowanie alkoholu przez nieletnich? Chyba tez nie, sprzedaż jest
    zakazana, ale to problem sprzedawcy :-)
    -dawanie alkoholu nieletnim jest zakazane ... a przez nieletnich też?
    załóżmy jednak, ze nikt mu nie dał, sam sobie z domowego barku wziął.

    Wiec co dalej i pod jakim zarzutem? :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-10-02 21:27:23
    Temat: Re: pijane dziecko
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > -dawanie alkoholu nieletnim jest zakazane ... a przez nieletnich też?
    > załóżmy jednak, ze nikt mu nie dał, sam sobie z domowego barku wziął.
    >
    > Wiec co dalej i pod jakim zarzutem? :-)

    Jak nie najebane do nieprzytomności, nic konkretnego i nie co chwila
    nie zrobiły to pewnie nic.

    A jak grubo to sąd rodzinny i tam to już nie tylko KK i KW w grę wchodzi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-10-02 21:55:54
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 21:27, Shrek pisze:

    > Jak nie najebane do nieprzytomności, nic konkretnego  i nie co chwila
    > nie zrobiły to pewnie nic.
    >
    > A jak grubo to sąd rodzinny i tam to już nie tylko KK i KW w grę wchodzi.

    Albo może mniej drastyczny przykład z życia...

    Od lat młodzież technikum (czyli są tam niepełnoletni) co przerwa
    wychodzą do "palarni" vis a vis budynku szkoły. Skwerek pod blokiem.
    Kilkadziesiąt osób dymi tak, że mieszkańcy się wkurzają. I nikt nie
    potrafi temu zaradzić.
    Zasyfione petami dookoła.

    Policja/straż miejska nie ma uprawnień, aby podjechać tam i
    wylegitymować nieletnich palaczy, donieść rodzicom, szkole (wiem, że
    wszyscy o tym wiedzą)?
    Raz, drugi, dziesiąty, nie mogą sobie codziennie tam podjechać i
    codziennie kogoś dorwać?
    W klasach jeszcze nie palą, czyli jakaś granica jest, to może ją przesunąć?

    Robert

  • 4. Data: 2023-10-02 22:24:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.10.2023 o 19:07, J.F pisze:

    > Wiec co dalej i pod jakim zarzutem? :-)

    Poszukaj sobie po haśle przejawy demoralizacji. Jest do tego ustawa,
    jest i nowa instrukcja. W skrócie:

    1) Udostępnienie nieletniemu alkoholu jest przestępstwem.
    2) Nieletni jest zdemoralizowany - chyba, że został upity, co akurat nie
    jest niemożliwe.
    3) Rodzice będą się tłumaczyć, ale w najgorszym razie skończy się
    kuratorem.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2023-10-02 22:28:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Od lat młodzież technikum (czyli są tam niepełnoletni)
    Ja kończąc technikum miałem ponad 20 lat, więc byłem blisko trzy lata
    pełnoletni. U mnie w szkole był podobny problem. Ja nie paliłem, ale
    koledzy chodzili na pobliski cmentarz. W końcu Dyrektor Szkoły
    wprowadził patrole rodzicielskie - coś jak "Wojnie Domowej". Patrole
    nikogo nie łapały, ale rodzice się wkurzyli, ze muszą się po cmentarzu
    wieczorami szwendać i nakopali do tyłków palaczom. U mnie w szkole
    lekcje kończyły się po 19-tej.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 6. Data: 2023-10-02 22:37:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > Policja/straż miejska nie ma uprawnień, aby podjechać tam i
    > wylegitymować nieletnich palaczy, donieść rodzicom, szkole (wiem, że

    Mają to w dupie. Witamy w świecie. Problemem policjantów/straży
    miejskiej nie jest to że ktoś wkurwia kilkadziesiąt osób albo śmieci.
    Problem jest upiardliwy gość z tej grupy wkurwianych, który się domaga
    żeby ruszono dupe. No uporze się cham i mu daj...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2023-10-03 09:29:20
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Na wszelki wypadek postawi się zarzuty matce.

    -----

  • 8. Data: 2023-10-03 13:16:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 22:24:26 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Poszukaj sobie po haśle przejawy demoralizacji. Jest do tego ustawa,
    > jest i nowa instrukcja. W skrócie:
    > 1) Udostępnienie nieletniemu alkoholu jest przestępstwem.

    Nie masz dzieci/wnuków, czy barek masz pod kluczem ? :-)

    > 2) Nieletni jest zdemoralizowany - chyba, że został upity, co akurat nie
    > jest niemożliwe.

    Jesli ktos go upił, to mamy sprawę inną.
    Chyba, ze inny nieletni ... razem pili.

    > 3) Rodzice będą się tłumaczyć, ale w najgorszym razie skończy się
    > kuratorem.

    I ten kurator co - bedzie przychodzil i sprawdzał, czy dziecko nie
    jest pijane?

    J.

  • 9. Data: 2023-10-03 13:25:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 2 Oct 2023 21:55:54 +0200, Robert Wańkowski wrote:

    > Albo może mniej drastyczny przykład z życia...
    >
    > Od lat młodzież technikum (czyli są tam niepełnoletni) co przerwa

    W technikum to są i pełnoletni ..

> [...]
    >
    > Policja/straż miejska nie ma uprawnień, aby podjechać tam i
    > wylegitymować nieletnich palaczy, donieść rodzicom, szkole (wiem, że

    Szkoła nawet jak sie dowie ... moze coś zrobić?

    A palenie ... niby tez od 18 lat, ale wydaje się, ze jeszcze mniej
    "przestępcze" niz picie alkoholu.

    Mandat mozna dac za smiecenie ... ale nieletnim chyba nie ...

    > Raz, drugi, dziesiąty, nie mogą sobie codziennie tam podjechać i
    > codziennie kogoś dorwać?
    > W klasach jeszcze nie palą, czyli jakaś granica jest, to może ją przesunąć?

    W szkole zakaz, w budynkach publicznych zakaz, ale "na skwerku"
    to chyba jeszcze nie ma zakazu ...

    J.

  • 10. Data: 2023-10-03 14:24:20
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 03.10.2023 o 13:25, J.F pisze:

    > W technikum to są i pełnoletni ..

    > Szkoła nawet jak sie dowie ... moze coś zrobić?

    Apeluje.

    > A palenie ... niby tez od 18 lat, ale wydaje się, ze jeszcze mniej
    > "przestępcze" niz picie alkoholu.
    >
    > Mandat mozna dac za smiecenie ... ale nieletnim chyba nie ...

    Już widzę jak zawzięty rodzic w sądzie będzie udowadniał, że to nie syna
    pet.

    > W szkole zakaz, w budynkach publicznych zakaz, ale "na skwerku"
    > to chyba jeszcze nie ma zakazu ...

    Nie ma, ale mieszkańcom przeszkadza dym.

    Robert