  • 1. Data: 2002-08-26 20:13:26
    Temat: pies kontra napastnik w obronie wlasciciela
    Od: "Jane Doe" <j...@i...pl>

    witam:-)

    Wlasnie wrócilam ze spaceru z psem i w jego trakcie zaczał mnie nurtowac
    problem, ktory mam nadzieje pozostanie zawsze teoretycznym rozwazaniem
    aczkolwiek nigdy nic nie wiadomo

    Ale ad rem:-) Mam psa - rottweilera- spokojny i nie wykazujacy agresji w
    normalnych kontaktach z ludzmi. W moim miescie jest przepis ze kazdy pies
    powyzej 5kg ma byc albo na smyczy albo luzem ale za to w kagancu. w
    przypadku psów agresywnych nalezy zastosowac oba te srodki razem (plus
    oczywiscie w srodkach kom miejskiej itd). Ja swego rotta prowadzę zawsze w
    kagancu i na smyczy, glownie dla komfortu psychiczego mijajacych nas ludzi.
    Poznymi wieczorami jednak wychodząc z nim na spacer sciagam mu kaganiec i
    trzymam tylko na smyczy. Okolica bowiem nie jest najbezpieczniejsza i w ten
    sposob czuje sie pewniej wierzac w sile rotta jako odstraszacza
    potencjalnych napastnikow. Załozmy jednak ze ktos nie znajacy sie na rasach
    psów lub zgola swir napada na mnie - pies broniac mnie atakuje napastnika
    a) powoduje u niego obrazenia cielesne - i teraz pytania czy poszkodowany
    moze sie domagac ode mnie odszkodowania oraz czy groza mi jakies sankcje ze
    obrone przy uzycia srodka niewspołmiernie duzego do napasci?
    b) pies rani napastnika np uszkadzajac mu tetnice - nim nasze pogotowie sie
    zjawi, napastnik sie wykrwawia na smierc. Czy to jest przekroczenie obrony
    koniecznej? Nieumyslne spowodowanie smierci? Czy pies do uspienia?

    Tak jak pisalam - problem jest czysto teoretyczny i mam nadzieje ze taki
    pozostanie ale bardzo prosilabym o opinie

    dziekuje z góry
    Jane

  • 2. Data: 2002-08-26 20:35:56
    Temat: Re: pies kontra napastnik w obronie wlasciciela
    Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>

    Cześć!
    Problem rzeczywiście ciekawy ale i nieco trywialny. Bez wzgledu na to czy
    potraktujesz napastnika psem czy pistoletem jest to to samo. W tym wypadku
    pies traktowany jest jako narzędzie /brrr.... nie lubie tego w odniesieniu
    do psów/ obrony koniecznej. Podstawowym problemem bedzie to czy istniało
    zagrożenie i czy nie doszło do przekroczenia granic obrony .
    koniecznej. Nie masz obowiazku uciekać przed napastnikiem, twoim prawem jest
    sie bronić. Jak, to już zależy od okoliczności zdarzenia. Nie ma tu jasnych
    i prostych odpowiedzi. Ale lepiej później być przesłuchiwanym na okoliczność
    zdarzenia niż być przedmiotem oględzin.
    Nie bardzo widze mozliwości nakazania Ci uśpienia psa, bo i za co./a tak po
    prawdzie to nie ma ku temu podstawy prawnej /.Zupełnie co innego gdy
    właściciel decyduje sie na taki krok. Ale to juz takie szczegóły że szkoda
    gadać.
    Pozdrawiam /psa też/
    WD

  • 3. Data: 2002-08-26 21:00:40
    Od: "Jane Doe" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl> napisał w
    wiadomości

    > Podstawowym problemem bedzie to czy istniało
    > zagrożenie i czy nie doszło do przekroczenia granic obrony .
    > koniecznej

    No tak - ale to wszystko rozegra sie jednak w ulamku sekundy. Pies zareaguje
    instynktownie. Z tego co napisales wynika ze potencjalna ofiara ma oszacowac
    niebezpieczenstwo i podjac kroki adekwatne do tego niebezpieczenstwa. jednak
    moj pies aczkolwiek nie glupi nie bedzie jednak rozwazal czy pan, ktory
    napadl na jego pania dysponuje li i jedynie golymi rekami, scyzorykiem,
    atrapa pistoletu czy moze magnum. Ja tez nie zamierzam szczuc go na
    napastnika - mysle po prostu ze w sytuacji awaryjnej stanał by w mojej
    obronie ( nie byl uczony ani zachowan agresywnych, nie przechodzil tez
    tresury na psa obronnego). Poza tym sądze tez ze takie zdarzenie rozegraloby
    sie jak juz wspomnialam w sekundach - od tego jak szybko doszlabym do siebie
    i odciagnęla psa zalezalby stopien obrazen odniesionych przez napastnika -
    czy gdybym zostala znokautowana i stracila przytomnosc a po chwili ocknela
    sie w towarzystwie wykrawiajacych sie zwlok napastnika i rotta tkwiacego w
    poczuciu dobrze spelnionego obowiazku to moja sytuacja w calej tej sprawie
    zmienilaby sie?

    > Ale lepiej później być przesłuchiwanym na okoliczność
    > zdarzenia niż być przedmiotem oględzin.

    tez tak sadze:-)))

    > Nie bardzo widze mozliwości nakazania Ci uśpienia psa, bo i za co./a tak
    po
    > prawdzie to nie ma ku temu podstawy prawnej /

    Psu ulzylo:-)))

    > Pozdrawiam /psa też/

    Wzajemnie ode mnie i psa:-))

    Jane

  • 4. Data: 2002-08-27 09:08:17
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Jane Doe wrote:

    > Ale ad rem:-) Mam psa - rottweilera- spokojny i nie wykazujacy agresji w
    > normalnych kontaktach z ludzmi. ....
    Pani na spacerze mówi:" nie bój się dziecko , ten piesek wcale nie
    gryzie"...
    kazik

  • 5. Data: 2002-08-27 09:36:59
    Od: "Jane Doe" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kazik" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Pani na spacerze mówi:" nie bój się dziecko , ten piesek wcale nie
    > gryzie"...

    Czytanie ze zrozumieniem nie jest znowu az tak wielka sztuką - proponuję
    pocwiczyc. Gdzie niby napisalam ze zapewniam przechodzące dzieci ze mogą
    glaskac rotta? Pomysl troszke czlowieku - rott wazy ok 50kg - dziecko
    paroletnie polowę z tego - tego typu pies nawet w kagancu nie jest partnerem
    do zabawy dla dziecka. To, ze nie rzuca sie z piana na pysku na kazdego
    przechodzacego czlowieka nie oznacza ze pozwoli sie traktowac jak owczarek
    na krupówkach pozujacy do zdjęc z dziecmi. Nie pozwalam obcym dzieciom i
    doroslym podchodzic do psa i bawic sie z nim - pies to nie jest zabawka.

    Jane

  • 6. Data: 2002-08-27 10:07:18
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > na krupówkach pozujacy do zdjęc z dziecmi. Nie pozwalam obcym dzieciom i
    > doroslym podchodzic do psa i bawic sie z nim - pies to nie jest zabawka.

    Prosze w koncu chyba ktos kto odpowiedzialnie podchodzi do posiadanego psa
    ... wie ze nie mozna mowic ze ten pies nie gryzie i zapewniac lepiej
    zabezpieczyc :))
    BRAWO

    AJA

  • 7. Data: 2002-08-27 16:09:58
    Od: "Wojciech Drewniak" <w...@i...pl>

    No widze że dyskusja rozgorzała. Ja mam Belga tervuerena i mimo że to
    owczarek /ale nie ten z Krupówek/ to nie ma mowy o głaskaniu na spacerze
    przez dzieci. Na początku nalezy grzecznie poprosić opiekunke /dziecka/ o
    trzymanie łap z dala , a jak nie pomaga zapytać czy dziesięć palców to
    naprawdę za dużo.
    Ale na poważnie. Masz psa to i masz odpowiedzialność .
    Jane Doe - polecam ubezpieczenie od OC. mam od kiedy mój pies przeskoczył
    ogrodzenie i poleciał do suki. Nikomu krzywdy nie zrobił /miał co innego w
    głowie/ ale .....
    Pozdrawiam
    WD

  • 8. Data: 2002-08-28 15:45:56
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Jane Doe wrote:

    > Czytanie ze zrozumieniem nie jest znowu az tak wielka sztuką - proponuję
    > pocwiczyc. Gdzie niby napisalam ze zapewniam przechodzące dzieci ze mogą
    > glaskac rotta? Pomysl troszke czlowieku....

    Gdzie niby napisałem, że to ty zapewniasz przechodzące dzieci iz mogą
    głaskać rotta?
    Czytanie ze zrozumieniem nie jest aż tak wielką sztuką - proponuję
    poćwiczyć ;-)
    I nie brać wszystkiego co się czyta i mówi do siebie. Przedstawiony
    przez ciebie problem jest hipotetyczny i tak go należy rozpatrywać.
    Gratuluję bujnej wyobraźni ( ten człowiek wykrwawiający się z powodu
    przegryzionej tętnicy zrobił na mnie wrażenie) i życzę abys miała więcej
    zaufania do ludzi niż do zwierząt.

    kazik

  • 9. Data: 2002-08-28 16:45:15
    Od: "Jane Doe" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Kazik" <s...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Czytanie ze zrozumieniem nie jest aż tak wielką sztuką - proponuję
    > poćwiczyć ;-)

    Widzę, ze brak Ci obycia więc poinformuje Cię ze cytując kogoś nalezy dac
    przynajmniej te znaki " ". Taka podstawowa wiedza wyniesiona ze szkoly. Jak
    widac nie przez wszystkich

    Postawilam problem hipotetyczny aczkolwiek nie niemozliwy do realizacji - co
    rusz zdarzają sie przypadki pogryzien przez psa. Dostalam kompetentną radę -
    o wykupieniu OC - i jestem juz umówiona z agentem ubezpieczeniowym. Twoj
    poprzedni post jesli nie byl skierowany do mnie to nie wiem czemu znalazl
    sie w temacie załozonym przeze mnie, malo tego odnosil sie do moich słow,
    ktore byles uprzejmy przytoczyc. Czyżbys nie wiedzial jak odpisuje sie na
    posty? Jesli nie miales nic do powiedzenia na podrzucony przeze mnie temat
    to czemu zabrales glos? Cieszy Cie uzywanie wlasnej klawiatury? Masz
    obowiazek napisac iles tam postów dziennie nie bacząc na ich tresc? W takim
    razie zapraszam do dalszej dyskusji.

    > Gratuluję bujnej wyobraźni

    Wolę mieć bujną wyobrażnie, niż nie miec jej wcale. Pelno jest wlascicieli
    duzych psów podchodzących z hura-optymizmem do swoich zwierzaków i
    puszczajacych ich luzem i bez kaganca. Refleksja przychodzi najczęsciej po
    tragedii - ja po prostu staram sie jej zapobiec.

    > i życzę abys miała więcej zaufania do ludzi niż do zwierząt.

    Tego akapitu nie rozumiem? Znowu piszesz dla samego pisania? Z czego wynika,
    Twoim zdaniem moja nieufnosć wobec ludzi czy zwierząt? Ufam ludziom ale w
    ciagu 2 miesiecy bylam swiadkiem 3 napadów na moim osiedlu, w ostatnim przed
    cięzkim pobiciem uratowała chlopaka moja interwencja z rottem przy nodze -
    napastnik sie przestraszyl i uciekl. Natomiast jesli chodzi o ufanie
    zwierzętom - kocham mego psa i wiem, ze on jest mi oddany calym psim sercem
    ale nie ufam mu bo to tylko zwierzątko. Na dodatek z potęznymi szczękami -
    wierzę, ze nie zaatakuje mnie ani nikogo innego ale jak juz mówię nie
    chcialabym byc przykladem z przyslowia "mądry Polak po szkodzie"

    Jane

  • 10. Data: 2002-08-28 18:48:56
    Od: Kazik <s...@k...net.pl>

    Jane Doe wrote:
    Cieszy Cie uzywanie wlasnej klawiatury? Masz
    > obowiazek napisac iles tam postów dziennie nie bacząc na ich tresc? W takim
    > razie zapraszam do dalszej dyskusji.

    Dopiero teraz twoje słowa uzmysłowiły mi, że czerpię radosć z uzywania
    klawiatury (no i czasami ekranu). Wolę już moją klawiaturę niz psa, ta
    mi jeszcze nie próbowała przegryźć tętnicy...

> [...]
    > cięzkim pobiciem uratowała chlopaka moja interwencja z rottem przy nodze -

    A czy jestes pewna ,że wystraszył się twojego psa?

    > Natomiast jesli chodzi o ufanie
    > zwierzętom - kocham mego psa i wiem, ze on jest mi oddany calym psim sercem
    > ale nie ufam mu bo to tylko zwierzątko.

    Pisałem o ufnosci do ludzi..

    > Na dodatek z potęznymi szczękami -
    > wierzę, ze nie zaatakuje mnie ani nikogo innego ale jak juz mówię nie
    > chcialabym byc przykladem z przyslowia "mądry Polak po szkodzie"
    >
    > Jane

    Cos jest prawdziwego w opinii mówiącej iz własciciele powoli upodabniają
    się do swoich pupili.

    Więcej optymizmu, swiat jest piękny, a ludzie wspaniali i życzliwi.

    kazik