  • 11. Data: 2004-03-05 12:58:16
    Temat: Re: perypetie spadkowe...
    Od: "gREG" <g...@d...gda.pl>

    > ...ale to tylko jeśli US go nasłał.

    ma "naslac" :)

    > Sądząc z opisu (wujek lub pytający wybrali się do US *przed*
    > poczytaniem archiwum .prawo i .podatki...) to uwierzyli na słowo
    > USowi,

    ano nie uwierzylismy i nie zgodzilismy sie na podwyzszenie masy spadkowej -
    ergo - maja przyslac bieglego
    (btw troche czytalem archiwum p.s.p ale nie spodziewalem sie ze wujowi
    zabraknie kasy na splate-wiem co nalezy zrobic, zeby wuj ich splacil
    "porzadnie", czyli notarialnie..ale nie az tyle..i tu jest problem :) ..nie
    wiedzialem jakimi torami moze ta sprawa pojsc...

    > nadto nie jest prawdą że US płaci jak za dużo wycenił - tylko
    > jeśli wycena *podatnika* była zaniżona o ponad 30% :[ - przy sporej
    > różnicy wartości podawanej przed podatnika i US może się zdarzyć że
    > to podatnik zapłaci mimo iż
    > US *również* przesadził, IMHO.

    100% prawdy - liczymy sie z oplaceniem bieglego

    > ...i chciałeś wyraźnie powiedzieć że swoją cześć ma zapłacić wujek
    > - a oni swoją też ? :)

    a tu juz nie bardzo rozumiem ;)

    > pozdrowienia, Gotfryd
    pozdrawiam

    --
    /\/ plis dont kraj
    /\/ end dont kol mi bejbe

  • 12. Data: 2004-03-05 13:24:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Mar 2004, gREG wrote:
    [...]
    >+ ano nie uwierzylismy i nie zgodzilismy sie na podwyzszenie masy spadkowej -
    >+ ergo - maja przyslac bieglego

    A to co innego. Sądziłem że *przed* złożeniem przez was deklaracji
    daliście się napuścić "w wycenę biegłego" :)
    [...]
> [...]
    >+ >> + moga go (udzial) sprzeac.
    >+ >
    >+ > ...i chciałeś wyraźnie powiedzieć że swoją cześć ma zapłacić wujek

    Z czegoś wynika *konieczność* spłacenia przez wujka owej "reszty
    rodziny" ? Był zapis w testamencie ? Jak nie - no to Bogusław
    podkreśla że *każdy* dostał *swoją część* domu. Chyba że strony
    o to wystąpiły i sąd zasądził spłatę.
    Jak nie, a chcą to mogą dostać np. półtorej pokoju czy ile tam
    wyjdzie... do swobodnego użytku :)
    W związku z tym dom sobie stoi, podatek każdy płaci *od swojego
    udziału* (a na remont dachu a takiej samej proporcji się składają) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 13. Data: 2004-03-05 13:37:18
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    gREG wrote:

    [...]

    > czyli jak chca to sie ich wpisze do KW i niech sobie sprzedaja

    nie "sie" a sad wlasciwy wpisze do KW ich jako wlascicieli w odpowiedniej
    czesci..

    Potem MOGA PROBOWAC doprowadzic (znow sad) do fizycznego podzialu
    i W OSTATECZNOSCI sad moze nakazac sprzedaz,
    ale nikomu to sienie bedzie oplacalo, wiec watpie czy
    wuja tego dozyje...

    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-03-05 14:19:18
    Temat: Odp: perypetie spadkowe...
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

> [...]
    odpowiedniej
    > czesci..
    >
    > Potem MOGA PROBOWAC doprowadzic (znow sad) do fizycznego podzialu
    sad moze nakazac sprzedaz,

    Sąd wuja do sprzedaży nigdy nie zmusi . a spadkobiercom za ich udział 25%
    w całym domu może wyznaczyć oznaczony np. 1,0 pokój , ćwierć klatki
    schodowej
    i ćwierć piwnicy oraz strychu . Oni mają dopiero wtedy prawo tym władać
    i nawet sprzedać . Tylko mogą nie znaleźć chętnego ale to już nie jest
    zmartwienie
    sądu ani tymbardziej wuja .Tylko ich. Teraz już sąd nie ma nic do
    zmuszania wuja do sprzedania
    domu .To tylko dobra wola wuja.
    > ale nikomu to sienie bedzie oplacalo, wiec watpie czy
    > wuja tego dozyje...

    Ale zostają spadkobiercy po stronie wuja o których dotychczas nie było ani
    słowa.
    Jeśli łaskawie zechcą ,to może odkupią omawiane 25% udziału.
    Podsumowując , wuj może spać spokojnie . Nie straszcie go bzdurnym
    przymusem sprzedaży domu .
    Jacek

  • 14. Data: 2004-03-05 14:19:18
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

  • 16. Data: 2004-03-05 19:52:49
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bubu" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    [ciach]

    > Sąd wuja do sprzedaży nigdy nie zmusi .

    Nie? A art 212 par. 2 in fine KC to pies?
    - sprzedaz w trybie właściwym dla egzekucji i podział pieniędzy

    a spadkobiercom za ich udział 25%
    > w całym domu może wyznaczyć oznaczony np. 1,0 pokój , ćwierć klatki
    > schodowej i ćwierć piwnicy oraz strychu.

    Hmmm... mozesz rozszerzyć? Czy masz na mysli divisio quo ad usum czy
    ustanowienie odrębnej własności?

    > Oni mają dopiero wtedy prawo tym władać
    > i nawet sprzedać .

    Tzn czym? tymi pokojami czy udziałem w spadku? Bo prawem uzytkowania to nie
    mogą.
    A władać prawo mają od chwili nabycia spadku, to jest od śmierci
    spadkodawcy, bo od tej chwili są współwłaścicielami.

> [...]
    > zmartwienie
    > sądu ani tymbardziej wuja .Tylko ich. Teraz już sąd nie ma nic do

    Patrz wyżej. tzw podział cywilny - sprzedaz w trybie egzekucji i podział
    pieniędzy.

> [...]
    > Jeśli łaskawie zechcą ,to może odkupią omawiane 25% udziału.
    > Podsumowując , wuj może spać spokojnie . Nie straszcie go bzdurnym

    niestety może się okazać, że wuj zostanie zobowiązany do dokonania spłat, co
    może niestety zmusić go do spłaty domu - jak uprawnieni bedą owe spłaty
    egzekwować przez komornika...

    ---------
    aha, informuję, że nadałem Twoim postom wyróżniający kolor czerwony.
    Ma on przypominać mi, że bezwzględnie muszę je sprawdzić i prostować
    ewentualne nieścisłości w "poradach". Gratuluję i życze wszystkiego
    najlepszego na wyboistej drodze ku poznaniu prawa.

    RF

  • 17. Data: 2004-03-05 20:48:59
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c2alr6$kt8$...@i...gazeta.pl...

    > Nie? A art 212 par. 2 in fine KC to pies?
    > - sprzedaz w trybie właściwym dla egzekucji i podział pieniędzy

    A jakiej egzekucji ? Obie strony musiałyby zechcieć !!!!!!

    > a spadkobiercom za ich udział 25%
    >
    > Hmmm... mozesz rozszerzyć? Czy masz na mysli divisio quo ad usum czy
    > ustanowienie odrębnej własności?

    Odrębna własność !!!
    Założona na te 25% majątku nowa, druga księga wieczysta .

    > Tzn czym? tymi pokojami czy udziałem w spadku? Bo prawem uzytkowania to
    nie
    > mogą.

    Zapomniałeś , że spadek już został podzielony !!!
    75% dziadek (w tym 50% własne ) + 25% spadkobiercy po ciotce .

    > A władać prawo mają od chwili nabycia spadku, to jest od śmierci
    > spadkodawcy, bo od tej chwili są współwłaścicielami.

    TAK w 25%

    > Tylko mogą nie znaleźć chętnego ale to już nie jest
    >
    > Patrz wyżej. tzw podział cywilny - sprzedaz w trybie egzekucji i podział
    > pieniędzy.
    NIE ma takiego prawa ani sprzedaży w trybie egzekucji które zmusi dziadka
    do sprzedaży własnego domu jesli tego nie chce .
    Przyjmij do wiadomości , że sąd cywilny może najwyżej dokonac podziału
    ze wskazaniem co stanowi 25% nowych spadkobierców .Tylko tyle .

    > niestety może się okazać, że wuj zostanie zobowiązany do dokonania
    spłat, co
    > może niestety zmusić go do spłaty domu - jak uprawnieni bedą owe spłaty
    > egzekwować przez komornika...
    Sąd nie może zobowiązać do dokonania spłat bo był podział ze wskazaniem
    części nieruchomości nowym spadkobiercam i ustanowiona nowa dodatkowa
    księga wieczysta. Tyle tylko sąd może . Przestań fantazjować ,że sąd
    cywilny
    do czegoś dziadka zmusi .Tu już do porozumienia muszą dojść właściciele .

> [...]
    > ewentualne nieścisłości w "poradach". Gratuluję i życze wszystkiego
    > najlepszego na wyboistej drodze ku poznaniu prawa.

    Życzę dużo powodzenia w dalszych studiach prawniczych .

  • 18. Data: 2004-03-05 21:10:03
    Od: "bubu" <j...@o...pl>

    Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c2alr6$kt8$...@i...gazeta.pl...

    Zaspokoję Twoją ciekawość . Znajoma rodzina przerabiała podobny temat
    i 2 miesiące temu nastąpił finał . Po 5 latach .
    Pozdrawiam Jacek

  • 19. Data: 2004-03-05 22:43:56
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    > Użytkownik Falkenstein <r...@g...pl> w wiadomości do
    > grup dyskusyjnych napisał:c2alr6$kt8$...@i...gazeta.pl...

    > A jakiej egzekucji ? Obie strony musiałyby zechcieć !!!!!!

    Nie rozumiesz. Zajrzałeś do podanego przepisu? I nie chodzi o egzekucję
    tylko o tryb przewidziany dla egzekucji, a to co innego. Przepis ten stosuje
    się bardzo rzadko i właśnie wówczas, gdy strony nie moga dojśc do
    porozumienia co do podziału, lub podział fizyczny jest niemozliwy lub
    niecelowy oraz brak jest możliwości dokonania przez jedną ze stron spłat.

    > Odrębna własność !!!
    > Założona na te 25% majątku nowa, druga księga wieczysta

    I co w niej wpisane? że jest włascicielem 25% domu?
    I odrebna własność czego? pokoju w domu i ćwierci klatki?.

    > nie mogą.
    >
    > Zapomniałeś , że spadek już został podzielony !!!
    > 75% dziadek (w tym 50% własne ) + 25% spadkobiercy po ciotce .

    Z tego co ja zrozumiałem spadek nie został podzielony lecz stwierdzono
    nabycie spadku. Bo wtedy idzie się do US. A to niestety nie to samo.

    > TAK w 25%

    Nie, władać w sensie fizycznym mogą w całości. - art 206 kc

    > NIE ma takiego prawa ani sprzedaży w trybie egzekucji które zmusi dziadka
    > do sprzedaży własnego domu jesli tego nie chce .

    Jest. Art 212 par. 2 in fine KC

    > Przyjmij do wiadomości , że sąd cywilny może najwyżej dokonac podziału
    > ze wskazaniem co stanowi 25% nowych spadkobierców .Tylko tyle .

    Sad cywilny może:

    1. dokonać podziału fizycznego nieruchomości
    2. dokonać podziału fizycznego nieruchomości pprzez ustanowienie odrębnej
    własności lokali
    3. przyznać całośc nieruchomości jednemu ze spadkobierców z zobowiązniem go
    do spłaty pozostałych
    4. dokonać sprzedaży nieruchomości w trybie przewidzianym dla egzekucji z
    nieruchomości i dokonać podziału uzyskanej sumy.

    Polecam lekturę KC i podręczników do prawa rzeczowego - rozdział o
    zniesieniu współwasności. Zgodnie z art 1035 kc dział spadku dokonuje się z
    zastosowaniem przepisów o zniesienie współwasnosci.

    > spłat, co

    > Sąd nie może zobowiązać do dokonania spłat bo był podział ze wskazaniem
    > części nieruchomości nowym spadkobiercam

    Nigdzie nie zostało powiedziane, że nastąpił dział spadku.

    i ustanowiona nowa dodatkowa
    > księga wieczysta.

    gREG nigdzie o tym nie napisał.

    > Tyle tylko sąd może . Przestań fantazjować ,że sąd
    > cywilny do czegoś dziadka zmusi .Tu już do porozumienia muszą dojść
    właściciele .

    Co sąd może napisałem wyżej. Co zrobi to inna kwestia. I nie ja fantazjuję
    tylko ty. Możesz powiedzieć mi na jakiej podstawie formułujesz swoje opinie
    prawne? Bo jak narazie widze, że zdarza ci się wprowadzać ludzi w błąd.

    Dziękuje. i nawzajem.

    __________
    RF

  • 20. Data: 2004-03-05 23:20:48
    Od: "gREG" <g...@d...gda.pl>

    > Z tego co ja zrozumiałem spadek nie został podzielony lecz stwierdzono
    > nabycie spadku. Bo wtedy idzie się do US. A to niestety nie to samo.

    racja - nie ma DZIALU spadku, jest nabycie

    > Nie, władać w sensie fizycznym mogą w całości. - art 206 kc

    co to znaczy "wladac w sensie fizycznym" ?

    > Sad cywilny może:
    > 4. dokonać sprzedaży nieruchomości w trybie przewidzianym dla
    > egzekucji z nieruchomości i dokonać podziału uzyskanej sumy.

    hmmm..i tego sie balem...

    > Nigdzie nie zostało powiedziane, że nastąpił dział spadku.
    >
    > i ustanowiona nowa dodatkowa
    >
    > gREG nigdzie o tym nie napisał.

    jak nie napisal - znaczy nie bylo :)

    caly czas mowa o KC...jesli sie nie myle (jesli tak-poprawcie) to pozew
    wnosza ONI (reszta spadkobiercow)?
    ale oczywiscie wygraja - czy to niesie ze soba koniecznosc poniesienia przez
    mojego wuja kosztow rozprawy?

    BTW..wiecie od zego to sie zaczelo?...wuj spisal RAZEM z ciotka testament na
    JEDNEJ i TEJ SAMEJ kartce papieru....czyli niewazny
    ech..nieznajomosc prawa szkodzi..
    czas poszukac KC i poczytac..
    dzieki wielkie za pomoc..i duskusje :)

    --