  • 1. Data: 2007-07-03 22:14:57
    Temat: parkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Golańskiego)
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    witam, jak i wiele osob, dostałam tytuł wyk., do ściągnięcia ze mnie kasy za
    parkowanie,
    oczywiście Urz. Miasta nie obchodzą moje wyjaśnienia ani nie są łaskawi
    udowodnić, że parkowałam w strefie bez biletu.

    mam w związku z tym pytanie na co i kiedy się powołać (CZY NAJPIERW ZAPLACIC A
    POTEM SIE SZARPAC):

    -czy na niezgodnosc podstaw pobierania opłat z tytułu parkowania na drogach
    publicznych z Konstytucją http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/1816.htm

    -czy należy zgłosić zarzut nieistnienia zobowiązania ze względu ma brak dowodów

    - Czy żądanie kwoty 50 zł jest zasadne? Zgodnie z obowiązującym w 2003r.
    rozporządzeniem Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 27 czerwca 2000 r. (Dz.U.
    2000 nr 51 poz. 608), w razie niewniesienia opłaty za parkowanie, pobiera się
    opłatę podwyższoną (nie karę) w wysokosci nie wyższej niż dziesięciokrotnosć
    stawki podstawowej (to jest stawki za godzinę postoju).
    Uchwała nr XLVII/971/01 z 17.12.2001r. Rady Miasta Szczecina nie wspomina nic o
    opłacie podwyższonej ani karze. Okresla natomiast stawkę za godzinę parkowania w
    wysokosci 2 zł. Zakładając, że postój 28.03.2003r. miał miejsce przez cały dzień
    (opłata jednodniowa 10zł), wraz z opłatą dodatkową należnosć nie powinna
    przekroczyć 30 zł

    czy powołać się na brak odpowiednich do pobierania oplat uchwał, które weszły w
    życie w r.2004 (tu: Szczecin: Najpierw Szczecin miał tylko zarządzenie
    prezydenta, a nadrzędna Ustawa o drogach publicznych wymaga uchwały Rady Miasta.
    Później w uchwale nie było określonych stawek opłat dodatkowych za brak biletu.
    Dopiero uchwała z 2004 r. jasno je określiła.)

    do tego kwiatek: tytul wręczono dziś przebywającej w moim mieszkaniu kolezance
    bez sprawdzenia dowodu tozsamosci. Jak to zaskarzyc?

    piszę akurat szczególnie do A.Golańskiego, bo kiedyś przesyłał w podobnej
    sprawie komus materiały na priv.

    pozdr.H.

  • 2. Data: 2007-07-04 05:23:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Hania" <v...@g...pl> napisał w wiadomości

    Co to za tytuł wykonawczy? To czasem się nie przedawniło? Nie najprościej
    by było się powołać na przedawnieniem i dać sobie spokój z resztą?

  • 3. Data: 2007-07-04 06:39:36
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Hania" <v...@g...pl> napisał w wiadomoœci
    >
    > Co to za tytuł wykonawczy? To czasem się nie przedawniło? Nie najproœciej
    > by było się powołać na przedawnieniem i dać sobie spokój z resztš?

    jak masz samochod i mieszkasz w ktorymkolwiek z miast, w których sciagaja
    haracz za parkowanie poprzez wlepianie przez wynajetych gostkow zawiadomien
    o braku oplate za wycieraczke, to bedziesz wiedzial ;-/, ze miasto olewa
    tlumaczenia typu "mialem bilet" i przedstawienie tego biletu, lub "mnie tam
    nie bylo" i przedstawienie tuzina swiadkow. Nie potrafia udowodnic czyjejs
    winy a wszelkie negocjacje ukrócają "my wierzymy pracownikom wynajetej
    firmy", z czym nie mam zamiaru sie godzic, i nie chodzi tu o stówe, która
    mam zaplacić, ale nie robienie z panstwa, w którym mieszkam republiki
    bananowej.

    kara przedawnia sie po 5 latach, tyle nie minelo.

    h.

  • 4. Data: 2007-07-04 16:46:23
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 06:39:36 +0000, Hania napisał(a):

    > jak masz samochod i mieszkasz w ktorymkolwiek z miast[...]

    Ale ciągle nie wiemy co to za tytuł wykonawczy.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-07-04 20:30:57
    Temat: Re: parkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Gola?skiego)
    Od: "Hania" <v...@g...pl>

    > Ale ciągle nie wiemy co to za tytuł wykonawczy.

    Sorki, nie mam na codzień do czynienia z prawem.

    Tytuł jednopozycyjny, stosowany w egzekucji należności pieniężnych (druk TYT-1)
    , dot. postępowania egzekucyjnego celem wyegzekwowania należności z tytułu kar
    za nieuiszczenie opłaty za parkowanie pojazdów sam. na drogach (opłata
    dodatkowa).

    h.

  • 6. Data: 2007-07-04 21:12:22
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 22:30:57 +0200, Hania napisał(a):

> [...]
    > TYT-1) , dot. postępowania egzekucyjnego celem wyegzekwowania należności
    > z tytułu kar za nieuiszczenie opłaty za parkowanie pojazdów sam. na

    Od kogo toto dostałaś, i jaka jest tego treść (choćby w przybliżeniu)?

    p. m.

  • 7. Data: 2007-07-04 21:23:32
    Temat: Re: parkowanie w strefie - tyt. wykonawczy (szczególnie do A. Golanskiego)
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Od kogo toto dostałaś, i jaka jest tego treść (choćby w przybliżeniu)?

    zakladajac ze to druk TYT-1 to tresc jest raczej znana (przynajmniej samego
    druku).

    Icek

  • 8. Data: 2007-07-04 21:31:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    http://www.pit.pl/att/deklaracje/2004/tyt_1_i_v2.pdf

  • 9. Data: 2007-07-04 21:54:30
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Wed, 04 Jul 2007 23:31:47 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Użytkownik "Icek" <i...@d...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.pit.pl/att/deklaracje/2004/tyt_1_i_v2.pdf

    Ok, mea culpa, nie przegooglałem jak trzeba :).

    Ale to nie zmienia faktu, że ktoś ten TYT-1 wystawił (i chyba nie leży to
    w gestii UM), więc pewnie coś się odbyło w sądzie, więc chociazby jakiś
    polecony powinien przyjść, np. z sądu.

    p. m.

  • 10. Data: 2007-07-05 08:13:33
    Od: "Hania " <v...@N...gazeta.pl>

    mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale to nie zmienia faktu, że ktoś ten TYT-1 wystawił (i chyba nie leży to
    > w gestii UM), więc pewnie coś się odbyło w sądzie, więc chociazby jakiś

    nie, nic z sądu, było tylko zawiadomienie o niezapłaceniu za postój z UM.
    Skoro nie wiesz, w czym rzecz, to po co ciągniesz temat? Może to zabrzmi
    niegrzecznie, ale nie piszę, by wyjaśniać, tylko by mi wyjasniono.

    h.