  • 1. Data: 2007-07-03 22:00:49
    Temat: egzekucja z nieruchomości, niestandardowa sytuacja
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    Witam
    Proszę o pomoc w następującej kwestii:
    Została przeprowadzona egzekucja na wniosek dwóch wierzycieli. Nieruchomość
    została sprzedana.
    Po tym fakcie ale przed uzyskaniem planu podziału sąd zawiesił egzekucję na
    rzecz jednego z wierzycieli zabezpieczając w ten sposób powództwo
    przeciwegzekucyjne wytoczone w międzyczasie temu wierzycielowi przez dłużnika.
    Na rzecz owego wirzyciela dłużnik ustanowił jednak jeszcze wcześniej hipotekę
    na tej nieruchomości.
    Pytanie:
    co zrobi komornik z uzyskanymi pieniędzmi skoro już sprzedał nieruchomość a
    kolejność wpisów do ksiąg wskazuje najpierw na wierzyciela, którego
    egzekucja jest zawieszona.

  • 2. Data: 2007-07-03 23:26:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: "Morski" <m...@o...pl>

    > co zrobi komornik z uzyskanymi pieniędzmi skoro już sprzedał
    > nieruchomość a kolejność wpisów do ksiąg wskazuje najpierw na
    > wierzyciela, którego egzekucja jest zawieszona.

    Nic, reszta należy do sądu.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-07-04 06:37:45
    Od: l...@i...eu

> [...]
    > kolejność wpisów do ksiąg  wskazuje najpierw  na wierzyciela, którego

    Hipoteka ma pierwszeństwo. Najpierw zaspokojony będzie wierzyciel hipoteczny.
    (tak mi się wydaje)

  • 4. Data: 2007-07-04 18:16:23
    Od: "Morski" <m...@o...pl>

    > You have one message from: "Morski" <m...@o...pl>

    > Nic, reszta należy do sądu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam   Krzysztof Ferenc
    > g...@u...to.wp.pl   UIN: 6750153

    Myślę że jednak komornik ma obowiązek zrobić plan podziału a sąd go
    ewentualnie zatwierdzić lub zmienić. Dowiedziałem się właśnie od znajomego że
    prawdopodobnie komornik będzie zmuszony pozostawic całą kwotę na rachunku
    sądowym do czasu rozpatrzenia przez sąd powództwa przeciwegzekucyjnego.

    Ktoś może się jeszcze w tej sprawie wypowiedzieć?

    Pozdrawiam
    Morski