  • 1. Data: 2004-10-06 06:11:37
    Temat: oprogramowanie OEM
    Od: "DanielR" <d...@N...pl>

    kupiliśmy do firmy jednocześnie
    12 Window-sów na licencji OEM:
    - 1x WinME (550PLN)
    - 1x Win98SE (480PLN)
    - 1x Win2k (610PLN)
    - 8x WinXP (8x 610PLN)

    chcielibyśmy to zaksięgować
    jak to wykonać??

    Są to 'wartości niematerialne i prawne',
    ale czy to jest jedna czy 12 'wartości niematerialnych i prawnych'??

    Jeżeli WinXP jest na 8 stanowisk (8 oddzielnych nośników CD z programem),
    czy traktować to jako jedną 'wartość niematerialną i prawną'??

    Jeżeli jest to jedna 'wartość niematerialną i prawną' to nie możemy tego
    puścić jednorazowo w koszty
    Ale jeżeli jest to 12 'wartości niematerialne i prawne' to mozemy wpuścic
    jednorazowo w koszty
    Jak to rozwiązać??

    Czy aby wpuścić w koszty wystarczy licencja na nośniku CD w wersji
    elektronicznej (doc)??

  • 2. Data: 2004-10-06 09:34:43
    Temat: Re: oprogramowanie OEM
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > chcielibyśmy to zaksięgować
    > jak to wykonać??

    no prosze i mamy argument do kolejnego RFD :-)
    Wrzucaj wiecej takich pytan to szanse powstania grupy
    pl.soc.prawo.rachunkowosc wzrosna.

    P.

  • 3. Data: 2004-10-06 13:46:15
    Od: "ITBS" <i...@w...pl>

    A jak chcecie to zalegalizowac, skoro kupiliscie OEM?

    P.

  • 4. Data: 2004-10-06 14:55:39
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-06 08:11, DanielR rzecze:
    > kupiliśmy do firmy jednocześnie
    > 12 Window-sów na licencji OEM:
    > - 1x WinME (550PLN)
    > - 1x Win98SE (480PLN)
    > - 1x Win2k (610PLN)
    > - 8x WinXP (8x 610PLN)
    >
    > chcielibyśmy to zaksięgować
    > jak to wykonać??

    Normalnie. Kupiliście 12 EGZEMPLARZY systemu operacyjnego.
    Wpisujecie kwotę w koszty i tyle.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 5. Data: 2004-10-09 20:13:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, Przemek R. wrote:

> [...]
    >+
    >+ no prosze i mamy argument do kolejnego RFD :-)
    >+ Wrzucaj wiecej takich pytan to szanse powstania grupy

    Sprzeciw. Pytanie jest *czysto podatkowe*.
    Zresztą było również na .podatki (odpowiedzi AFAIK też, chyba
    znam jednego z autorów ;) i nieświadomość tego faktu
    jedynie przemawia przeciw istnieniu formalnego zakazu
    crosspostingu.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (z rzadka narażający się świadomie crosspostami)

  • 6. Data: 2004-10-09 20:15:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 6 Oct 2004, ITBS wrote:

    >+ A jak chcecie to zalegalizowac, skoro kupiliscie OEM?

    Przypuszczam że "normalnie": dokonując "produkcji
    w rozumieniu ustawy" czyli składając kompa.
    Z "kompa właściwego", klawiatury, myszki, kabelka
    zasilającego, monitora i owego OEMa na przykład :) !

    Acha, przy okazji powinni pamiętać o CE ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-10 11:30:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Sprzeciw. Pytanie jest *czysto podatkowe*.

    nie marudz.

    > Zresztą było również na .podatki (odpowiedzi AFAIK też, chyba
    > znam jednego z autorów ;)

    i przypuszczam ze na grupach typu biznes rowniez, a czemu?
    Poniewaz nie znalazl konretnej (rachunkowosc, ksiegowosc).

    P.

  • 8. Data: 2004-10-11 23:00:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Oct 2004, Przemek R. wrote:

    >+ > Sprzeciw. Pytanie jest *czysto podatkowe*.
    >+
    >+ nie marudz.

    Gdzieżbym śmiał.
    Pytanie jest *czysto podatkowe* !
    Dotyczy *możliwości* uznania *za koszt uzyskania przychodu*.
    Regulacja w ustawach o podatku dochodowym (osób prawnych
    i fizycznych), jednakowa w obu. Poza zakresem ustawy
    o rachunkowości, AFAIK & AFAIR (najwyżej mnie splonkują ;)).

    Pytanie mogłoby mieć charakter rachunkowy jakby dotyczyło
    rozliczania *po uznaniu że amortyzujemy*... prawda, że
    wtedy podatki i rachunkowość się potrafią rozminąć :]
    jako iz zasady rachunkowości mają swoją wiedzę tajemną.

> [...]
    >+ i przypuszczam ze na grupach typu biznes rowniez, a czemu?
    >+ Poniewaz nie znalazl konretnej (rachunkowosc, ksiegowosc).

    Ależ nie.
    Po pierwsze znalazł (.podatki), po drugie... mało masz postów
    pasujących do .prawo jak pięść do nosa ? ;) No to jeden więcej
    czy mniej cię dziwi ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd