  • 21. Data: 2003-09-21 19:01:50
    Temat: Re: okreslony wiek "do"
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "burenezo" <b...@p...onet.pl> dnia 21 wrz 2003 napisal/a kilka
    slow w news:bkkpkt$3f8$1@news.onet.pl:

    [...]
    > Widzę, że zdanie masz już wyrobione i mimo, że chyba wszyscy na grupie
    > tłumaczą ci że jest inaczej trzymasz się swojej wersji. Cóż, różni
    > bywają ludzie.

    Pisalam na poczatku, ze mam na ten temat okreslone zdanie i nie chodzi o to
    by mnie przekonywac, tylko ze potrzebuje opinie prawna... a nie koniecznie
    opinie na forum... na pismie potrzebuje itd.
    akurat nie wszyscy mnie do tego przekonuja, gdyz na roznych grupach jest
    wiele innych opinii, ktore generalnie sklaniaja sie do tego, ze nalezaloby
    uszczegolowic zapisy,

    > W każdym razie musisz wiedzieć że twoje twierdzenia sprzeczne są
    > chociażby z art 65 KC:
    >
    > Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego
    > wymagają ze względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady
    > współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.

    Ok - to mnie przekonuje :)

    > Jeżeli więc np. w regulaminie napiszesz, że zw konkursie mogą
    > uczestniczyć osoby w wieku od 18 do 25 lat to jeżeli nie dopuścisz do
    > konkursu osoby mającej 25 i pół roku, przegrasz przed każdym sądem.

    otoz to, ze w regulaminie ja bym zapisala "do ukonczenia"

    Pozdrowionka,
    VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

  • 22. Data: 2003-09-21 19:04:56
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> dnia 21 wrz 2003
    napisal/a kilka slow w news:Xns93FDD5D50F1Avipkawppl@193.110.122.80:

    [...]
    > Pisalam na poczatku, ze mam na ten temat okreslone zdanie i nie chodzi
    > o to by mnie przekonywac, tylko ze potrzebuje opinie prawna... a nie
    > koniecznie opinie na forum... na pismie potrzebuje itd.

    ups przepraszam ... teraz zauwazylam, ze wyslalam posta na te grupe
    podobnego jak na grupy nie dot. prawa,
    przepraszam za niescislosci

    Pozdrowionka,
    VIPunia

  • 23. Data: 2003-09-21 20:12:33
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    VIPunia - Iwona Jankowska <v...@n...wp.pl> wrote:
    > by mnie przekonywac, tylko ze potrzebuje opinie prawna... a nie koniecznie
    jak dla mnie to potrzebujesz opinię jakiegoś specjalisty językowego..
    czyli od filologii polskiej pewnie ;-)

    co ma prawo do rozumienia języka polskiego?

    ale może się mylę.. może to w jaki sposób rozumieć słowa polskie należy
    wpisać do ksiąg prawnych ;-)..

    swoją drogą czy prawo jakoś się zabezpiecza przed ewentualnymi zmianami
    w rozumieniu niektórych zwrotów, określeń itp.?

    czy prawnicy muszą przechodzić test ze zrozumienia języka polskiego?

    Artur Górniak

  • 24. Data: 2003-09-22 16:46:39
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> dnia 20 wrz 2003
    napisal/a kilka slow w news:Xns93FC7C08D59EBvipkawppl@193.110.122.80:

    Dziekuje wszystkim za odpowiedz, w tym roku uznano, ze m.in. wiek 25 lat
    trwa do czasu, az sie nie ukonczy 26 lat.
    Zapisy zostana jednak przy najblizszej okazji dokladniej sprecyzowane.

    Pozdrowionka,
    VIPunia

  • 25. Data: 2003-09-22 17:41:32
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93FEBEA38605Fvipkawppl@193.110.122.80...
> [...]
    >
    > Dziekuje wszystkim za odpowiedz, w tym roku uznano, ze m.in. wiek 25 lat
    > trwa do czasu, az sie nie ukonczy 26 lat.

    Nie uznano w tym roku tylko było tak zawsze.
    Do czasu 26 urodzin masz 25 lat. Twierdzisz inaczej??

    pozdr
    Leszek

  • 26. Data: 2003-09-22 20:47:56
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> dnia 22 wrz 2003 napisal/a kilka slow
    w news:bknc7p$icd$1@topaz.icpnet.pl:

    [...]
    > Nie uznano w tym roku tylko było tak zawsze.
    > Do czasu 26 urodzin masz 25 lat. Twierdzisz inaczej??

    hehe Leszku wiesz wychodze z zalozenia, ze jak cos sie konczy to nie moze
    trwac jeszcze :P

    Pozdrowionka,
    VIPunia

  • 27. Data: 2003-09-23 08:05:02
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93FEE78FE3AF9vipkawppl@193.110.122.80...

    > hehe Leszku wiesz wychodze z zalozenia, ze jak cos sie konczy to nie moze
    > trwac jeszcze :P

    Wychodzi na to że ... tylko Ty tak uważasz :)
    Wytłumaczę jeszcze inaczej jeśli upierasz się przy kończeniu.
    Jak skończysz wykonywać jakąś rzecz to dopiero wtedy ją masz. (jak skończysz
    lepić garnek to go masz).
    A więc jak skończysz 18 lat to masz...18 lat.
    Prościej nie potrafię.

    Pozdr
    Leszek

  • 28. Data: 2003-09-23 21:21:53
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> dnia 23 wrz 2003 napisal/a kilka
    slow w news:bkouqp$no$1@topaz.icpnet.pl:

    [...]
    > Jak skończysz wykonywać jakąś rzecz to dopiero wtedy ją masz. (jak
    > skończysz lepić garnek to go masz).

    tak .. ale ten garnek z dnia na dzien jest starszy :P

    a jak skoncze jesc lody to tez je mam ??
    jasne !!! tylko juz nie w polmisku czy pucharku, a co najwyzej..
    yyy w brzuchu :P

    heheh w sumie to mnie ten temat rozbawil :P

    > A więc jak skończysz 18 lat to masz...18 lat.

    a na drugi dzien mam 18 lat i jeden dzien...
    a po pol roku .. to mam ponad 18 lat, a wlasciwie 18 lat i pol roku
    a po 11 miesiacach, to mam ponad 18 lat, a prawie 19 :P

    heheh matematycznie rzecz ujmujac wiek nie moze byc liczba calkowita :P
    czas nalezy do niepoliczalnych zbiorow... kazdy rok dzielimy na miesiace,
    tygodnie, a te na dni, godziny, a te na minuty, sekundy, dziesiatki
    sekund... setne... tysieczne....
    25 lat konczylam 30 sierpnia 2003 r. ok. godz. 11.15... byly to moje 25
    urodziny.. a od tgo czasu mam ponad :P
    Coz, stwierdzono ze moge glosowac to co sie bede wyklacac, prawda? :P
    Potocznie moze ktos powie, ze mam 25 lat, moze nawet ja czasem powiem, moze
    prawnie jest to regulowane np. w przypadku zasilku, ale w przypadku
    poborowych juz nie, w medycynie rowniez nie, ciekawe prawda?

    hehe kazdy ma jakis punkt widzenia i to mi sie podoba, a nie przeszkadza :)
    wrecz fascynuje mnie nie od dzis interpretacja w zaleznosci od punktu
    widzenia, a czasem lubie sie pospierac i udawac, ze jest inaczej :))
    czlowiek zaczyna wierzyc, ze zyje gdy sie upiera przy swoim :P
    troche sie pogoraczkowaliscie i jakos zyjecie :P

    Nie probowalam Was w ogole przekonywac do swojego zdania, ale co tam :)
    wesolo bylo, a o temacie nie zapomne i od czasu go podraze to tu to tam :)

    Pozdrowionka,
    VIPunia