  • 1. Data: 2003-09-20 10:11:49
    Temat: okreslony wiek "do"
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    Witam,
    jest sobota i niestety mam potrzebe pilnej konsultacji z prawnikiem,
    dlatego bardzo Was prosze o opinie...

    W Statucie jest zapis:
    "Czlonkiem Y może zostać wylacznie osoba w wieku od 13 do 25 lat, stale
    zamieszkujaca na terenie miasta X."

    "Czynne prawo wyborcze przysluguje osobom stale zamieszkującym w miescie X,
    posiadajacym od 13 do 25 lat, legitymującym się legitymacja szkolna,
    studencka lub dowodem tozsamosci."

    Czy wg tych zapisow osoby, ktore maja ukonczone 25 lat i np. dodatkowo
    3 m-ce maja czynne prawo wyborcze oraz czy moga zostac czlonkiem Y ??

    i jeszcze jedna sprawa...

    "Kandydaci na czlonkow Y okreslani sa na czterech odrebnych listach
    wyborczych wedlug kryterium wieku:
    - od 13 do 15 lat
    - od 16 do 18 lat
    - od 19 do 21 lat
    - od 22 do 25 lat."

    Wg powyzszego zapisu osoby, ktore maja ukonczone 15 lat (+ np. 2 m-ce) w
    ktorej sa grupie wiekowej? Analogicznie te, ktore ukonczyly 18 (+ np. 1
    dzien), 21 lat (+ 2 m-ce) ...

    Dziekuje za wszelkie odpowiedzi, do dzisiaj maja sie zglaszac kandydaci i
    wystapil problem, ktory trudno interpretowac bez prawnika, mam swoja opinie
    na ten temat, ale wole poznac opinie innych - mozliwe, ze bardziej
    kompetentnych osob.

    Pozdrowiam,
    Iwona / VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    "Panie Boze, strzez mnie od moich przyjaciol,

  • 2. Data: 2003-09-20 10:39:48
    Temat: Re: okreslony wiek "do"
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wg powyzszego zapisu osoby, ktore maja ukonczone 15 lat (+ np. 2 m-ce) w
    > ktorej sa grupie wiekowej? Analogicznie te, ktore ukonczyly 18 (+ np. 1
    jeżeli 10 urodziny mam 11 stycznia 2003 to 10 lat mam do 10 stycznia 2004
    włącznie

    burenezo

  • 3. Data: 2003-09-20 11:11:25
    Od: "Big Jack" <A...@t...hfhagb.cy>

    W wiadomości bkhaki$pej$...@n...onet.pl
    uzytkonik burenezo <b...@p...onet.pl>
    napisał(a):
> [...]

    [ciach]

    Kiedy stawałem przed Sądem, zapytany ile mam lat powiedziałem, że za
    miesiąc kończę 37. Zaprotokołowano 36. Z tego wynika, że jeśli rok od
    danej nie upłynął liczą się pełne lata.
    Big Jack

    --
    //////
    ( o o) GG: 660675

  • 4. Data: 2003-09-20 12:03:50
    Od: "Maseł" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns93FC7C08D59EBvipkawppl@193.110.122.80...
> [...]
    > 3 m-ce maja czynne prawo wyborcze oraz czy moga zostac czlonkiem Y ??
    > "Kandydaci na czlonkow Y okreslani sa na czterech odrebnych listach

    Tu jest napisane "do 25", a ty chcesz na czlonka, kogos kto juz dawno
    skonczyl 25 (IMHO nie wazne, czy jeden dzien, czy 3 miesiace, czy tez 25 lat
    temu).
    A jak to jest w takiej stytuacji: "osobom do 18 roku zycia alkoholu nie
    sprzedajemy"? W dniu w ktorym masz swoje 18 urodziny mozesz isc do sklepu i
    legalnie kupic dowolne trunku na wieczorna impreze.
    Zaznaczam, ze nie jestem prawnikiem.

    Pozdro

    Maseł

    --
    www: http://www.cs.put.poznan.pl/mmasewicz WAP: http://wapgate.pl/masel
    ICQ uin: 21361289 gadu-gadu: 3962

  • 5. Data: 2003-09-20 16:37:25
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "Maseł" <m...@p...onet.pl> dnia 20 wrz 2003 napisal/a kilka slow w
    oznan.pl:

> [...]
    >
    > Tu jest napisane "do 25", a ty chcesz na czlonka, kogos kto juz dawno
    > skonczyl 25 (IMHO nie wazne, czy jeden dzien, czy 3 miesiace, czy tez

    Wlasnie problem polega na tym, ze nie JA chce, gdyz wg mnie jesli jest
    zapis DO, to oznacza to ni mniej ni wiecej tylko DO!

    Staralam sie specjalnie w poprzednim poscie nie wtracac tego co ja uwazam,
    ciekawa bylam wypowiedzi innych. Dyskutowalam dzisiaj na ten temat kilka
    godzin, przytaczajac rozne argumenty te o alkoholu, o ktorym Ty mowisz
    m.in. o tym, ze sklep czynny "od-do", wiek poborowych "do" itp.

    ale nadal wiele ludzi uwaza inaczej - tu tez sie pojawily inne odpowiedzi,
    w tym momencie juz nie jest dla mnie istotne co ja uwazam, gdyz zdania nie
    zmienie na ten temat, ale co mowi prawo i jak prawo to interpretuje.

    Pozdrowionka,
    VIPunia

    --
    Iwona Jankowska ::: VIPka ::: Vigorous Independent Person'ka
    http://pyrypy.poznan4u.com.pl/pyrypy.php?state=showu

  • 6. Data: 2003-09-20 16:39:08
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "Big Jack" <A...@t...hfhagb.cy> dnia 20 wrz 2003 napisal/a kilka
    slow w news:bkhckp$9da$1@absinth.dialog.net.pl:

    [...]
    > Kiedy stawałem przed Sądem, zapytany ile mam lat powiedziałem, że za
    > miesiąc kończę 37. Zaprotokołowano 36. Z tego wynika, że jeśli rok od
    > danej nie upłynął liczą się pełne lata.

    hmm stawalam 2 razy przed sadem w tym roku, pol roku przed ukonczeniem 25
    roku zycia i wpisywali mi 25.

    czyli z powyzszego naszego "stawania przed sadami" nic nie wynika :(

    Pozdrowionka,
    VIPunia

  • 7. Data: 2003-09-20 16:44:22
    Od: "VIPunia - Iwona Jankowska" <v...@N...wp.pl>

    "burenezo" <b...@p...onet.pl> dnia 20 wrz 2003 napisal/a kilka slow
    w news:bkhaki$pej$1@news.onet.pl:

    [...]
    > jeżeli 10 urodziny mam 11 stycznia 2003 to 10 lat mam do 10 stycznia 2004
    > włącznie

    mowisz to jako prawnik? Czy jest to interpretacja potoczna?
    a co z roczkiem? masz go prawie 2 lata, az do ukonczenia 2 roku zycia?

    Pozdrowionka,
    VIPunia

  • 8. Data: 2003-09-20 16:46:39
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Maseł" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzedajemy"? W dniu w ktorym masz swoje 18 urodziny mozesz isc do sklepu
    > legalnie kupic dowolne trunku na wieczorna impreze.

    Ale dzień wcześniej masz 17 i jesteś niepełnoletni.Tak więc do 26 urodzin
    masz 25 lat.
    Przecież to oczywiste.Do czego tu prawnik??

    Pozdr
    Leszek

  • 9. Data: 2003-09-20 16:48:19
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

> [...]
    >
    > Czy wg tych zapisow osoby, ktore maja ukonczone 25 lat i np. dodatkowo
    > 3 m-ce maja czynne prawo wyborcze oraz czy moga zostac czlonkiem Y ??

    Oczywiście. Mają 25 lat.

> [...]
    > - od 19 do 21 lat
    > - od 22 do 25 lat."
    >
    > Wg powyzszego zapisu osoby, ktore maja ukonczone 15 lat (+ np. 2 m-ce) w

    W pierwszej. Co tu niejasnego??
    Przecież nie w drugiej bo nie mają 16.

    --
    Pozdr
    Leszek

  • 10. Data: 2003-09-20 17:01:28
    Od: Artur Górniak <j...@d...ists.pwr.wroc.pl>

    VIPunia - Iwona Jankowska <v...@n...wp.pl> wrote:
    > mowisz to jako prawnik? Czy jest to interpretacja potoczna?
    > a co z roczkiem? masz go prawie 2 lata, az do ukonczenia 2 roku zycia?
    skąd taki pomysł??

    najpierw wiek liczy się w miesiącach.

    widziałaś jakąś gazetę dla dzieci, w której o dziecku np. 6 miesięcznym
    mówi się jednolatek??

    Artur Górniak