  • 1. Data: 2020-01-14 05:24:26
    Temat: ogluszanie LRAD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/kraj/marsz-tysiaca-tog-do
    -czego-policji-potrzebny-byl-pojazd-z-systemem-do-og
    luszania/gnrd1ef

    "W sobotę, gdy w stolicy wyruszał pokojowy sędziowski Marsz Tysiąca
    Tóg, jeden z demonstrantów sfotografował pojazd wyposażony w system
    LRAD.
    To specjalne urządzenie, które za pomocą fal akustycznych ma ogłuszać
    i rozpraszać masowe demonstracje.
    Używanie LRAD jest w Polsce nielegalne.
    Policja zapewnia, że użycie samochodu było standardowe, a system
    służył wyłącznie do przekazywania komunikatów."

    Taa ... ale ja nie o tym, tylko - naprawde nielegalne ? To po co
    policja je kupila ?
    A moze - co nie jest zabronione, to jest dozwolone ?

    "Pierwszy pojazd wyposażony w system LRAD pojawił się w Polsce w 2010
    r., a kolejne przed Euro 2012. Sęk w tym, że w Polsce wśród środków
    przymusu bezpośredniego nie ma urządzeń paraliżujących dźwiękiem -
    więc użycie podstawowej funkcji LRAD jest nielegalne. Najwyższa Izba
    Kontroli zakwestionowała ten zakup, jednak LRAD-y w policji zostały.- Tutaj warto też
    wyjaśnić, że w niektórych państwach europejskich -
    m.in. we Francji - emitowanie takiego dźwięku jest uznawane za jedną z
    form przymusu bezpośredniego. U nas tak nie było, ale z racji tego, że
    nie wiedzieliśmy, w jakim kierunku pójdzie polskie ustawodawstwo w
    przyszłości, to nie chcieliśmy tego sprzętu niszczyć - zaznacza Trela.
    - Żeby jednocześnie zachować warunki gwarancji, zleciliśmy firmie,
    która dostarczała nam ten sprzęt, aby dezaktywowała tę funkcję. Tak
    też się stało. Chodziło też o to, aby nawet przez pomyłkę żaden z
    policjantów nie uruchomił tej funkcji - wyjaśnia.Zapytaliśmy
    rzecznika Komendanta Stołecznego Policji o to, czy funkcja pozostaje
    dezaktywowana. Na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi."

    Zakup testowy, czy najdrozszy megafon w Polsce ? :-)

    J.

  • 2. Data: 2020-01-14 05:46:59
    Temat: Re: ogluszanie LRAD [Jak za PO policja nielegalny sprzęt kupowała (2010,2012)]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > dezaktywowana. Na to pytanie nie otrzymaliśmy odpowiedzi."
    >
    > Zakup testowy, czy najdrozszy megafon w Polsce ? :-)

    Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
    użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
    "stanu wyższej konieczności".

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2020-01-14 10:15:13
    Temat: Re: ogluszanie LRAD
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No sam widzisz co tamte sqrwysyny z P0 kupowały przeciwko społeczeństwu.
    Szkoda że na cmentarz do Wrocławia ze sobą nie zabrali, ani do ośmiorniczek nie
    zagrali.

    -----

  • 4. Data: 2020-01-14 10:25:08
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-01-14, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > https://wiadomosci.onet.pl/kraj/marsz-tysiaca-tog-do
    -czego-policji-potrzebny-byl-pojazd-z-systemem-do-og
    luszania/gnrd1ef
    > Zakup testowy, czy najdrozszy megafon w Polsce ? :-)

    Aha.
    Pierwsze zdjęcie od góry:
    https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/d
    esignandviolence/long-range-acoustic-device-lrad-cor
    poration/

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-01-14 13:14:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jan 2020 05:46:59 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
    > użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
    > "stanu wyższej konieczności".

    Ponieważ obecnie białe róże w dłoni to działanie terrorystyczne,
    osiągnięcie stanu "wyższej konieczności" nie nastręczy większych problemów.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 6. Data: 2020-01-14 14:09:50
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Ponieważ obecnie białe róże w dłoni to działanie terrorystyczne,
    > osiągnięcie stanu "wyższej konieczności" nie nastręczy większych problemów.

    A pamiętasz z którym roku Gazeta Wyborcza zamachnięcie się ręką na
    obywatela USA będącego Naczelnym Rabinem Polski opisała w tytule jako
    (goły) zamach? Dlaczego pomijasz taką historyczną inspirację? ;-)

    --
    A. Filip

  • 7. Data: 2020-01-14 15:12:15
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 14 Jan 2020 14:09:50 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > A pamiętasz z którym roku Gazeta Wyborcza zamachnięcie się ręką na
    > obywatela USA będącego Naczelnym Rabinem Polski opisała w tytule jako
    > (goły) zamach?

    Nie, ale na pewno odświeżysz mi pamięć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 8. Data: 2020-01-14 19:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Zakupiono środek którego w obecnym stanie prawnym nie da się
    > użyć w praktyce zgodnie z podstawowym przeznaczeniem bez zaistnienia
    > "stanu wyższej konieczności".

    Sugerujesz ze mozna go uzyc w razie "w"?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Zbyt wiele wiedzy nigdy nie ułatwia decyzji."

  • 9. Data: 2020-01-14 20:42:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik A. Filip a...@p...pl ...

    > Sugerujesz ze mozna go uzyc w razie "w"?

    A po co za PO na demonstracje jeździł? Jako środek zastraszania?
    Co zrobiła teraz PiSlicja czego nie robiła POlicja?
    [ poza samym zakupem z czasów PO/Tuska ]

    --
    A. Filip

  • 10. Data: 2020-01-14 21:57:01
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-01-14 o 10:25, Marcin Debowski pisze:
    > Aha. Pierwsze zdjęcie od góry:
    > https://www.moma.org/interactives/exhibitions/2013/d
    esignandviolence/long-range-acoustic-device-lrad-cor
    poration/

    Nie działa ten link :-(

    --

    animka