  • 1. Data: 2020-01-11 15:21:51
    Temat: STOP Ddogówka
    Od: 'TomN' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Dzisiaj, 4HD około 1455 (ulica Sanitariuszek):

    P - policjanci
    K - kierujcy

    P: nakładam mandat [...] przysługuje prawo odmowy przyjęcia mandatu
    K: To odmawiam
    P: Powód
    K: bo odmawiam, idę do sadu

    I drugi policjant sie włącza i słownie atakują kierującego

    P: ale powód, ja musze go podać/wpisać
    K: ponieważ odmawiam przyjęcia mandatu
    P: ale dlaczego
    K: bo odmawiam
    P: ponieważ?

    Kilka dziwnych pytań ze strony P i w końcu:

    K: bo mam zły dzień?

    I tak policjant zameldował dyżurnemu...
    .

    Pytanie brzmi:
    czy policjanci maja jakiekolwiek prawo do gnębienia kierującego, który
    oświadczył, że odmawia przyjęcia mandatu i chce iść do sądu. IMHO po słowach
    "To odmawiam" temat powinien zostać zamknięty, jeżeli chodzi o zachowanie
    policjantów, o którym powyżej

    CROSS: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    --
    'Tom N'

  • 2. Data: 2020-01-11 18:16:30
    Temat: Re: STOP Ddogówka
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-01-11 o 15:21, 'TomN' pisze:
> [...]
    > "To odmawiam" temat powinien zostać zamknięty, jeżeli chodzi o zachowanie

    Akcja "ratowanie budżetu państwa" trwa w najlepsze. Prokuratorzy dla
    odmiany mają od każdego obowiązek żądać zabezpieczenia majątkowego

    --
    Sonn

  • 3. Data: 2020-01-11 23:08:01
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2020-01-11 15:21, 'TomN' wrote:
> [...]
    > K: bo odmawiam
    > P: ponieważ?
    >
    > Kilka dziwnych pytań ze strony P i w końcu:

    K: pisz pan: "nie, bo nie"
    Powód odmowy przyjęcia jest najczęściej linią obrony więc ja bym ich
    spławił i tyle.

    Ale do teraz przyjemność podobnej dyskusji miałem tylko raz kiedy
    ładnych parę lat temu policjantka zaprezentowała mi wykonany pomiar na
    co odparłem że mandatu za 67@50 z iskry nie wezmę (miałem licznikowe 60
    i zostałem pouczony.

  • 4. Data: 2020-01-11 23:21:51
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 15:21, 'TomN' pisze:

> [...]
    > "To odmawiam" temat powinien zostać zamknięty, jeżeli chodzi o zachowanie

    Jakie gnębienie? Sąd też Cię będzie gnębił, jeśli spyta,
    dlaczego odmówiłeś przyjęcia mandatu? To jest proste,
    kulturalne pytanie i kulturalny kierownik samochodu
    powinien udzielić prostej odpowiedzi: "bo jestem niewinny",
    lub - "bo czuję się niewinny". I już po gnębieniu.

  • 5. Data: 2020-01-11 23:52:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-11 23:21, collie wrote:

> [...]
    > powinien udzielić prostej odpowiedzi: "bo jestem niewinny",
    > lub - "bo czuję się niewinny". I już po gnębieniu.

    Weź nie pieprz bzdur. Gość nie musiał ujawniać powodu. Ani w sądzie nie
    musiałby. Z przedstawionego przebiegu wynika, że chodziło o wymuszenie
    tego co wydaje się bezprawne.

  • 6. Data: 2020-01-12 00:28:13
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 23:52, kk pisze:

    > Weź nie pieprz bzdur. Gość nie musiał ujawniać powodu. Ani w sądzie nie
    > musiałby. Z przedstawionego przebiegu wynika, że chodziło o wymuszenie
    > tego co wydaje się bezprawne.

    to wersja gnębionego:)

    a zwykle gnębiony napierdala bez opamiętania, gnębiony liczy że to co
    się odwlecze to uciecze, nadzwyczajna kasta nadzwyczaj pobłażliwa dla
    piratów drogowych, zwłaszcza bogatych:)

  • 7. Data: 2020-01-12 00:56:19
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-01-12 00:28, u2 wrote:

    > to wersja gnębionego:)

    Przecież to na podstawie materiału z programu jak w tytule.

    > a zwykle gnębiony napierdala bez opamiętania, gnębiony liczy że to co
    > się odwlecze to uciecze, nadzwyczajna kasta nadzwyczaj pobłażliwa dla
    > piratów drogowych, zwłaszcza bogatych:)

    Bredzisz.

  • 8. Data: 2020-01-12 01:10:11
    Od: collie <c...@v...pl>

    > Weź nie pieprz bzdur. Gość nie musiał ujawniać powodu. Ani w sądzie nie musiałby.
    > Z przedstawionego przebiegu wynika, że chodziło o wymuszenie tego co wydaje się
    > bezprawne.

    Nie masz pojęcia o prawie, więc świergolisz jak potłuczony
    kanarek. Przyjęcie mandatu jest przyznaniem się do winy, do
    popełnionego wykroczenia. Jeśli nie czujesz się winny - albo
    winny, ale kara wydaje Ci się za wysoka - masz prawo odwołania
    się od "wyroku" policjanta o winie i karze, do wyższej instancji,
    czyli do sądu. Sama odmowa zapłacenia mandatu jest już de facto
    tym "nie przyznaniem się do winy", ale ustanowiony przez policję
    wymóg werbalnego podawania przez sprawcę wykroczenia powodu
    odmowy przyjęcia mandatu bezprawny nie jest ("co nie jest prawem
    zabronione, jest dozwolone"), a pozwala wykluczyć na ten przykład
    oczekiwanie ukaranego, że woli by mu przyłożono pałą na gołą,
    zamiast mandatu.

  • 9. Data: 2020-01-12 01:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 11 Jan 2020 15:21:51 +0100, 'TomN' napisał(a):
    > Dzisiaj, 4HD około 1455 (ulica Sanitariuszek):
> [...]

    Co tam przepisy szczegolowo to nie wiem, ale skladajac wniosek do sadu
    powinni zamiescic wyjasnienia obwinionego.

    J.

  • 10. Data: 2020-01-12 11:39:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.01.2020 o 18:16, Sonn pisze:

    > Akcja "ratowanie budżetu państwa" trwa w najlepsze. Prokuratorzy dla
    > odmiany mają od każdego obowiązek żądać zabezpieczenia majątkowego

    Masz mocno nieaktualne dane. Nacisk na zabezpieczenie był wiele lat temu
    i faktycznie dochodziło do absurdów. Tu akurat sytuacja się mocno
    znormalizowała i zracjonalizowała. Zabezpiecza się tam, gdzie są
    podstawy, czyli obawa, że nie będzie można grzywny, czy odszkodowania
    wyegzekwować.

    --
    Robert Tomasik