  • 1. Data: 2004-09-09 21:36:21
    Temat: odpowiedzialnosc za transport pieniedzy do banku
    Od: "Dino" <din0[bezspamu]@gazeta.pl>

    Witam i pytam,

    Jak wygląda sprawa odpowiedzialności pracownicy za gotówkę przenoszona z
    siedziby firmy do banku?
    Firma raczej niechętna jest wynajmowaniu konwojenta, a w obecnych czasach
    wszystko na ulicy może się zdarzyć.

    niestety googlanie przyniosło odpowiedzi w przypadku odpowiedzialności za
    mienie lub kasę, a nie podczas transporu dość dużych kwot.

    Z góry dzięki

    Dino

  • 2. Data: 2004-09-09 22:37:40
    Od: "TJ" <f...@p...onet.pl>

    > Jak wygląda sprawa odpowiedzialności pracownicy za gotówkę przenoszona z
    > siedziby firmy do banku?

    w moim przypadku poinformowano mnie, że takie sytuacje objęte są
    ubezpieczeniem od napaści czy coś.

    Tom

  • 3. Data: 2004-09-09 23:03:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dino" <din0[bezspamu]@gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > siedziby firmy do banku?
    > Firma raczej niechętna jest wynajmowaniu konwojenta, a w obecnych czasach

    na ogólnych zasadach, więc w razie napadu powinna w swoim dobrze pojętym
    interesie oddać napastnikom. Odpowiada za zgubienie albo zabór.

  • 4. Data: 2004-09-11 21:46:49
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:chqodt$o42$8@inews.gazeta.pl...
> [...]
    dobrze pojętym
    > interesie oddać napastnikom. Odpowiada za zgubienie albo

    a ewentualny konwojent (w tym opisywanym przypadku go nie
    ma, ale gdyby był) też ma w swoim dobrze pojętym interesie
    oddać napastnikom ?
    Czy może strzelać ?
    Przykładowo napastnicy byliby bez broni ani żadnych
    niebezpiecznych przedmiotów, ale byłoby ich czterech drabów
    1,90m wzrostu, a konwojenci w hełmach, kamizelkach ze
    strzelbami półautomatycznymi..... co taki konwojent ma w
    takich sytuacjach robić ?

    Pozdrawiam
    kw1618

  • 5. Data: 2004-09-11 22:30:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>
    napisał w wiadomości news:dnK0d.278637$vG5.81650@news.chello.at...

    > a ewentualny konwojent (w tym opisywanym przypadku go nie
    > ma, ale gdyby był) też ma w swoim dobrze pojętym interesie
    > oddać napastnikom ?

    Konwojent ma to chronić. Ma odpowiednie przeszkolenie i powinien dysponowac
    odpowienimi środkami technicnymi. Wysyłanie pracownicy z kasą w reklamówce -
    a widziałem takie przypadki - to po prostu głupota pracodawcy.

    > Czy może strzelać ?

    Proponuję zajrzeć do przepisu.

> [...]
    > 1,90m wzrostu, a konwojenci w hełmach, kamizelkach ze
    > strzelbami półautomatycznymi..... co taki konwojent ma w

    Zapoznać się z ustawą.

  • 6. Data: 2004-09-13 17:30:55
    Od: "TJ" <f...@p...onet.pl>

    > Wysyłanie pracownicy z kasą w reklamówce -
    > a widziałem takie przypadki - to po prostu głupota pracodawcy.

    o ile nikt więcej nie wie co niesie pracownik - lepszy jednoosobowy
    transport w reklamówce niż 3 kobiety z aktówką pod pachą. Trust me or not-
    widziałem w jaki sposób ludzie potrafili przenosić do kilkudziesięciu
    tysięcy i ani razu byś nie zgadł że niosą coś wartego więcej McZestaw

    Tom

  • 7. Data: 2004-09-13 19:12:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "TJ" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Swego czasu zetknąłem się z przewozem 1.200.000.000 zł (starych, bo to był
    1992 rok) w reklamówce w kabinie samochodu ciężarowego. Żeby było śmieszniej
    konwojent został na stacji paliw kabinę otwartą i ktoś to pod...

  • 8. Data: 2004-09-13 22:33:01
    Od: "TJ" <f...@p...onet.pl>

    > w reklamówce w kabinie samochodu ciężarowego. Żeby było śmieszniej
    > konwojent został na stacji paliw kabinę otwartą i ktoś to pod...

    wszystko rozeszło się po kościach? . Bo przypadkiem otwarte drzwi,
    przypadkowej ciężarówki ,przypadkowa ręka sięgnęła po przypadkową siatkę...
    oj grube nici były oj grube ;)

    Tom

  • 9. Data: 2004-09-13 23:20:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > wszystko rozeszło się po kościach? . Bo przypadkiem otwarte drzwi,
    > przypadkowej ciężarówki ,przypadkowa ręka sięgnęła po przypadkową
    siatkę...
    > oj grube nici były oj grube ;)

    No przypuszczano, że tych przypadków trochę dużo. Wozić wozili od wielu
    miesięcy. Dość regularnie. Było podejrzenie, że kierowca był w zmowie.
    Konwojent akurat raczej z pewnych powodów odpadał. ostatecznie jednak nikomu
    dowieść się nic nie dało.