  • 1. Data: 2004-09-09 20:45:09
    Temat: Przedszkole i inna gmina - dlugawe
    Od: x...@x...onet.pl (u.)

    Witam,
    mam nast. problem i prosze o rade:
    Mam 5 letniego syna, ktory do tej pory chodzil do przedszkola w innym
    miescie, niz mieszkamy. Od tego miesiaca prezydent tego miasta
    wprowadzil zarzadzenie mowiace, ze oplata w takiej sytuacji jest
    wyzsza, niz dla dzieci "miejscowych" (ok. 400zl roznicy miesiecznie -
    dla mnie to b. duzo). Rozumiejac jego racje wystapilem z prosba o
    pokrycie roznicy do burmistrza miasta w ktorym mieszkam, niestety
    otrzymalem odpowiedz odmowna (bo w naszym miescie jest wystarczajaca
    ilosc przedszkoli i moge dziecko zapisac do ktorego z nich).
    Problem w tym, ze sprawa nie jest dla mnie tak prosta - od ponad dwoch
    lat sam wychowuje syna i woze go do przedszkola niedaleko swojego
    miejsca pracy. Po pracy nie zdaze dojechac do swojego miasta, zeby
    odebrac dziecko z przedszkola (20km), poza tym wg opinii psychologa
    niewskazane dla syna bylaby zmiana przedszkola (pozostalosci po
    burzliwym rozwodzie).
    Pytanie, co moge z tym zrobic?
    Znalazlem cos takiego:
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,12471,wid,5714050,prasaW
    iadomosc.html
    Fragment tekstu: "Zdaniem NSA władze nie mogą różnicować opłat w
    zależności od tego czy rodzice dziecka są zameldowani na terenie gminy
    czy też nie. "
    I drugi: "Zainteresowanym rodzicom pozostaje złożyć skargę na decyzję
    miejskich rajców do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu.
    I poczekać na rozstrzygnięcie. "

    Czy ktos moze sie wypowiedziec, czy to ma sens, czy to paplanina
    dziennikarzy, ktorzy cos-gdzies slyszeli?
    Jesli tak, moze jest gdzies jakis wzor pisma (jak sie powolac na ten
    wyrok NSA itp)? Czy moge posylac dziecko do przedszkola i liczyc na
    pozniejszy zwrot nieslusznie (wg tego tekstu) zaplaconej kwoty, czy
    byloby to zbyt ryzykowne? Jakich terminow nalezy sie tu spodziewac?

    Z gory dziekuje za odpowiedz, sprawa dla mnie jest b. wazna.
    Pozdrawiam

    u.