  • 1. Data: 2004-09-09 21:27:23
    Temat: Wyrok sądu nieznany
    Od: Remi<R...@i...pl>

    Miałem sprawę o niezapłaconą fakturę w Sądzie Gospodarczym
    odległym od mojego miejsca zamieszkania o wiele kilometrów.
    Dostawałem wezwania na toczącą się sprawę.Opcja "stawiennictwo
    reprezentowanej strony na posiedzeniu jest obowiązkowe -
    nieobowiązkowe" nie było zakreślone na żadnym wezwaniu ( co dla
    mnie było zrozumiałe ze względu na odległość ).Pewien czas trwała
    wymiana korespondencji mojej i sądu ( gdyż częściowo dokonałem
    zapłaty za tę fakturę i powstały stąd pewne niezgodności) . Sprawa
    zakończyła się bez mojego udziału ( co również rozumiem ).Jakiś
    miesiąc póżniej dostałem wezwanie do załaty kosztów sądowych i na
    tym moja wiedza jako oskarżonego się kończy,
    Nie wiem nawet jaki jest wyrok sądu , jaką kwotą mnie obciążają.

    Na moje pismo w tej sprawie do sądu dostałem odpowiedź, że
    ponieważ nie stawiłem się w sądzie , sąd ogłosił wyrok." Z uwagi na to,
    że wyrok zapadł po przeprowadzeniu rozprawy nie było obowiązku
    informowania pozwanego o treści zapadłego wyroku "

    Czysty horror! To ja jako pozwany nie mam prawa wiedzieć jaki wydano
    na mnie wyrok? Przecież nie wiem czy jest on zgodny z prawdą? A
    gdzie możliwość odwołania się od wyroku ?

    Co mam zrobić w tej sytuacji ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-09-10 07:40:12
    Temat: Re: Wyrok sądu nieznany
    Od: Dredd<...@...pl>

    > że wyrok zapadł po przeprowadzeniu rozprawy nie było obowiązku
    > informowania pozwanego o treści zapadłego wyroku "

    Prawda. Sąd nie miał obowiązku informować Cię o treści wyroku z
    urzędu

    > Czysty horror! To ja jako pozwany nie mam prawa wiedzieć jaki
    wydano
    > na mnie wyrok? Przecież nie wiem czy jest on zgodny z prawdą? A
    > gdzie możliwość odwołania się od wyroku ?

    Zapewne terminy już minęły

    > Co mam zrobić w tej sytuacji ?

    Jeśłi chcesz znać treść wyroku to po prostu zadzwoń do Sądu i się
    spytaj albo złóż pismo z prośbą o przesłanie Ci odpisu wyroku.
    Wówczas (na Twój wniosek) Sąd to zrobi

    -> http://usenet.pomocprawna.info