  • 81. Data: 2014-12-18 18:04:04
    Temat: Re: odpowiedzialnosc lokatora
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Moonsky"

    > Ja nie piszę o CYRKULACJI, ja piszę o grzybie, jako efekcie stworzenia w
    > pomieszczeniu warunków do jego powstania. Ciąg przyczynowo-skutkowy. Nie
    > wietrzę, uszczelniam szczeliny, zamykam drzwi i suszę pranie.
    > Nic do tego nie ma żadna cyrkulacja.
    > ---
    > Ma, ale nie w takim sensie, by rozszczelnienie okna mogło odprowadzić
    > wilgoć.

    To niech otworzy na 10 minut. To nie zabija.
    ---
    Nie pomoże na długo jeśli pranie rozwieszone.

  • 82. Data: 2014-12-18 18:06:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Moonsky"

    > Według mnie to wina twojego mieszkania/administracji, a nie lokatora.
    > Za zimne kaloryfery.

    są piece akumulacyjne - grzeją fest.
    ---
    Piece akumulacyjne grzeją tak jak inne tylko, np w odróżnieniu od grzejników
    z nadmuchem, akumulują ciepło tak, że można je rozgrzać w tańszej taryfie
    nocnej by grzały w tańszej dziennej.

  • 83. Data: 2014-12-18 18:14:49
    Od: <3...@1...181449.invalid> (Tom N)

    Moonsky w

    > "Tom N" <9...@3...190612.invalid> wrote in message
    .141217.invalid...

    > lokator wandal.

    suszę pranie.

    > Gówno prawda. Okna mają wszelkie atesty.

    Kłamiesz prezesie -- nie maja testu dopasowani do lokalu w którym je
    zamontowałeś.

    > Może jeszcze zaczniemy dzielić gwożdzie na te, od lewych i prawych ścian?

    Możesz dzielić co ci sie podoba, nawet zero...

    > Ja bym powiedział, że ty masz austriackie myślenie, jak ze Szwejka.
    > Ale to w polskim usenecie norma.

    Jesteś przedstawicielem polskiego usenetu idealnie pasującym do opisanej
    przez siebie normy

    --
    'Tom N'

  • 84. Data: 2014-12-19 02:21:55
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "re" <r...@r...invalid> wrote in message news:m6v2la$q5b$1@mx1.internetia.pl...

    > Użytkownik "Moonsky"

    > To niech otworzy na 10 minut. To nie zabija.
    > ---
    > Nie pomoże na długo jeśli pranie rozwieszone.

    No właśnie. Trzeba będzie wszystko opisać w umowie. Nie ma wyjścia.
    M.

  • 85. Data: 2014-12-19 09:49:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 02:22:05 UTC+1 użytkownik Moonsky napisał:
    > No właśnie. Trzeba będzie wszystko opisać w umowie. Nie ma wyjścia.
    > M.

    Czyli w umowie napiszesz: "najemca zobowiązuje się raz na 60minut otwierać okna na
    min 2min..." czy podobne bzdury. Można i tak ale jak to skontrolujesz- monitoring
    jakiś czy czujnik zliczający ilość i czas otwarć?

  • 86. Data: 2014-12-19 10:25:53
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]

    min 2min..." czy podobne bzdury. Można i tak ale jak to skontrolujesz- monitoring
    jakiś czy czujnik zliczający ilość i czas otwarć?
    ==
    Napiszę, że lokator odpowiedzialny jest za utrzymanie czystości i dbanie o substancję
    mieszkaniową w zakres czego wchodzi regularne wyrzucanie śmieci i ich segregacja,
    zgłaszanie usterek, WIETRZENIE, nie suszenie prania w pomieszczeniu, itp, itd. I jak
    zobaczę, syf, brud i grzyb, to ich wypieprzę. Po owocah ich poznacie. Mogę jeszcze
    napisać, że rezerwuję prawo do sprawdzenia lokalu raz na xx miesięcy,

    Po to jest prawo i wolność zawierania umów.
    Ucz się.

    M.

  • 87. Data: 2014-12-19 10:33:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 grudnia 2014 10:26:03 UTC+1 użytkownik Moonsky napisał:
> [...]
    segregacja, zgłaszanie usterek, WIETRZENIE, nie suszenie prania w >pomieszczeniu,
    Ale dalej będziesz miał problem ż udowodnieniem że grzyb powstał dlatego że nie
    otwierali okien.

    >I jak zobaczę, syf, brud i grzyb, to ich wypieprzę.
    Jak trafisz na kumatych to tak słodko nie będzie.
    >Po >owocah ich poznacie. Mogę jeszcze napisać, że rezerwuję prawo do >sprawdzenia
    lokalu raz na xx miesięcy,
    > Po to jest prawo i wolność zawierania umów.
    Napisać możesz wszystko, papier jest cierpliwy. tylko że niektórych bzdurnych zapisów
    nie wyegzekwujesz.

    > Ucz się.
    Całe życie się człowiek uczy a głupi umiera.
    Też wynajmuje dwa lokale mieszkalne ale póki co takich problemów nie miałem.

  • 88. Data: 2014-12-19 11:53:31
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > ---
    > Znaczy co konkretnie by się stało z wilgocią w mieszkaniu ? Wskoczyła do
    > kaloryferów ? Spaliła się na nich ?

    Wywiało by wilgoć. Jak by było ciepło, to by wietszenie było możliwe, bo po
    5 min wietszenia miałby ponownie 20 st po 10 min, a jak słabo gżeją, to po 5
    min wietszenia musisz czekać 2 h, co skutkuje unikaniem wietszenia i jest
    dokładnie tym samym co niedogżanie, bo 2h nie było wymaganej temperatury.

    > ---
    > Na temperaturę ma, ale prostemu faktowi wykorzystywania lub
    > niewykorzystywania grzejnika nie zaprzeczy.

    Dlatego rozliczenia z podzielnika ciepła zawsze brały pod uwagę
    wspułczynniki położenia mieszkania, a nawet pokoju co miało zniwelować
    nieruwności ogżewania, i pszede wszystkim fakt, że mieszkanie środkowe jest
    gżane pszez boczne, czyli
    by lokator ze środka zapłacił za gżanie pszez ścianę.
    Założnie było uczciwe, ale nierealizowalne. Bo dogżanie pszez ścianę (suft,
    podłogę) jest tylko oceniane wspułczynnikiem, a nie jakimkolwiek pszyżądem
    pomiarowym, dlatego jest niesprawiedliwe i nieskuteczne.
    Miernik na kaloryferku nie ma więc realnego związku z ciepłem pobranym.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 89. Data: 2014-12-19 14:44:01
    Od: "Moonsky" <g...@w...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    otwierali okien.

    >Jak trafisz na kumatych to tak słodko nie będzie.

    jak podpiszą umowę, to sorry Winnettou.

> [...]
    lokalu raz na xx miesięcy,
    >Napisać możesz wszystko, papier jest cierpliwy. tylko że niektórych bzdurnych

    A co jest niby "bzdurne"? To, że lokator ma dbać o wynajęty lokal to standardowy
    zapis. Problem jest tylko z tym, że niektórzy myślą, że grzyb, to coś z kosmosu i
    robi się "sam". Zdjęcia robione w dniu przekazania lokalu też pomagają, szkoda, że
    teraz nie zrobiłem.

    >Całe życie się człowiek uczy a głupi umiera.
    >Też wynajmuje dwa lokale mieszkalne ale póki co takich problemów nie miałem.

    Masz szczęśćie. Życzę ci, żeby zawsze tak było. Jak już pisałem, dwa pokoje obok
    siebie, ale różne użytkowanie i w jednym pięknie i schludnie, a obok syf, wilgoć i
    grzyb. WIęc widać, że to różnica w użytkowaniu.

    M.

  • 90. Data: 2014-12-19 19:10:49
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Kris"

> [...]
    > prania w >pomieszczeniu, itp, itd.
    Ale dalej będziesz miał problem ż udowodnieniem że grzyb powstał dlatego że
    Ale tego akurat nie będzie musiał udowadniać skoro spisał umowę wymagającą
    czegoś innego i ktoś jej nie dotrzymał. Tylko z tym zwykłym najmem jest
    problem, że normalnie to lokatora nie wyrzucisz bo byś musiał mu znaleźć
    mieszkanie zastępcze. A okazjonalny jednak wymaga pewnych trudnych do
    wypełnienia obowiązków.