  • 41. Data: 2014-10-31 06:24:36
    Temat: Re: obrońca z urzedu ...
    Od: "marek" <v...@p...fm>

    przestępstwa nie planowałem ...
    poprostu jechałem rowerem po paru piwach ....

  • 42. Data: 2014-10-31 08:50:42
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > przestępstwa nie planowałem ...
    > poprostu jechałem rowerem po paru piwach ....

    Czyli planowałeś. Najpierw piłeś, potem z premedytacją jechałeś wiedząc
    o wcześniejszym piciu...

  • 43. Data: 2014-10-31 09:06:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 06:24, marek pisze:
    > przestępstwa nie planowałem ...
    > poprostu jechałem rowerem po paru piwach ....

    Czyli wina umyślna. Jeśli zrobiłeś to bez planowania konsekwencji, to
    tym gorzej dla ciebie. Parę piw, to może być 3 (przy rowerze nic
    moralnie nagannego) lub 9 (głupio, ale w praktyce szkoda też niewielka,
    bo wbrew opinii różnych grupowych trolli, skutkiem pijanego rowerzysty
    jest rowerzysta w rowie, a nie rozwalona cysterna z benzyną i awaria w
    elektrowni atomowej), niemniej jednak jest to karalne. Nie bardzo jednak
    wiem w czym miałby ci pomóc adwokat, a tym bardziej dlaczego akurat my
    mielibyśmy za niego płacić.

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2014-10-31 09:09:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 06:15, Shrek pisze:

    > No - mniej więcej tak samo jak każdy może zostać mistrzem olimpijskim w
    > tańcu na lodzie:P

    No mniej więcej. Chyba nie naginasz logiki twierdząc, że "mieć szansę"
    oznacza "mieć pewność zostania"?

    A wracając do tematu - do uczestniczenia w sprawie karnej jako słusznie
    oskarżony za jazdę po pijaku na rowerze - średnio rozgarnięty oskarżony
    nie potrzebuje obrońcy (nic mu nie da). Tym mniej ogarniętym (jakieś
    choroby umysłowe i te sprawy) i tak daje się pełnomocników.

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2014-10-31 09:14:10
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 01:49, Liwiusz pisze:
    > Ale napiszesz coś na temat, czy będziesz tak rzucał bon motami i urban
    > legend?
    W sumie skoro sędzia może być idiotą/ką, to widać, że jakaś równowaga
    jest zachowana. Ciekawe, czy to są jakieś rozwiązania systemowe :->

    Maciek

  • 46. Data: 2014-10-31 09:15:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 09:14, Maciek pisze:
    > W sumie skoro sędzia może być idiotą/ką, to widać, że jakaś równowaga
    > jest zachowana. Ciekawe, czy to są jakieś rozwiązania systemowe :->

    Kolejny co nie umie się normalnie wysłowić? Nic dziwnego, że usenet zdycha.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2014-10-31 09:23:51
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 09:15, Liwiusz pisze:
    > Kolejny co nie umie się normalnie wysłowić? Nic dziwnego, że usenet zdycha.
    Nigdy nie trafiłeś na egzemplarz, z którym rozmawiało się jak z jakimś
    zaimpregnowanym betonem? No popatrz: ja miałem jak dotąd do czynienia z
    trzema i przynajmniej jeden był typem tego typu. Nazwisko mam Ci podać?
    Nie wolno mi, bo naruszyłbym Majestat :->

    Maciek

  • 48. Data: 2014-10-31 09:26:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-10-31 09:23, Maciek pisze:
> [...]
    > trzema i przynajmniej jeden był typem tego typu. Nazwisko mam Ci podać?
    > Nie wolno mi, bo naruszyłbym Majestat :->

    Po co "rozmawiasz" z sędzią?

    --
    Liwiusz

  • 49. Data: 2014-10-31 10:05:53
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-10-31 o 09:26, Liwiusz pisze:
    > Po co "rozmawiasz" z sędzią?
    Zadawał pytania, to odpowiadałem. Później ja zadałem parę (retorycznych)
    i on odpowiadał (nie wiem po co). To nie była rozmowa? :->

    Maciek

  • 50. Data: 2014-10-31 16:31:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-10-31 09:09, Liwiusz wrote:

    > No mniej więcej. Chyba nie naginasz logiki twierdząc, że "mieć szansę"
    > oznacza "mieć pewność zostania"?

    Ty naginasz logikę sugerując, że ma prawo==ma szansę:P

> [...]
    > nie potrzebuje obrońcy (nic mu nie da). Tym mniej ogarniętym (jakieś
    > choroby umysłowe i te sprawy) i tak daje się pełnomocników.

    Nie zgodzę się. Konieczna jest nie tyle jakaś przebiegła strategia
    sądowa, co po prostu znajomość procedur i prawa. I uważałbym ze
    stwierdzeniem, że przeciętnie rozgarnięty obywatel taką wiedzę ma. Nie
    ma, bo normalnie jest mu ona raczej zbędna - od tego są właśnie obrońcy.

    Shrek.