eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › o2.pl skarży Telekomunikację Polską
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 1

  • 1. Data: 2006-01-21 01:29:03
    Temat: o2.pl skarży Telekomunikację Polską
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Za możliwość świadczenia usług internetowych użytkownikom, którym
    Telekomunikacja Polska dostarcza dostęp do sieci, rodzime portale
    internetowe muszą płacić kwoty kilkakrotnie większe niż ich zagraniczni
    konkurenci. o2.pl zaskarżyła więc telekomunikacyjnego monopolistę do Prezesa
    Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do niedawna Urzędu Regulacji
    Telekomunikacji i Poczty.

    Dnia 11 stycznia br., Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty
    (URTiP) na wniosek o2.pl Sp. z o.o. - właściciela portalu internetowego
    o2.pl, komunikatora Tlen.pl, Tlenofonu oraz Lemon TV - wszczął postępowanie
    w sprawie nałożenia na Telekomunikację Polską S.A. obowiązków regulacyjnych
    niezbędnych do zapewnienia użytkownikom TP możliwości komunikowania się ze
    wszystkimi portalami na równych warunkach.
    Rodzime portale nie mogą zrezygnować z używania łączy, na których politykę
    cenową kształtuje TP. Jeśli podejmują decyzję o wyborze innego europejskiego
    operatora - TP ogranicza swoim abonentom dostęp do takiego portalu.
    - Złożyliśmy skargę do Prezesa URTiP, ponieważ nie godzimy się na płacenie
    haraczu. Dlaczego o2.pl czy inny polski portal internetowy ma płacić kilka
    razy więcej za możliwość świadczenia usług użytkownikom Neostrady czy SDI
    niż jego zachodni konkurent, np. Yahoo czy Google? Mamy dość
    monopolistycznych praktyk, które nie tylko wpływają negatywnie na rozwój
    polskiego rynku portali internetowych, ale również działają na szkodę
    użytkowników czyniąc z TP "Wielkiego Brata", który decyduje o tym do jakich
    witryn mają dostęp internauci oraz z usług jakich operatorów mają korzystać
    polskie portale. - mówi Jacek Świderski, członek Zarządu o2.pl.
    Realizowana przez TP polityka narusza zdaniem przedstawicieli o2 nie tylko
    rozporządzenia unijne gwarantujące użytkownikom końcowym prawo do swobodnego
    wyboru portalu, niezależnie od tego z usług jakiego dostawcy internetu
    korzystają, ale także dyrektywy związane z równym traktowaniem
    przedsiębiorców w obrębie UE. Ma ona również bezpośredni wpływ na
    funkcjonowanie i rozwój całego polskiego rynku portali internetowych.
    -W 2004 r., aby ograniczyć koszty i wyrównać nasze szanse w walce z
    zagranicznymi portalami o polskich internautów, podjęliśmy próbę
    uniezależnienia się od dyktatu TP, wybierając jednego z europejskich
    operatorów telekomunikacyjnych. Po 30 dniach, TP ograniczyła użytkownikom
    Neostrady i SDI dostęp do naszych usług. Każdy internauta podłączony do
    sieci poprzez TP np. nie mógł korzystać ze swojej poczty na o2.pl. Sytuacja
    ta trwała przez kolejne 3 dni, aż nie przełączyliśmy ponownie ruchu na łącza
    preferowane przez TP. - tłumaczy Jacek Świderski. Na marginesie dodajmy, że
    do redakcji Internet Standard dochodziły głosy o problemach z dostępem do
    skrzynek pocztowych o2.pl.
    Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, następca Prezesa URTiP, po
    przeprowadzeniu konsultacji, ma dwa miesiące na wydanie decyzji.
    Telekomunikacja ma przesłać swoje stanowisko UKE w ciągu tygodnia.
    Ciąg dalszy : http://www.internetstandard.pl/news/news.asp?m=29&id
    =87856


    --
    Kaja

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1