  • 1. Data: 2006-01-20 22:58:32
    Temat: siedziba firmy a DG?
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    jak wyglada problem z siedziba przy prowadzeniu wlasnej dzialalnosci
    gospodarczej?

    czy trzeba miec dany lokal na wlasnosc?
    czy mozna zalozyc sobie taka DG w mieszkaniu?
    czy ktos bedzie mi przychodzil i sprawdzal jak ona funkcjonuje?
    jezeli wlascicielem bedzie osoba juz pracujaca nie placaca skladek na ZUS z
    racji prowadzenia DG (bo juz odklada i pracuje) to czy druga osoba musi byc
    zatrudniona jakos formalnie? (firma tylko bedzie na ta 1 osobe zeby ZUSU
    darmozjadom nie placic)

    dzieki za info

  • 2. Data: 2006-01-20 23:14:26
    Temat: Re: siedziba firmy a DG?
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "zasit" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jak wyglada problem z siedziba przy prowadzeniu wlasnej dzialalnosci
    > gospodarczej?
    >
    > czy trzeba miec dany lokal na wlasnosc?

    Nie.

    > czy mozna zalozyc sobie taka DG w mieszkaniu?

    Można.

    > czy ktos bedzie mi przychodzil i sprawdzal jak ona funkcjonuje?

    Komornik. ;)

    > jezeli wlascicielem bedzie osoba juz pracujaca nie placaca skladek na ZUS
    > z racji prowadzenia DG (bo juz odklada i pracuje) to czy druga osoba musi
    > byc zatrudniona jakos formalnie?

    Tak.

  • 3. Data: 2006-01-21 11:05:40
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > jak wyglada problem z siedziba przy prowadzeniu wlasnej dzialalnosci
    > gospodarczej?

    Pamietaj tez, ze do DG mozna wogole nie miec siedziby!!!! Wazne tylko, by
    podac adres, gdzie przechowujesz dokukmentacje podatkowa. W tym wypadku nie
    musisz miec zadnej wlasnosci lokalu. Po prostu mieszkasz np. u cioci i tam
    trzymasz KPiR (lub inne ewidencje)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2006-01-21 12:51:12
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 12:05:40 +0100, SDD napisał(a):

> [...]
    > musisz miec zadnej wlasnosci lokalu. Po prostu mieszkasz np. u cioci i tam

    Pani w urzędzie skarbowym powiedziała, że rubryka C8 na druku NIP-1 [adres
    siedziby] musi być wypełniona.
    Jak jest podstawa prawna twojego twierdzenia ?
    Niestety nie udało mnie się wydobyć od pani podstawy prawnej jej
    twierdzenia

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 5. Data: 2006-01-21 15:22:44
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@n...serwerze.gazeta.pl>
    napisał w wiadomości news:1gn4ywcxidnzn.1gcth8q62z2j5$.dlg@40tude.net...

> [...]
    > Jak jest podstawa prawna twojego twierdzenia ?
    > Niestety nie udało mnie się wydobyć od pani podstawy prawnej jej

    Brak podstawy, ze jest inaczej.
    Sa dzialalnosci, gdzie siedziba nie jest potrzebna.

    Pzodrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 6. Data: 2006-01-21 18:51:04
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@n...serwerze.gazeta.pl>

    Dnia Sat, 21 Jan 2006 16:22:44 +0100, SDD napisał(a):

    > Brak podstawy, ze jest inaczej.
    > Sa dzialalnosci, gdzie siedziba nie jest potrzebna.

    Podaj kilka przykładów gdzie siedziba nie jest potrzebna, wierzę że tak
    jest, ale jakoś nic nie przychodzi mi do czaszki.

  • 7. Data: 2006-01-21 20:18:53
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    > Podaj kilka przykładów gdzie siedziba nie jest potrzebna, wierzę że tak
    > jest, ale jakoś nic nie przychodzi mi do czaszki.

    cyrk, handel obwoźny

  • 8. Data: 2006-01-21 20:27:00
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    napisał w wiadomości news:9tqtliza0abb.vikef1tp3lqz.dlg@40tude.net...

    > Podaj kilka przykładów gdzie siedziba nie jest potrzebna, wierzę że tak
    > jest, ale jakoś nic nie przychodzi mi do czaszki.

    Sprzedaz kodow dostepu do filmow erotycznych na stronie www, doradztwo przez
    internet i wiele, wiele innych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2006-01-22 21:00:05
    Od: "zasit" <z...@w...pl>

    zawsze jest siedziba potrzebna

    inaczej DG nie idzie zarejestrowac

  • 10. Data: 2006-01-22 23:26:20
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > zawsze jest siedziba potrzebna
    >
    > inaczej DG nie idzie zarejestrowac

    No popatrz - a ja juz prawie 4 lata prowadze bez siedziby!

    Pozdrawiam
    SDD