  • 11. Data: 2023-11-28 09:40:00
    Temat: Re: nowy rzad
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 00:40:39 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Duch ważny. Po co narażać się na zakwestionowanie?

    Litera tez wazna. Nigdzie nie ma napisane, ze nie mozna zgłosic w tym
    etapie.
    Natomiast mimo odwolania Mateusz ma obowiazek expose wygłosic i o
    votum zaufania poprosic :-)
    Gorzej, jakby tak votum zaufania dostał ... a to niech sie Duda martwi
    co zrobic z dwoma premierami :-)
    Ale wtedy 11-go bedzie musial problem rozwiązac, a nie "wyleciałem,
    pa, pa". A jak nie, to TS :-)

    > Jeśli nie ma
    > kategorycznej potrzeby MZ nie powinno się bo tylko powiekszy się kupę,
    > którą pis narobił przez te 8 lat.

    IMO - niech sie PiS pomeczy z tą blokada tirmanów, jeszcze z tydzien,
    to lepszy powód :-)

    J.

  • 12. Data: 2023-11-28 11:49:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Litera tez wazna. Nigdzie nie ma napisane, ze nie mozna zgłosic w tym
    > etapie.

    Duch jest ważniejszy. Nie ma tak, że litera może być oderwana o ducha,
    bo przecież każdy przepis został ustanowiony z konkretną intencją, a
    nie, że jest to zlepek wyrazów, które każdy może interpretować jak chce.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2023-11-28 17:09:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Duch jest ważniejszy.

    Zależy dla kogo ta ankieta...

    > Nie ma tak, że litera może być oderwana o ducha,

    Owszem może być. Przykładem jest "moja sprawa". Niby duch jest
    jednoznaczny - nie można rodziców zwalniać na urlopach macierzyńskich i
    stoi to napisane bezpośrednio w kodeksie pracy, dyrektywie europejskiej
    i pośrednio w konstytucji. No ale jak państwo ma w tym interes to chuj z
    duchem ważna litera i wystarczy "wygasić umowę" zamiast rowiązać umowę i
    chuja z duchem prawa można ciąć bez ograniczeń. Z tym że pocięli tak z
    duchem, że aż litera im się przestała zgadzać - bo wygaszenie nie może
    być zależne od niczyjej woli - również ustawodawcy. I na tym polegli a
    nie na jakiś duchach, które wszyscy mieli w dupie.

    > bo przecież każdy przepis został ustanowiony z konkretną intencją, a
    > nie, że jest to zlepek wyrazów, które każdy może interpretować jak chce.

    E tam - ja się nawet powoływałem na stenogramy z posiedzeń komisji
    legislacyjnej gdzie twórcy tegoż tworu zarzekali się że nie ma mowy o
    zwalnianiu kobiet w ciaży i na urlopach i tego typu pomysły to jakieś
    fantasmagorie. I chuja z tego wynikało...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2023-11-28 17:24:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 17:09:11 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > być zależne od niczyjej woli - również ustawodawcy. I na tym polegli a
    > nie na jakiś duchach, które wszyscy mieli w dupie.

    Czekaj czekaj - a z tym wygaszeniem to litera, czy duch zadecydował?

    Bo o ile pamietam, to agencje zlikwidowano, wiec umowy o prace ...
    wygasły?
    Jest jakis przepis na to "wygaszenie" ?

> [...]
    > zwalnianiu kobiet w ciaży i na urlopach i tego typu pomysły to jakieś
    > fantasmagorie. I chuja z tego wynikało...

    Dokładnie.
    a) obywatel nie musi znac intencji, natomiast zna literę. I zgodnie z
    literę postępuje.

    b) Intencji nikt nie bada, bo jak ... powołac 460 posłów na świadków i
    spytac o intencje?
    No owszem, intencja powinna byc w zgłoszeniu projektu, ale kto
    powiedział, ze posłowie sie trzymają projektu? Potem komisje
    obrabiają.

    J.

  • 15. Data: 2023-11-28 17:40:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 17:24, J.F pisze:

    > Czekaj czekaj - a z tym wygaszeniem to litera, czy duch zadecydował?

    Ostatecznie litera - sąd najwyższy powiedział, że wygaszanie umowy o
    pracę musi wynikać bez "oświadczenia woli" pracodawcy, tymczasem
    wygaszenie wedle tej ustawy "wygaszamy tym co im nie zaproponujemy
    zatrudnienia" nie spełnia warunków do "wygaszenia" gdyż to musi wynikać
    po prostu z mocy prawa a nie decyzji pracowdawcy. Pewnie w nowszych
    wersjach "wygaszają" wszystkich i dopiero potem części proponują
    zatrudnienie i będzie już ok patrząc z literą...

    > Bo o ile pamietam, to agencje zlikwidowano, wiec umowy o prace ...
    > wygasły?

    Nie wszystkie - tu się właśnie przejechali z literą - wygasła tylko
    część, tych których nie zatrudnili w nowej.

    > Jest jakis przepis na to "wygaszenie" ?

    No cała specustawa:P

    > Dokładnie.
    > a) obywatel nie musi znac intencji, natomiast zna literę. I zgodnie z
    > literę postępuje.

    A nawet jak zna ducha i ma go na piśmie to chuj z tego wynika...

    > b) Intencji nikt nie bada, bo jak ... powołac 460 posłów na świadków i
    > spytac o intencje?

    Nawet nie trzeba było. Zostały zaprotokołowane, bo o ten konkretny
    przypadek (zwalniania osób korzystajacych z ochrony związanej z
    rodzicielstwem) i na tą okoliczność odpytano twórców. Więc nic nie
    trzeba było kombinować - wisiało na stronie sejmu w stenogramie komisji
    oraz z pismach procesowych. Notabene osoba która zarzekała się że to
    absolutnie nie jest celem ustawy właśnie ten czyn popełniła - ziobro
    zaskoczenia.

    Przypomnę tu tylko że ten pan się nazywa zbigniew babalski i był
    pelnomocnikiem słusznie już byłej p.o.remier beaty "prowadzę politykę
    prorodzinną" straszydło. Za ci obydwu tym postaciom hak im w smak, a
    podatnikom dziękuję za odszkodowanie;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2023-11-28 18:33:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 17:40:17 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > wersjach "wygaszają" wszystkich i dopiero potem części proponują
    > zatrudnienie i będzie już ok patrząc z literą...

    Sie zrobi likwidacje Agencji ustawą, i bedzie bez woli Agencji :-)

    > Nie wszystkie - tu się właśnie przejechali z literą - wygasła tylko
    > część, tych których nie zatrudnili w nowej.

    Nie powstała nowa agencja?
    To chyba i nowe umowy powinny być?

    No ale nadal - to sąd znalazł chyba ducha prawa, bo literalnie
    to umowy wygasły z mocy ustawy?

    > No cała specustawa:P

    A która konkretnie?

    > A nawet jak zna ducha i ma go na piśmie to chuj z tego wynika...

    Aczkolwiek to otwiera jakies pole manewru.

> [...]
    > oraz z pismach procesowych. Notabene osoba która zarzekała się że to
    > absolutnie nie jest celem ustawy właśnie ten czyn popełniła - ziobro

    No ale to jest protokół z komisji. Reszta posłów głosowała, i mogła
    nie znać tej intencji, i skupic sie na literze.
    A po prawdzie, to "głosowaliśmy tak, jak nam przewodniczący klubu
    kazał". Taka była intencja :-)

    Poza tym była jeszcze prawdziwa intencja - zwolnic prawie wszystkich,
    zatrudnic swoich na ich miejsce :-P

> [...]
    > pelnomocnikiem słusznie już byłej p.o.remier beaty "prowadzę politykę
    > prorodzinną" straszydło. Za ci obydwu tym postaciom hak im w smak, a

    To sie teraz unieważni uchwałą i oddasz z procentami :-P

    J.

  • 17. Data: 2023-11-28 18:50:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 18:33, J.F pisze:

    > Sie zrobi likwidacje Agencji ustawą, i bedzie bez woli Agencji :-)

    No przecież się zrobiło. Tyle że "wygaszenie" było zależne od decyzji
    pełnomocnika własciciela, więc nie mieściło się literalne w definicji
    wygaszenia a właśnie rozwiązania umowy. I tego czepnął się w istocie SN
    i dopiero w dalszym ciągu pierdolił coś o duchu prawa - ale zaczęlo się
    od potknięcia na gruncie litery.

    > Nie powstała nowa agencja?
    > To chyba i nowe umowy powinny być?

    W sumie nie wiadomo czy one były nowe czy stare, bo stare nie wygasły.
    Więc w sumie zgodnie z literą to były porozumienia zmieniające.

    > No ale nadal - to sąd znalazł chyba ducha prawa, bo literalnie
    > to umowy wygasły z mocy ustawy?

    Tylko że literalnie to nie było jednak wygaszenie.

    > A która konkretnie?

    Ustawa o długiej nazwie przepisy wprowadzające powołanie kowr lub jakoś
    tak,
    https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/pr
    zepisy-wprowadzajace-ustawe-o-krajowym-osrodku-wspar
    cia-rolnictwa-18581755

    > Aczkolwiek to otwiera jakies pole manewru.

    W sumie zerowe - ani rejon ani apelacja nie odniosła się do tego ani
    słowem.

    > No ale to jest protokół z komisji. Reszta posłów głosowała, i mogła
    > nie znać tej intencji, i skupic sie na literze.

    Ale intencja jest jasno wyrażona przez posła sprawozdawcę. Zresztą
    intencję się wyprowadza bez przesłuchiwania posłów;) Zresztą żaden chuj
    i tak by się nie przyznał że intencją było obchodzenie przepisów prawa
    pracy:P

    > Poza tym była jeszcze prawdziwa intencja - zwolnic prawie wszystkich,
    > zatrudnic swoich na ich miejsce :-P

    Z grubsza. Z tym że nie do końca - część zostawili bo ktoś musi robić:P

    > To sie teraz unieważni uchwałą i oddasz z procentami :-P

    Jeśli już to ustawą:P Ale nie wiem czy tak prosto ustawą zmienić wyrok
    sądu z mocą wsteczną... Trzebaby to obejść, że zupełnie losowi obywatele
    zzupełnie przypadkiem dostają podatek zupełnie przypadkiem pokrywający
    się z wysokością przypadkowego odszkodowania;) Jeśli już to widzę to
    tak: władza podważa wyrok, bo wskutek działania bezprawnych działań owej
    władzy dotczącej pandemii kowita nie został wypełniony obowiązek
    uczciwego procesu w skutek ograniczenia stron w dostępie do pism
    procesowych i uniemoliwienia im udziału posiedzeniach...:)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 18. Data: 2023-11-28 19:20:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Nov 2023 18:50:23 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    > tak,
    > https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/pr
    zepisy-wprowadzajace-ustawe-o-krajowym-osrodku-wspar

    To chodzilo o ARR i ARiMR ?

    Bo jednak ARR sie likwiduje, a prezes nowej ARiMR proponuje
    zatrudnienie wybranym przez siebie pracownikom ARR.

    > W sumie zerowe - ani rejon ani apelacja nie odniosła się do tego ani
    > słowem.

    rejon sie nie odniósł, bo nie chciał, a apelacja nie musiała, bo
    uznała z innych przyczyn :-)

> [...]
    > pracy:P

    > Z grubsza. Z tym że nie do końca - część zostawili bo ktoś musi robić:P

    Ale to mogą być dalsi "swoi" :-)

    > Jeśli już to ustawą:P

    Na rympał, to uchwałą.
    Uchwali się, ze intencje ustawy były takie a takie :-)

  • 19. Data: 2023-11-28 19:32:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 28.11.2023 o 19:20, J.F pisze:

    zepisy-wprowadzajace-ustawe-o-krajowym-osrodku-wspar
    cia-rolnictwa-18581755

    > To chodzilo o ARR i ARiMR ?

    Nie. ARR i ANR > kowr.

    > Bo jednak ARR sie likwiduje, a prezes nowej ARiMR proponuje
    > zatrudnienie wybranym przez siebie pracownikom ARR.

    ARiMR został. Ale nawet jakby tak to jeśli część "wygaszasz" a część
    nie, to nie jest to wygaszenie a po prostu rozwiązanie umowy. Po prostu
    się potknęli o literę - skoro nie wygaszasz wszystkich a potem części
    proponujesz od nowa tylko wygaszasz po uważaniu tym co im nie
    proponujesz to nie jest to wygaszenie. Bo wygaszenie z definicji jest z
    okoliczności niezależnych od zatrudniającego - a tu masz po drodze
    decyzję pełnomocnika. Jak piszę - pewnie się nauczyli i potem wygaszali
    wszystkim - trzebaby sprawdzić jak przy późniejszych "zmianach nazw"
    było na przykład AON > ASzW..

    > rejon sie nie odniósł, bo nie chciał, a apelacja nie musiała, bo
    > uznała z innych przyczyn :-)

    Jak widzisz bez znaczenia... W apelacji było podniesione, że rejon się
    nie odniósł, więc apelacja z automatu powinna się odnieść do zarzutu.

    > Ale to mogą być dalsi "swoi" :-)

    Nie baldzo. Ktoś musiał wiedzieć jak to robić:P

    > Na rympał, to uchwałą.
    > Uchwali się, ze intencje ustawy były takie a takie :-)

    Ale to nie zmienia wyroku:P No i jak napisałem - żaden chuj się nie
    przyzna:P

    > Ustawą to bardzo prosto. Wpisze się odpowiedni artykuł :-)

    No i jak to zmienia wyrok?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 20. Data: 2023-11-29 00:32:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-11-28, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Zależy dla kogo ta ankieta...

    Dla gorszego sortu.

    > Owszem może być. Przykładem jest "moja sprawa". Niby duch jest

    Może. Ale nie chcemy tego. To jest to co trzeba naprawić po 8miu latach,
    a nie dokładać nowe litery bo tak wygodniej.

> [...]
    > być zależne od niczyjej woli - również ustawodawcy. I na tym polegli a
    > nie na jakiś duchach, które wszyscy mieli w dupie.

    Bo duchy to zwykle na nieco wyższym poziomie batali.

    --
    Marcin