  • 11. Data: 2008-01-02 17:41:41
    Temat: Re: nowy dowod a panstwo policyjne
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote
    > A ja nie wymieniłem, bo początkowo nie widziałem takiej potrzeby, zaś w
    > ostatnich miesiącach zeszłego roku po prostu było to niemożliwe. O ile
    > wiem ważność "książeczkowych" DO została przedłużona do 31 marca br, czyli
    > jak na razie policjant może mi "skoczyć". Tzn. mógłby, gdybym kiedykolwiek
    > miał przy sobie DO.

    Przeczytaj przepisy karne w ustawie o ewidencji ludności i dowodach
    osobistych to się zdziwisz;). Dodam, że termin ważności a termin obowiązku
    wymiany to dwie różne rzeczy.
    Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że policjant może poprostu pojść do urzędu
    i poprosić o listę osób, które wbrew ustawie nie wymieniły dowodu...;) ?

  • 12. Data: 2008-01-02 18:18:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr [trzykoty] wrote:
    > Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że policjant może poprostu pojść do urzędu
    > i poprosić o listę osób, które wbrew ustawie nie wymieniły dowodu...;) ?

    Bo nie może pójść i poprosić.
    Może co najwyżej stanąć przed urzędem i legitymować osoby. Kto nie ma
    dowodu -> mandacik. Nawet to nie jest takie proste bo nie musisz mieć
    dowodu przy sobie.

  • 13. Data: 2008-01-02 18:25:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote
    > Bo nie może pójść i poprosić.

    Dlaczegoż to??? Ustawa o Policji art. 15.1. pkt. 6. w związku z 14.1.
    A w ogóle to urząd mógłby nawet "z urzędu" o czynach karalnych powiadomić.
    Penalizowane jest uchylanie się od obowiązku wymiany a nie "nie posiadanie."

    > Kto nie ma dowodu -> mandacik.

    Jesteś pewien, że to tylko wykroczenie?

  • 14. Data: 2008-01-02 19:08:18
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Zbyszek ZiPi napisał(a):

> [...]
    > nie musi się zgadzać (czyli nie musisz być na stałe > zameldowany tam,
    > gdzie chcesz odebrać list). Jest to
    > To nie jest takie oczywiste. Mam osobę mająca takie samo imię i nazwisko
    > jak ja, mieszkającą na tej samej ulicy i tyko numer domu się różni.
    > Listy roznosi ten sam listonosz. Zdarzały sie pomyłki i otrzymywałem
    > awizo na odbiór listu poleconego. I miałem się kłócić na poczcie, ze
    > chcę odebrać ten list, jak był inny nr domu ?

    > Są jeszcze takie przypadki, że ludzie nie posiadają paszportów, bo im
    > nie były potrzebne. I tu dowód osobisty jest niezbędny.

    Kiedys mnie wk* "panienki z okienka" bo mieszkam pod innym adresem niż
    jestem zameldowany na stałe. I fochy i spazmy panienki , że ona nie może
    miałem 1-2 razy w miesiącu.

    przeczołgałem panienki już za pomocą paszportu, prawa jazdy,
    i nagle przestały robić kłopot :-)
    Czy książeczka wojskowa ma "odcisk pieczęci urzędowej z wizerunkiem orła"?

    http://www.poczta-polska.pl:8080/bip/index.jsp?artId
    =8

    § 36. Stwierdzenia tożsamości osób uprawnionych do odbioru przesyłek
    rejestrowanych lub przekazów pocztowych dokonuje się na podstawie
    jednego z następujących dokumentów:

    1) dowodu osobistego;
    2) tymczasowego dowodu osobistego;
    3) paszportu;
    4) prawa jazdy;
    5) innego dokumentu z fotografią, odciskiem pieczęci urzędowej z
    wizerunkiem orła oraz podpisem jego posiadacza;
    6) w przypadku cudzoziemców nieposiadających żadnego z dokumentów, o
    których mowa w pkt 1-4, innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.

    Rafał

  • 15. Data: 2008-01-02 19:17:25
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > Penalizowane jest uchylanie się od obowiązku wymiany a nie "nie posiadanie."
    A kto się uchyla? Ja bardzo chcę wymienić, ale nie mam możliwości :->

    > Jesteś pewien, że to tylko wykroczenie?
    A co? Zbrodnia?

    Maciek

  • 16. Data: 2008-01-02 19:21:41
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Maciek" <m...@n...pl> wrote
    > A co? Zbrodnia?

    Jak nie jest napisane, że wykroczenie, to znaczy, że to przestępstwo
    (ograniczenie wolności lub grzywna). Ale jak to byłoby przestępstwo to też
    ma ten "plus", że jest umarzalne ze względu na niską szkodliwość, bo
    wykroczenie nie ma tej mozliwosci. Zbrodnia nie, bo nie jest zagrożone karą
    p.wolności powyżej iluś tam lat.

  • 17. Data: 2008-01-02 19:24:29
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
    > Przeczytaj przepisy karne w ustawie o ewidencji ludności i dowodach
    > osobistych to się zdziwisz;). Dodam, że termin ważności a termin obowiązku
    > wymiany to dwie różne rzeczy.
    Przepisy te są tak samo idiotyczne jak obowiązek meldunkowy. Wierzę
    jednak, że kiedyś zrobi się tu na tyle normalnie, że te przepisy po
    prostu wytną.

    > Dlaczego nie bierzesz pod uwagę, że policjant może poprostu pojść do urzędu
    > i poprosić o listę osób, które wbrew ustawie nie wymieniły dowodu...;) ?
    Bo na szczęście poziom informatyzacji naszych urzędów jest na tyle
    niski, że nie polega to tylko na wyświetleniu listy ludzi bez dowodów i
    kliknięciu "drukuj", więc nie sądzę, żeby mu się chciało z tym chrzanić,
    podobnie jak z 1000 innych pierdół :-)

    Maciek

  • 18. Data: 2008-01-02 19:29:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > ma ten "plus", że jest umarzalne ze względu na niską szkodliwość, bo
    > wykroczenie nie ma tej mozliwosci. Zbrodnia nie, bo nie jest zagrożone karą
    Szczerze mówiąc chyba dałbym się zamknąć za brak DO. Zwłaszcza, że nie
    wyrobionego z powodu idiotycznego sposobu przeprowadzania wymiany, który
    spowodował całkowite zablokowania urzędów pod koniec roku, co musiało
    być szczególnie bolesne dla tych, którzy tej wymiany rzeczywiście
    potrzebowali.

    Maciek

  • 19. Data: 2008-01-02 19:29:46
    Od: "niechetny do pracy w Polsce" <b...@...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i kliknięciu "drukuj", więc nie sądzę, żeby mu się chciało z tym
    > chrzanić, podobnie jak z 1000 innych pierdół :-)

    To skąd wiedzą ile osób jeszcze nie wymieniło? co chwile w mediach
    padają hasła typu: w Urzędzie miejskim w Dowodowie Małym nie wymieniło
    jeszcze tylu a tylu, albo w Wygwizdowie Dolnym już wszyscy wymienili,
    czy w Piczkowie Małym nie zgłosiło się 4000 "dowodowców"

  • 20. Data: 2008-01-02 19:30:07
    Od: "niechetny do pracy w Polsce" <b...@...pl>

    Użytkownik "lux" <b...@b...servera> napisał w wiadomości
    > =======
    > a co zrobisz jak będzie wymiana dowodów co miesiąc i po 100 zł?
    > wizja takiego podatku na pewno śni sie po nocach urzedasom :)

    Jak widać nie tylko im się śni