  • 1. Data: 2008-01-02 13:52:14
    Temat: [ uprawnienia policji przy kontroli ]
    Od: Mateusz Rutkowski <m...@g...com>

    witam,

    z ciekawosci: czy policjant ma prawo do zatrzymania dowodu
    rejestracyjnego na skutek niewaznej (przeterminowanej) gasnicy? czy
    ten fakt moze stanowic przeslanke do odholowania samochodu?

    thx. za czas i uwage

    --
    Mateusz Rutkowski

  • 2. Data: 2008-01-02 14:11:42
    Temat: Re: [ uprawnienia policji przy kontroli ]
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > z ciekawosci: czy policjant ma prawo do zatrzymania dowodu
    > rejestracyjnego na skutek niewaznej (przeterminowanej) gasnicy? czy
    > ten fakt moze stanowic przeslanke do odholowania samochodu?

    Gasnica w samochodzie ma byc "sprawna" a nie ma nic mowy o terminie
    waznosci.
    Ja mam to wszystko zdrapane i jak bedzie chcial to mu odpale te gasnice ;)
    Za zabranie dowodu rejestracyjnego nigdy sie samochodu nie odholowywuje. Nie
    ma takiej mozliwosci.
    Po prostu uzupeniasz braki i odbierasz dowod.

    -
    Regand

  • 3. Data: 2008-01-02 14:13:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Regand pisze:

> [...]
    > ma takiej mozliwosci.
    > Po prostu uzupeniasz braki i odbierasz dowod.

    Dołożę linka, gdzie potwierdzony jest powyższy pogląd: gaśnica nie
    musi mieć aktualnego badania:

    http://www.v10.pl/prawo/Czy,policjant,moze,sprawdzic
    ,date,waznosci,gasnicy,w,samochodzie,294.html

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-01-02 14:24:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Regand wrote:

    > Gasnica w samochodzie ma byc "sprawna" a nie ma nic mowy o terminie
    > waznosci.

    jak jest przeterminowana to nie jest sprawna.

    > Ja mam to wszystko zdrapane i jak bedzie chcial to mu odpale te gasnice ;)
    wiec nie bedziesz juz mial gasnicy i dalej nie pojedziesz :)

  • 5. Data: 2008-01-02 14:25:59
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Dołożę linka, gdzie potwierdzony jest powyższy pogląd: gaśnica nie
    > musi mieć aktualnego badania:
    >
    > http://www.v10.pl/prawo/Czy,policjant,moze,sprawdzic
    ,date,waznosci,gasnicy,w,samochodzie,294.html

    potwierdzony przez kogo?

  • 6. Data: 2008-01-02 14:27:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    witek pisze:

    ,date,waznosci,gasnicy,w,samochodzie,294.html

    > potwierdzony przez kogo?

    Pewnie przez nikogo ;)

    Ale pomyślmy: przepis nie nakazuje posiadania gaśnicy z aktualnymi
    badaniami, tylko gaśnicy sprawnej. Czyli gaśnica niesprawna, a z
    badaniami jest nieodpowiednia, a sprawna - bez badań - powinna być OK.
    Posiadasz kontrargument (orzeczenie sądu) na swój sposób myślenia?

  • 7. Data: 2008-01-02 14:40:06
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > wiec nie bedziesz juz mial gasnicy i dalej nie pojedziesz :)

    brak sprawnej gasnicy oraz odebranie dowodu nie powoduje zakaz ruchu
    pojazdem.
    Jedynie za brak OC jest papa z samochodem i na parking policyjny.

  • 8. Data: 2008-01-02 15:34:05
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    witek pisze:

    > jak jest przeterminowana to nie jest sprawna.

    > wiec nie bedziesz juz mial gasnicy i dalej nie pojedziesz :)

    Czyli: absolutnie nie wolno gasic cudzego samochodu swoja gasnica, bo
    nie bedzie mozna jechac dalej z powodu braku gasnicy?

    MarcinJM
    ____________________________
    gg: 978510, Skype: marcin.jm

  • 9. Data: 2008-01-02 15:45:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MarcinJM wrote:

    > Czyli: absolutnie nie wolno gasic cudzego samochodu swoja gasnica, bo
    > nie bedzie mozna jechac dalej z powodu braku gasnicy?

    weźmiesz z tego ugaszonego, tylko się spiesz, żeby cię ktoś nie uprzedził.

  • 10. Data: 2008-01-02 16:02:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:flg6qc$l4p$2@inews.gazeta.pl>:

    > jak jest przeterminowana to nie jest sprawna.

    Proszę, tak wygląda "niesprawna" 8-letnia gaśnica:
    <http://video.google.pl/videoplay?docid=-16907432569
    54922531>

    --
    Tomasz Nycz